سیدمحمدرضا سیدحسینی، گزینه اصلی تصدی شهرداری یزد

صالح مستوفیان/ پس از یکسال از آغاز بکار شورای شهر پنجم یزد و با استعفای شهردار، بار دیگر سید محمدرضا سیدحسینی گزینه اصلی تصدی شهرداری یزد شده است. مرد پشت پرده جهانی شدن بافت تاریخی یزد شهریور ۹۶ نیز گزینه…

صالح مستوفیان/ پس از یکسال از آغاز بکار شورای شهر پنجم یزد و با استعفای شهردار، بار دیگر سید محمدرضا سیدحسینی گزینه اصلی تصدی شهرداری یزد شده است.

مرد پشت پرده جهانی شدن بافت تاریخی یزد شهریور ۹۶ نیز گزینه نخست شورای شهر برای ریاست بر بلدیه یزد بود اما از دیگر سو نمایندگان استان در مجلس نیز در تلاش بودند سید حسینی را بر کرسی استانداری یزد بنشانند و شاید ماندن وی بر سر دوراهی خدمت باعث شد تا شورای شهر مهدی جمالی نژاد را برگزیند و اصرار وزیر کشور بر غیربومی بودن استانداران و برخی مخالفت ها در استان سید حسینی را از تصدی استانداری نیز بازداشت.

حالا جمالی نژاد راهی وزارت کشور شده و اعضای شورای شهر در تکاپوی انتخاب شهرداری هستند که خاطرات خوب جمالی نژاد را تداوم بخشد که بی شک سید محمدرضا سیدحسینی به پشتوانه سوابق اجرایی و شناخت کاملی که از یزد دارد و همچنین نقش موثرش در ثبت جهانی یزد گزینه دیگری را برای شورای شهر باقی نگذاشته است و آنطور که خبر می رسد اعضای شورا نیز چنین تصمیمی دارند. 

انتشار خبر رجوع شورای شهر یزد به سید محمدرضا سیدحسینی برای تصدی شهرداری بار دیگر برخی فعالان فضای مجازی را به تکاپو انداخت تا چهره وی را تخریب کنند. آنها بر این باورند اگر در یکسال گذشته بخاطر حضور جمالی نژاد در شهرداری به منفعتی نرسیده اند قطعا با حضور سید حسینی در شهرداری نیز به اغراض خود نخواهند رسید. آنها در آرزوی بازگشت شهرداری به گذشته ای هستند که به برخی خواسته هایشان جامه عمل پوشانده می شد. موضوعی که بیش از یکسال است دیگر محقق نشده است.

 

لازم است فردی با سابقه عمرانی و اجرایی شهردار یزد شود

با پذیرش استعفای مهدی جمالی نژاد از شهرداری یزد، محمدرضا بابایی یکی از چهره های سیاسی استان بود که نامش به عنوان یکی از گزینه های شهرداری یزد مطرح شد. وی که سابقه معاونت استانداری را داشته و کاندیدای مجلس دهم از حوزه مهریز بود  و مورد وثوق هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب، در واکنش به درخواست ارائه برنامه به شورای شهر با بیان اینکه قصدی جهت حضور در شهرداری ندارد، تاکید کرد شهردار یزد کسی با سابقه اجرایی و عمرانی باشد.

 

 

تنها برای خدمت به توسعه یزد به کار اجرایی برگشته ام

سیدمحمدرضا سید حسینی، اهل طزرجان یزد و معاون عمرانی استاندار یزد در دولت یازدهم بود که یکی از مهمترین اقدامات وی در آن دوره، مدیریت پروژه جهانی شدن یزد بود.

سید حسینی که در دولت اصلاحات عهده دار مدیریت میراث فرهنگی استان بود با روی کارآمدن دولت احمدی نژآد و بواسطه مشی اصلاح طلبی اش همانند بسیاری دیگر از مدیران استان که خانه نشین شدند یا از یزد رفتند، او نیز از مدیریت در استان کنار گذاشته شد.

وی در یادآوری خاطراتش از آن سالها گفته است: « بازهم خوب شد که از من خواستند فقط از یزد بروم و نخواستند از ایران بروم!»

سید حسینی در زمانه ای بر کرسی معاونت عمرانی استانداری یزد در دولت یازدهم تکیه زد که جیب دولت خصوصا در استان خالی تر از همیشه بود و چندین هزار پروژه نیمه تمام عمرانی همانند مسکن مهر از دولت گذشته بر جای مانده بود و البته سقف انتظارات مردم از دولت جدید هم تا ثریا می رفت. شاید کمتر کسی تصور می کرد در این ۴ سال دولت بتواند کار عمرانی قابل توجه ای در یزد انجام دهد اما آمارها گواه موفقیت نسبی استان در توسعه زیرساخت ها در دوره حضور سید حسینی در معاون عمرانی استانداری است. اما بی شک شاخص ترین دستاوردش ثبت جهانی یزد بود. موضوعی که به گفته سید حسینی «به امری محال می مانست که دولت احمدی نژاد آن را رها کرده و حتی سازمان میراث فرهنگی کشور در دولت یازدهم نیز حاضر به پذیرش آن و معرفی یزد به یونسکو نبود.» 

سیدحسینی هرآنقدر که در بیان نظراتش قاطع و بدون رودربایستی است، شایعات و انتقادات مختلفی هم در خصوص وی در محافل و خصوصا شبکه های اجتماعی منتشر می شود. موضوعی که او به عنوان « مِگن…مِگن گفتن یزدی ها» تعبیر کرده که با همین شایعه ساختن ها مدیران را از ادامه راه باز می دارند. او که به گفته خودش هیچگاه کوچکترین وابستگی مالی به حقوق دولتی نداشته بیان داشته است « تنها برای خدمت به توسعه استان حاضر به بازگشت به مدیریت دولتی در دولت یازدهم شده و هیچ وقت اعتنایی به شایعات نداشته است.» 

 

دیدگاهتان را بنویسید