در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان بررسی شد:

سوء استفاده جیرفت از برند سالم محصولات گلخانه‌ای یزد برای صادرات

استان یزد با همان چهار درصد آب در اختیارش توانسته است ۵۰۰ هزار تن محصولات گلخانه ای تولید کند که یک پنجم تولیدات محصولات گلخانه ای کشور است و به دلیل اینکه سالم ترین محصولات گلخانه‌ای در استان یزد تولید می شود، جیرفت و استان‌های_همجوار محصول خود را به یزد می‌آورند با استفاده از برند سالم یزد صادر می‌کنند.

چهل و نهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با محوریت بررسی مشکل ضعف زیر ساخت های حمل و نقل جاده ای استان یزد به ویژه در بخش ترانزیت محصولات گلخانه ای با حضور استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیر کل جهاد کشاورزی رئیس اتاق تعاون و برخی از فعالان بخش کشاورزی در محل اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی استان یزد برگزار شد.

یک پنجم تولید محصولات گلخانه ای کشور از استان یزد است

عباس حاجی حسینی معاون جهاد کشاورزی استان یزد ضمن تشکر از اتاق بازرگانی برای اختصاص دادن مباحث جلسات خود به بحث صنعت کشاورزی گفت: وقتی ۲۲/۵ درصد یعنی بیش از یک پنجم تولید محصولات گلخانه ای کشور از استان یزد است بخش کشاورزی باید جدی گرفته شود. با توجه به شرایط اقلیمی خاصی که در استان وجود دارد و بحث امنیت آب و سیاست گذاری های انجام شده، توسعه کشاورزی را به سمت کشت های متراکم گلخانه‌ای برده‌ایم.

وی افزود: جالب اینجاست که با ۴ درصد آب در اختیار توانسته ایم این تولید ۵۰۰ هزار تنی را داشته باشیم که موضوع بسیار مهمی است و لازم است تا به بحث صادرات توجه شود. اگر این اتفاق نیفتد در آینده دچار تبعات اجتماعی متعدد خواهیم بود.

استانهای همجوار محصولات خود را با نام برند سالم یزد صادر می‌کنند.

حاجی حسینی با اعلام اینکه حدود ۶۰ درصد از این ۵۰۰ هزار تن صادراتی است که با کیفیت عالی انجام می شود، گفت: سالم ترین محصولات گلخانه‌ای در استان یزد تولید می شود و جیرفت و استانهای همجوار محصول خود را با استفاده از برند سالم یزد صادر می‌کنند.

میز خیار سبز کشور به دلیل کیفیت متعلق به یزد و زبانزد کشور است

احمد میرزایی رئیس اتاق تعاون استان یزد گفت: میز خیار سبز به دلیل کیفیت طعم ، ماندگاری متعلق به استان یزد و زبانزد کل کشور است اما دوستان از جیرفت به عنوان معضلی برای استان نام می‌برند در حالی که می‌توانیم از این معضل به عنوان امتیاز استفاده کنیم.

وی افزود: اگر بحث ترانزیت در استان حل شود استان یزد به پایلوت اصلی صادرات این محصول تبدیل خواهد شد و می تواند برای استان درآمدزا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید