با مشارکت شورای شهر، شهرداری و حوزه هنری استان یزد و با فن‌آوری روز دنیا:

ساخت پردیس سینمایی ۵ طبقه جنب آب انبار رستم گیو در دو سال

با پیشنهاد حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی یزد ساخت پردیس سینمایی در بافت تاریخی آغاز می‌شود.
این پردیس سینمایی به صورت یک مجموعه هنری است که در زمینی با زیربنای شش هزار متر مربع واقع در بلوار بسیج، جنب آب‌انبار رستم گیو ساخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی یزدانه محمدصادق کوچک‌زاده رییس حوزه هنری استان یزد با اشاره به تصویب لایحه پیشنهادی ساخت پردیس سینمایی در دویست و چهل و دومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد گفت: این پروژه با مشارکت شهرداری یزد و حوزه هنری استان در مدت دو سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: این پردیس سینمایی متناسب با معماری سنتی و تاریخی شهر یزد در زمینی به مساحت دو هزار و ۱۸۳ متر با زیربنای شش هزار متر مربع در پنج طبقه ساخته خواهد شد.

رییس حوزه هنری استان یزد ادامه داد: این طرح به روش BOT در زمین شهرداری واقع در بلوار بسیج، جنب آب انبار «گیو» احداث می‌شود.

کوچک‌زاده با اشاره به بهره‌گیری از فناوری‌ روز دنیا در ساخت این مجموعه اظهار کرد: پردیس سینمایی جدید شهر یزد دارای پنج سالن با دکوراسیون متفاوت است که برخی سالن‌ها می‌تواند چند منظوره باشد.

وی افزود: قرارداد احداث این مجموعه ۲۰ خردادماه‌ سال‌جاری با حضور معاون اداری مالی حوزه هنری کشور و شهردار یزد منعقد و در آینده نزدیک کلنگ آغاز ساخت آن با حضور مسئولان استانی و کشوری به زمین زده خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه این مجموعه یک پردیس بین‌المللی کم نظیر در ایران خواهد بود، گفت: پردیس سینمایی یزد علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری، به عنوان یک مجموعه گردشگری سنتی نیز می‌تواند گردشگران خارجی را جذب کند.

کهن شهر یزد یکی از نخستین شهرهای خشتی دنیا با بیش از ۷۰۰ هکتار بافت قدیمی، تیرماه ۱۳۹۶ به عنوان اولین شهر ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

دیدگاهتان را بنویسید