یزدانه

ساخت و سازهای یزد وضعیت مناسبی ندارد/ آماده همکاری برای ایمن‌سازی ساختمان‌های یزد

به گزارش یزدانه به نقل از فارس یزد، محمدرضا جواهری بعد از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: وضعیت ساخت و سازهای استان یزد به لحاظ در شرایط مناسبی قرار ندارد و بسیاری از ساختمان‌ها بدون پروانه ساختمانی احداث…

یزدانه

یزد

به گزارش یزدانه به نقل از فارس یزد، محمدرضا جواهری بعد از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: وضعیت ساخت و سازهای استان یزد به لحاظ در شرایط مناسبی قرار ندارد و بسیاری از ساختمان‌ها بدون پروانه ساختمانی احداث می‌شود.

وی عنوان کرد: گرچه با اطلاع‌رسانی‌های انجام شده انتظار می‌‌رفت شاهد بهبود وضعیت ساخت و سازها باشیم اما طی سال‌های اخیر ساختمان‌سازی‌های غیرمجاز افزایش یافته است.

جواهری خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی استان یزد آمادگی کامل دارد با ساختمان‌هایی که از ایمنی لازم برخوردار نیستند را بررسی کرده و نسبت به ایمن‌سازی آنها اقدام کند.

عضو هیأت رئیسه نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به اینکه بسیاری از ساختمان‌های احداث شده یا در دست احداث به لحاظ استحکام بنا در شرایط خوبی نیستند، تصریح کرد: تلاش برای امن‌سازی ساختمان‌های استان را آغاز کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: نباید حادثه دلخراش پلاسکو را فراموش کنیم همچنین نباید از یاد ببریم که در کشور ما هر سال یک زلزله بالای پنج ریشتری رخ می‌دهد و مشخص نیست منطقه بعدی که ممکن است زلزله در آن رخ دهد، کجاست.

جواهری تصریح کرد: ایمن‌سازی ساختمان‌ها از جمله مواردی است که می‌تواند از بروز خطرات و فجایع جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: امکان ایمن‌سازی ساختمان‌ها وجود دارد اما با چه قیمت و هزینه‌ای، مشخص نیست ضمن اینکه بسیاری از ساختمان‌ها به لحاظ نوع مصالح به کار رفته، ارزش هزینه برای ایمن‌سازی را ندارند بنابراین شایسته است قبل از اقدام به ساخت و ساز، ایمن‌سازی مدنظر قرار گیرد.

جواهری عنوان کرد: بازنگری در نقشه‌ها نیز به لحاظ استفاده از مصالح نوین مدنظر قرار گرفته ضمن اینکه توجه ویژه‌ای در چند ماه گذشته در حوزه آموزش به مهندسان ناظر انجام شده است.

عضو هیأت رئیسه نظام مهندسی ساختمان استان یزد یادآور شد: آموزش‌های ضمن خدمت مهندسان نیز جدی‌تر گرفته شده زیرا یکی از مهم‌ترین مقوله‌ها در ایمن‌سازی، آموزش و فرهنگ‌سازی است.

دیدگاهتان را بنویسید