عضو شورای شهر یزد تاکید کرد:

زلزله‌های اخیر زنگ خطری برای شهر یزد

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد زلزله خوی در کشورمان و زلزله سوریه و ترکیه را زنگ خطری برای شهرهای ایران از جمله یزد خواند و بر ضرورت مقاوم سازی سازه‌های شهری یه وسژه در بافت تاریخی یزد تاکید کرد.

 

«محمدمهدی نیکونژاد» در جلسه با مدیران شهرداری گفت: شهر یزد، یک میراث جهانی است و مقاوم سازی و پایداری ساختمان های آن در برابر حوادثی از جمله زلزله ضرورت دارد.

وی ادامه داد: اکنون ساخت و ساز هایی در شهر وجود دارد که متاسفانه به دلیل منفعت‌های سوداگرانه برای برخی از افراد و استفاده از وسایل ساختمانی نامرغوب، همچنین رعایت نشدن استانداردهای فنی و عمرانی با وقایعی همچون زلزله می‌تواند خسارت‌های بسیار سنگینی را به شهر تحمیل کند.

به گفته وی، زلزله خوی در کشور همچنین زلزله سوریه و ترکیه زنگ خطری برای شهرهای ایران از جمله شهر یزد است و ضرورت دارد سازه‌های شهری مقاوم سازی شوند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: در این خصوص نقش مهندسان و طراحان همچنین دستگاه های نظارتی بر طرح‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نیکونژاد گفت: همچنین بافت تاریخی ارزشمند شهر یزد باید مرمت شود لذا این بناهای ارزشمند یادگاران گذشتگان است و باید در برابر وقایع طبیعی مانند سیل و زلزله حفظ شود.

وی ادامه داد:  مهندسان ناظر برای بررسی و تأیید کلیه آزمایشات و تست‌های مورد نیاز برای ایجاد یک ساختمان از قبیل آزمایش و مکانیک خاک، آزمایش بتن آزمایش میلگرد و غیره که مجوزی برای ادامه ساخت و ساز یک ملک هستند با دقت و سرعت حضور داشته باشند و کلیه موارد مربوط به ایمنی سلامت و پایداری یک ساختمان را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر یزد، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد در پایان خاطرنشان کرد: همچین مقاوم سازی و رعایت استاندارد ها نباید دلیلی بر کاهش روند کار باشد و ضرورت دارد در ساخت و ساز یک ساختمان علاوه بر رعایت کامل استاندارد ها، روند کار با دقت و سرعت به پیش برود.

دیدگاهتان را بنویسید