مهلت ثبت نام تیم‌های استارتاپی استان تا پایان هفته جاری تمدید شد:

رویداد سکوی پرتاب یزد؛ فرصتی طلایی برای تبلور ایده‌های استارتاپی

مدیر اجرایی ۱۰۰ استارتاپ با اشاره به برگزاری رویداد سکوی پرتاب یزد از اول بهمن ماه امسال، گفت: تا به امروز ۱۴۰ تیم از استان یزد در این رویداد ثبت نام کرده اند و مهلت ثبت نام تیم های استارتاپی تا آخر هفته جاری تمدید شد تا جوانان، دانشجویان و استارتاپ های استان یزد فرصت بیشتری برای ثبت طرح‌های خود داشته باشند. پیش بینی می شود تا آخر این هفته تعداد ثبت نام کنندگان در این رویداد به ۲۵۰ تیم نیز برسد.

نشست خبری رویداد سکوی پرتاب یزد با حضور رئیس پارک علم و فناوری و مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد و مدیر اجرایی ۱۰۰ استارتاپ در قالب سامانه آنلاین خانه مطبوعات و رسانه های استان برگزار و جزئیات مربوط به نحوه برگزاری این رویداد تشریح شد.

تمدید مهلت ثبت نام در رویداد سکوی پرتاب یزد تا پایان هفته جاری

به گزارش یزدانه مدیر اجرایی ۱۰۰ استارتاپ با اشاره به برگزاری رویداد سکوی پرتاب یزد از اول بهمن ماه امسال، گفت: تا به امروز ۱۴۰ تیم از استان یزد در این رویداد ثبت نام کرده اند و مهلت ثبت نام تیم های استارتاپی تا آخر هفته جاری تمدید شد تا جوانان، دانشجویان و استارتاپ های استان یزد فرصت بیشتری برای ثبت طرح‌های خود داشته باشند. پیش بینی می شود تا آخر هفته تعداد ثبت نام کنندگان در این رویداد به ۲۵۰ تیم نیز برسد.

وی با بیان اینکه رویداد ۱۰۰ استارتاپ حدود یک سال پیش به ابتکار موسسه دانش بنیان برکت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری شکوفایی کشور تشکیل شد، اظهار داشت: هدف از تشکیل این رویداد این بود که با جمع آوری سرمایه گذاران متعدد، تیم های استارتاپی بتوانند از منابع مالی بیشتری بهره‌مند شوند و در مجموع سرمایه‌گذاری‌های گسترده تری در سطح کشور اتفاق بیفتد.

سرمایه گذاری ۳۶ میلیارد تومانی رویداد ۱۰۰ استارتاپ در کشور

عرفان عزیزپور ادامه داد: این مهم با برگزاری ۱۲ رویداد در طول سه ماه گذشته محقق شد و رویداد ۱۰۰ استارتاپ توانست در این مدت نزدیک به ۳۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری کند. علاوه بر این رویداد های آنلاین و حضوری مختلفی نیز ترتیب داده شد که رویدادهای حضوری بزرگ ما اصطلاحاً سکوی پرتاب نام دارند. آخرین سکوی پرتاب در استان اصفهان بود که پس از آن هم ابتدای بهمن ماه در استان یزد برگزار خواهد شد.

تبدیل ایده و محصول استارتاپ‌ها به بازار نهایی توسط شتاب دهنده‌ها

وی با اعلام اینکه تیم های استارتاپی که بتوانند جذب سرمایه را داشته باشند از خدمات منتورینگ استارتاپ چه در قبل و چه بعد از سرمایه‌گذاری بهره‌مند می‌شوند، گفت: ضمن اینکه در رویدادهایی به نام کافه نشونی که در کنار رویداد ۱۰۰ استارتاپ برگزار می‌شود خدمات منتورینگ برای آنها فراهم می‌کنیم و پس از آن توسط شتاب دهنده های سرشناس هر استان یا کشور راهبری می شوند تا ایده و محصولات خود را به بازار نهایی تبدیل کنند.

عزیزپور با بیان اینکه رویداد سکوی پرتاب یزد با همکاری صندوق پژوهش و فناوری استان و پارک علم و فناوری استان و صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: البته حامیان دیگری از نقاط مختلف کشور بالاخص مجموعه های فعال دانشگاهی، شتاب دهنده های استان و دیگر مراکزی که در این حوزه مشغول فعالیت هستند نیز در برگزاری این رویداد همکاری دارند.

دعوت از مجموعه های استارتاپی برای شرکت در رویداد سکوی پرتاب یزد

وی افزود: خوشبختانه تاکنون تعداد قابل توجهی از تیم‌های استارتاپی استان ثبت نام کرده اند که ما در حال غربال و آماده سازی آنها با برگزاری کلاس‌های آموزشی و ارائه خدمات منتورینگ هستیم که این کار با همکاری صندوق پژوهش و نوآوری و پارک‌ علم و فناوری استان در حال انجام است.

مدیر اجرایی ۱۰۰ استارتاپ با دعوت از همه مجموعه های استارتاپی استان برای مشارکت فعالانه در این رویداد، گفت: امیدوار هستیم تیم های بیشتری جذب رویداد سکوی پرتاب یزد شوند و سرمایه گذاری بیشتری را در این رویداد داشته باشیم تا یک محرک بسیار خوبی برای اکوسیستم استارتاپی و نوآوری استان باشد و نتیجه آن را در ماه ها و سال های آینده با رشد این تیم ها و جریان ایجاد شده ببینیم و در واقع تولید محصولات بیشتری را شاهد باشیم.

هیچ ایده‌ای نباید به دلیل عدم تامین مالی بر روی زمین بماند

رئیس پارک علم و فناوری یزد در این نشست با اشاره به برگزاری رویداد ۱۰۰ استارتاپ ویژه استان یزد که به عنوان «سکوی پرتاب یزد» نامگذاری شده است، گفت: حضور مجموعه دانش بنیان برکت در راستای سرمایه گذاری تخصصی در حوزه نوآوری و سایر صندوق های کشوری است. این کاروان که از مدت‌ها پیش در کشور راه اندازی شده با سفر به بسیاری از استان‌های کشور، برنامه‌های خود را اجرا کرده است.

وی به تشریح اهداف اصلی رویداد سکوی پرتاب یزد پرداخت و گفت: هدف اصلی این است که اولا هیچ ایده‌ و طرح استارتاپی به دلیل عدم تامین مالی بر زمین نماند چرا که برای عملیاتی کردن یک ایده و تبدیل یک طرح نوآورانه به محصول نهایی و موفقیت در بازار به سرمایه‌گذاری نیاز است. هدف بعدی ایجاد شور و نشاط در شرکت های استارتاپی پس از تعطیلی و رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور است. چرا که بسیاری از شرکت های استارتاپی در این مدت به دلیل مسائل بهداشتی و مسائل اقتصادی غیرفعال و بی انگیزه شده اند.

اختتامیه رویداد سکوی پرتاب یزد یک کارگاه آموزشی است

محمد مهدی لطفی با بیان اینکه که هر جلسه داوری و ارزیابی طرح های استارتاپی محلی برای آموزش و یادگیری است، گفت: امیدوار هستیم در طول این فرآیند یک ماهه و به ویژه در روز اختتامیه که طرح ها در معرض ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند و حضور و مشارکت متخصصین و داوران فنی و کسب و کارهای متعددی را از سراسر کشور خواهیم داشت، رشد و و توسعه ایده ها و طرح های شرکت های دانش بنیان استان را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: هر کدام از داوران و متخصصین به واسطه تجربه و دانشی که در حوزه کاری خود در سطح ملی یا استانی دارند، علاوه بر ارزیابی ایده ها و طرح‌های تیم‌های استارتاپی در روز نهایی رویداد، به سوالاتی شرکت کنندگان پاسخ خواهند و در واقع جلسه اختتامیه تبدیل به یک کارگاه آموزشی برای شرکت های دانش بنیان خواهد شد. بنابراین حتی کسانی که در انتها موفق نشوند در این مرحله تایید نهایی را از مجموعه داوران برای سرمایه گذاری بگیرند هم به واسطه آموزش ‌های این جلسات، می‌توانند در سال های آینده با یک تلاش جدید و یک ایده رشد یافته تر جذب سرمایه بهتری را داشته باشند.

لزوم بسترسازی و تامین مالی برای راستی آزمایی ایده های استارتاپی

در این نشست خبری مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد با اشاره به نتایج تجربه استان‌های فعال در حوزه اکوسیستم نوآوری، اظهار داشت: می‌بایست بستر را برای اجرا و آزمایش هر ایده و طرحی که در حوزه نوآوری وجود دارد فراهم کنیم تا صاحبان ایده ها از اجرایی بودن یا نبودن نوآوری و خلاقیت های خود آگاه شوند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از الزامات اصلی این بسترسازی تامین مالی تیم های استارتاپی است، یادآور شد: رسالت تخصصی این موضوع بر عهده صندوق پژوهش و فناوری استان گذاشته شده و در همین راستا هم پیگیری‌های زیادی انجام شد تا رویداد سکوی پرتاب یزد که فرصت خوبی برای شرکت های استارتاپی استان است در یزد برگزار شود. البته در کنار صندوق پژوهش و فناوری استان همکاری همه نهادها مخصوصاً پارک علم و فناوری و دانشگاه ها هم وجود داشت تا این رویداد به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

رویداد سکوی پرتاب یزد فرصتی برای رصد استارتاپ ها و شرکت های نوآور و دانش بنیان

محمد سپهر رویداد سکوی پرتاب یزد را فرصتی برای رصد استارت آپ ها و شرکت های نوآور و دانش بنیان استان توسط سرمایه گذاران تخصصی، صندوق ها و شرکتهای سرمایه گذار دانست و افزود: علاوه بر این که در این رویداد فرصت های سرمایه گذاری شناسایی می‌شوند از طرف دیگر فرصتی طلایی برای تیم ها و شرکت های استان است تا از حضور آنان استفاده لازم را ببریم و سرمایه های لازم را جذب کنیم.

آورده های رویداد سکوی پرتاب یزد صرفاً مادی نیست

وی با بیان اینکه آورده های این رویداد صرفاً سرمایه گذاری مادی نیست، گفت: شرکت‌های حاضر در این رویداد اغلب تخصصی هستند که می‌توانند علاوه بر آورده مادی فواید غیر مادی نیز برای شرکت های دانش بنیان و نوآور به همراه داشته باشد و با توجه به تبحر و حضور موفقی که در بازار دارند کمک بسیار خوبی برای شرکت ها خواهند بود. بنابراین این رویداد فرصتی است که شرکت‌ها و تیم‌های نوآوری علاوه بر ارزیابی خود بتوانند به سرمایه های هوشمند دست پیدا کنند.

سپهر با اشاره به تلاش های برگزارکنندگان رویداد سکوی پرتاب یزد برای حضور سرمایه‌گذاری های بیشتر در این رویداد، عنوان کرد: متقابلاً انتظار داریم استارتاپ ها و مجموعه شرکت‌های نوآوری استان این فرصت را غنیمت بشمارند. بخشی از این رسالت نیز بر عهده مطبوعات و رسانه‌های استان یزد است تا با اطلاع رسانی مناسب، شرکت هایی که از قابلیت بالایی برخوردارند را به این سمت هدایت کنند تا از این فرصت طلایی حداکثر استفاده را ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید