روابط عمومی شهرداری منطقه یک یزد در پاسخ به پستی که در یکی از کانال‌های خبری یزد(کانال یزدانه) درباره بوستان محیطی کویر(اکوپارک) مورخ ۶تیرماه ۱۴۰۳ منتشر شده  است؛ توصیحاتی به شرح ذیل جهت استحضار کلیه مخاطبان ارائه نمود

در راستای تنویر افکار عمومی در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی، تفریحی و خدماتی در منطقه یک شهرداری یزد به ویژه پروژه بزرگ بوستان محیطی کویر لازم است نکاتی را خدمت شهروندان گرامی و رسانه‌های محترم ارائه نمایم. انشاالله با همدلی در راستای پیشرفت و توسعه پایدار شهرمیراث جهانی یزد اقدامات شایسته ای صورت پذیرد.

“بسمه تعالی”
در راستای تنویر افکار عمومی در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی، تفریحی و خدماتی در منطقه یک شهرداری یزد به ویژه پروژه بزرگ بوستان محیطی کویر لازم است نکاتی را خدمت شهروندان گرامی و رسانه‌های محترم ارائه نمایم. انشاالله با همدلی در راستای پیشرفت و توسعه پایدار شهرمیراث جهانی یزد اقدامات شایسته ای صورت پذیرد.

۱_ بوستان محیطی کویر(اکوپارک) در سال ۹۷  طراحی و با شروع عملیات زیرساختی آن آغاز نیز در همان سال متوقف شد؛ در ادامه که در پایان سال ۱۴۰۱ بودجه ابلاغی به منطقه یک انجام و عملیات اجرایی آن در فاز یک آغاز شد، تا براساس طرح و ضوابط حاکم بر اکوپارک‌ها به عنوان یک بوستان طبیعت گردی و با رویکرد بوم آورد احداث شود؛ فاز اول این مجموعه شامل؛ ۹۳ سکوی نشیمن؛ سرویس بهداشتی مجهز؛ ۱۲ سایبان سنتی؛ رینگ‌های کویر نوردی؛ روشنایی کامل سایت؛ ایجاد پارکینگ و…. توسط شهرداری منطقه یک به مدت یکسال با حمایت استاندار محترم؛ شورای اسلامی شهر و شهردار محترم) آماده بهره‌برداری در نوروز ۱۴۰۲ بوده است.

۲- آنچه تاکنون در حوزه عمرانی صورت گرفته براساس طرح‌های مصوب بوده است؛ بوستان کویری “اکوپارک یزد” بستر و فضای کویری و متفاوتی از سایر بوستان‌ها دارد، لذا سعی بر آن است که بستر طبیعت کمتر دست کاری شود.

۳- لازم به ذکر است؛ تجهیز، ارائه لوازم و خدمات مورد نیاز توسط سازمان محترم سیما؛ منظر و فضای سبز شهری در حال تدارک است و در این مجموعه اجرا و تکمیل می‌شود.

۴- از ابتدای اجرا این پروژه تاکنون ۳۵ هکتار فضای سبز توسط سازمان محترم سیما؛ منظر و فضای سبز شهرداری ایجاد شده است که براساس طرح‌های اجرایی دیگر این روال تداوم خواهد داشت.

۵- در طی سه سال گذشته به منظور تأمین و جبران کسری سرآنه فضای سبز در حاشیه بلوار جمهوری، براساس کاربری زمین‌های موجود دراین منطقه، اقدامات ذیل توسط شهرداری منطقه یک صورت گرفته و یا در حال انجام است؛ احداث بوستان زنبق در کوچه زنبق که مجموعه مساحت معبر و بوستان برابر با ۳۲۰۰ مترمربع؛ بوستان امام حسین(ع) در همان معبر ۲۰۰۰ مترمربع؛ بوستان جوانان در کوچه یاسمن بلوار جمهوری به مساحت ۱۰۰۰۰مترمربع است.

۶- در خصوص روشنایی معابر تاکنون نیز؛ توسط هیچ کدام از مناطق شهرداری این اقدام صورت نگرفته است و هیچ گونه قولی نیز توسط منطقه یک برای ایجاد روشنایی بلوار نصر داده نشده است.

۷- هر چند تأمین روشنایی بلوار نصر؛ در حیطه وظایف مناطق نیست و هیچ گونه قولی داده نشده است، اما پیگیری‌هایی برای اقدام از ناحیه شرکت توزیع برق شده است.

۸- به منظور تأمین آب پایدار و همچنین انتقال پساپ جهت آبیاری درختان؛ مخزن بتنی و ایستگاه پمپاژ توسط سازمان محترم سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد در آن سایت احداث شده است.

۹- در پایان سال ۱۴۰۲ از طرف معاونت محترم معماری و شهرسازی شهرداری یزد طرح سردرب ورودی به منطقه ابلاغ شد، که پس از تأمین اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز و با پیشرفت ۹۰ درصدی رو به پایان است، نماکاری سر درب با آجرهای سنتی، کاشی کاری و … بوده که شکل منحصر به فرد آن سبب شده با حساسیت و دقت بیشتری کار اجرا شود.

۱۰- همچنین در طی یکسال گذشته، باند برگشت بلوار نصر با اعتبار ۸ میلیارد تومانی توسط شهرداری منطقه یک و سازمان عمران و بازآفرینی احداث گردیده است، که این بلوار علاوه بر دسترسی راحت تر به اکوپارک، سبب ایجاد دسترسی بهتر به کمپ‌های کویری و تسهیل در عبور و مرور محورها شده است.

۱۱- فازهای دیگر این مجموعه بزرگ نیز انشاالله با مشارکت بخش خصوصی تکمیل خواهد شد.

۱۲- در پایان به استحضار همه همشهریان، گردشگران داخلی و خارجی می‌رساند که مجموعه ۱۵۰ هکتاری اکوپارک به عنوان بزرگترین اکوپارک کویری کشور در فاز یک آماده بهره برداری می باشد(قابل استفاده برای عموم) و برنامه افتتاحیه آن با توجه به برنامه ریزی برای حضور مقامات کشوری و حضور پرشور مردم با اجرای برنامه‌های شاد و مفرح صورت پذیرفته بود که به دلیل همزمانی با دهه امامت و ولایت و برگزاری جشن های متعدد در این دهه و همچنین  تداخل با  ایام انتخابات ریاست جمهوری به زمان‌های بعدی موکول شده است که یقینا برای افتتاح آن اطلاع‌رسانی خواهد شد، شهروندان و گردشگران عزیز هم اکنون می‌توانند از این مجموعه تفریحی استفاده کرده و از شب‌های زیبای کویر سایت بهره‌مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید