مدیر کل ورزش و جوانان استان با تاکید بر تاثیر رقابت های جهانی ورزش بر رونق گردشگری و اقتصاد محلی اعلام کرد:

رقابت «سرآمدان بدمینتون جهان» در مسابقات بین المللی یزد

سی و دومین دوره از مسابقات بین المللی بدمینتن جام فجر به میزبانی یزد و با حضور ورزشکارانی از سرتاسر جهان برگزار می شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد در این خصوص به بشارت یزد گفت: با نظر مساعد مدیریت ارشد استان پیگیری های لازم برای میزبانی استان یزد از سی و دومین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون جام فجر صورت گرفت و این رایزنی ها موفقیت آمیز بود.

«زهیر حاجی حسینی» افزود: مسابقات بین المللی بدمینتون از چند جهت اهمیت زیادی دارد؛ این رویداد تنها مسابقاتی است که به صورت مداوم در کشور به مدت ۳۲ سال برگزار شده و به واسطه این تداوم جایگاه مناسبی را بین مسابقات معتبر در جهان دارد و تنها رویداد ورزشی در ایران است که امتیاز المپیک را داراست و اکنون به دلیل اینکه در سال منتهی به مسابقات المپیک هستیم در این دوره از مسابقات نیز سرآمدان بدمینتون جهان از کشورهای آسیایی، اروپایی و حتی امریکایی در این مسابقات شرکت می کنند.

وی در خصوص اخد میزبانی این دوره از مسابقات جام فجر توسط استان یزد اظهار داشت: زمانی که بحث برگزاری این دوره از مسابقات بین المللی مطرح شد، استان های زیادی آمادگی خود را برای میزبانی اعلام کردند اما با رایزنی هایی که با رئیس فدراسیون بدمینتون صورت گرفت و با نظر مثبت استاندار یزد، میزبانی به استان یزد تعلق گرفت و همچنین در کنار این رویداد ۴ رویداد دیگر نیز به صورت همزمان پیش می رود که دوره مسابقات برای بزرگسالان و جوانان، اجلاس سران فدراسیون های آسیای میانه و یک کلاس مربی گری در سطح جهانی با مدرس خارجی از جمله این رویدادهاست.

حاجی حسینی با اشاره به عواید برگزاری رویدادهای بین المللی برای استان تصریح کرد: برگزاری رویدادهای بین المللی برای استان فواید زیادی خواهد داشت که می توان به ارزآوری و رونق اقتصادی گردشگری از آن جهت که هزینه بازیکنان به عهده خودشان می باشد اشاره کرد، همچنین راهبرد استان اکنون این است که یک میلیارد انسان در سرتا سر جهان یزد را بشناسند و مقوله ای مانند ورزش می تواند در این خصوص بسیار کمک کننده باشد.

به گفته وی، ورزش اکنون جدای از بحث سلامت به ظرفیتی برای شناساندن ظرفیت های گردشگری کشورها تبدیل شده است و از این روست که برگزاری رویدادهای بین المللی در دستورکار قرار دارد تا ظرفیت های گردشگری و فرهنگی استان در سطح جهان شناسانده شود.

حاجی حسینی همچینی متذکر شد: برگزاری این رویداد بین المللی برای اولین بار در یزد صورت می گیرد اما آخرین بار نخواهد بود هر چند لازم است زیرساخت های مورد نیاز تدارک دیده شود و بر این باورم که با برگزاری هر چه بیشتر رویدادها زیرساخت ها نیز خود به خود در طی برگزاری رویدادها بهبود خواهد یافت.

وی همچنین برگزاری رویدادهای بین المللی در کشور را راهی برای مقابله با ایران هراسی دانست و گفت: اکنون که دوره جنگ رسانه ای است و دشمنان تلاش دارند ایران را ناامن جلوه دهند برگزاری هر چه بهتر این مسابقات می تواند این دیدگاه ها را متعادل سازد و اهمیت ویژه ای در مقابله با ایران هراسی دارد.

حاجی حسینی همچنین به تاثیر این دست رویدادها بر افزایش اعتماد بنفس، نشاط اجتماعی و هویت بخشی تاکید کرده و بیان داشت: برگزاری این رویدادها باعث نشاط اجتماعی و بالا رفتن آمادگی ذهنی ورزشکاران ایرانی خواهد شد و همچنین کمک میکند بتوانیم سطح برگزاری این دست مسابقات را بلا ببریم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه اجرای این مسابقات به اداره کل ورزش و جوانان سپرده شده و استاندار یزد رئیس هیئت برگزاری با حکم وزیر ورزش و جوانان است، عنوان کرد: در راستای برگزاری این دوره از مسابقات بین الملی بدمینتون جام فجر بالغ بر ۲۰۰ جلسه برگزار شده و یک تیم ۱۰۰ نفره در تلاش برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد هستند همچنین پیش بینی های لازم در حوزه هتل ها و مکان های اقامتی، رفت و آمد و حمل و نقل و محل برگزاری انجام شده و امید است این دوره از مسابقات به صورت آبرومندانه ای در شان استان و کشور برگزار شود.

وی در نهایت خاطر نشان کرد: طبق سند تحولی یزد نوین ماموریت داریم در حوزه ورزش ۱۱ رویداد بین المللی در طول ۴ سال در سطح استان برگزار کنیم و این خود نگاه مثبت و ویژه استان به حوزه ورزش را نشان می دهد و اکنون در استان باشگاه های فرهنگی ورزشی وجود دارند که معادن و صنایع از آنان پشتیبانی می کنند، امید است که این حمایت همچنان ادامه پیدا کند.  

گفتنی است این دوره از مسابقات با حضور ۱۱۰ ورزشکار در بخش بانوان و مردان به میزبانی یزد برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید