رسانه ها نقش مهمی در پیشرفت شهرداری ها دارند

محسن فلاح تفتی، سرپرست شهرداری تفت در نشستی که با حضور اصحاب رسانه ها در شهرداری تفت برگزار شد به لزوم همکاری بیش از پیش خبرنگاران با شهرداری اشاره کرد وگفت: این نقش رسانه ها است که باعث می شود…

محسن فلاح تفتی، سرپرست شهرداری تفت در نشستی که با حضور اصحاب رسانه ها در شهرداری تفت برگزار شد به لزوم همکاری بیش از پیش خبرنگاران با شهرداری اشاره کرد وگفت: این نقش رسانه ها است که باعث می شود شهرداری ها بسیار سازنده تر فعالیت کنند، اگر خبرنگاران از تمامی امور مطلع نباشند و از پروژه ای انتقاد نکنند، نمی توان آن پروژه را خوب اجرا کرد.

سرپرست شهرداری تفت در ادامه افزود: در شهرداری تفت روزانه بیش از ۶۰ نفر ارباب رجوع داریم و از طرفی هم تمامی جلسات شورا به صورت علنی برگزار می شود. در این بین باید بررسی کرد که شهروندان تا چه حد در این جلسات شرکت می کنند.

سرپرست شهرداری تفت، با اشاره به بودجه ۵ میلیاردی شهرداری تفت اظهار داشت: برخی از شهروندان از شهرداری خواسته هایی دارند که در بودجه شهرداری نمی گنجد. متاسفانه شهروندان شرایط شهر تفت را با شهرستان اردکان مقایسه می کنند که بودجه ۹۰میلیاردی دارد. گفتنی است که ۶۰ درصد بودجه شهرداری تفت صرف هزینه های جاری و حقوق کارکنان می شود.

فلاح تفتی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز در شهرستان تفت حدود۶۰ هکتار است، گفت: سرانه فضای سبز شهرستان تفت در کل استان یزد شاخص است.  شهرستان اشکذر با وجود تعداد معدودی باغ، بسیار فعال عمل می کند و باغ رستوران های زیبایی را تاسیس کرده است. این در حالی است که شهرستان تفت باوجود هکتارها باغ و باغستان، هنوز نتوانسته دراین زمینه توریست جذب کند و حتی برای خود اهالی تفت، باغ رستوران های زیبایی را به وجود آورد. وی در ادامه از عدم همکاری مسئولین حوزه گردشگری انتقاد کرد و عنوان کرد: متاسفانه شهروندان نیز علاقه ای به سرمایه گذاری های توریستی نشان نمی دهند.

 سرپرست شهرداری تفت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که «چرا در رودخانه تفت جاذبه گردشگری ایجاد نمی کنید؟ » گفت: رودخانه تفت زیر نظر سازمان آب منطقه ای است که این سازمان اجازه هیچگونه فعالیتی در این رودخانه را به شهرداری نمی دهد و شهرداری تنها به امور خدماتی و پاکسازی رودخانه می پردازد. وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مرتبط با شرایط آتش نشانی در شهرستان تفت اذعان داشت: تجهیزات آتش نشانی در حد متوسط است و اگر درکوچه باغ ها آتش سوزی رخ دهد به علت شرایط کوچه ها و نوع معماری، امکان امداد رسانی وجود ندارد.

مجوز ساخت در باغات

مانع خشکیدگی آن می شود

فلاح تفتی در خصوص ارائه مجوز ساخت و ساز در باغات اظهارداشت: ارائه مجوز ساخت خانه در باغات، باعث حفظ باغ از خشکیدگی درختان می شود. باغات بسیار بزرگی در شهرستان وجود دارد که به مرور خشک شده اند، اما زمانی که فردی در یک باغ، ملکی را می سازد، برای حفظ سرمایه هم که شده، از هر راهی درختان باغش را سرسبز نگه می دارد.

دیدگاهتان را بنویسید