دیر آمدی ای نگار سرمست
آزاده سرافراز؛؛حاج علی دهقانبالاخره مدیرکل آموزش و پرورش یزد شد
بی اغراق اورا بهتر از خودش می شناسم وی
چنان شهره عام بین فرهنگیان است که ذکر اسم خاص؛حاجعلی؛کافی باشدتا نظرهااورا نشانه روند
او موصوف به سجایای اخلاقی نظیر ادب؛ تواضع؛احترام به کسوت ؛معلممداری روابط عمومی خوب و ارتباطات قوی با مراکز تصمیم ساز وافراد متنفذ اجرایی کشوری وسادگی زیست واخلاق نیکو می باشد
آزاده سرافراز؛ «حاج علی دهقان» بالاخره مدیرکل آموزش و پرورش یزد شد.
بی اغراق اورا بهتر از خودش می شناسم وی چنان شهره عام بین فرهنگیان است که ذکر اسم خاص «حاجعلی» کافی باشدتا نظرها اورا نشانه روند.
او موصوف به سجایای اخلاقی نظیر ادب؛ تواضع؛احترام به کسوت ؛معلممداری روابط عمومی خوب و ارتباطات قوی با مراکز تصمیم ساز وافراد متنفذ اجرایی کشوری وسادگی زیست واخلاق نیکو می باشد.
بالاخره حاجعلی آمدولی کاش بلافاصله پس از مدیران کل مانا وموثر حضرات (شهسواری یاشیرزاد) منصوب شده بود. زیرااکنون با توجه به تنگنای بودجه؛ قلت نیروی کارآمدستادی؛ تفاوت نسلی وماهوی بین دانش آموزان و معلمان امروز با دوران قبل وهم پاشیدگی مدیریت ومقبولیت درسطح عمومی درقیاس با آن دوران قطعا آرزو می کردم که ای کاش برای حفظ سابقه و آبروی خودش هم که شده نمی آمد.
حال که حاج علی دهقان بهابادی بعنوان اولین مدیرکل استانی دستگاه تعلیم و تربیت دولت پزشکیان منصوب شدباعرض خداقوت وقدردانی ازتلاشهای جناب «رحیمی نژاد» مدیرکل سابق آموزش و پرورش که وی نیز از مدیران ارزشی اخلاقمدار و بانجابت بود برای مدیرکل جدید آرزوی موفقیت دارم.
یادآوری می کند علی دهقان عمری را در جبهه بعنوان رزمنده گذراند ودراین مدت مفتخربه کسب افتخار جانبازی۴۵ درصدبا ۹۲ ماه گذران عمر و جوانی خود در اسارت دارد وی دارای سوابق اجرایی وتجربه کاری در آموزش و پرورش نظیر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بهاباد، ریاست ادارات متعدد درآموزش وپرورش یزد مانند مدیر اداره حراست، اداره شاهد و امور ایثارگران، اداره بودجه و تشکیلات ومعاونت پشتیبانی آموزش و پرورش استان یزد ومشاورعالی دومدیرکل اخیر بوده است.
حاجعلی دهقان؛ نیکو می داند آموزش و پرورش درکلکشور نیاز به دگرگونی ودمیدن هوای تازه با توجه به نگرش ملی جدید دارد رسالت آواربرداری از مخروبه آموزش که زیر چرخ کنکور واموزش تستی نه مفهومی وحجم بالای مواد آموزشی و ناعدالتی آموزشی له شده همراه با اقدام برای نجات پرورش از تنگ نظری های موجود وتفسیر نادرست جزمی از اهداف تربیت وتحت تاثیرقرارگرفتن پرورش زیر بت آموزش محض نیاز اقدام خردمندانه دارد .
وقتی کنکور و میانگین معدل دانش آموزان می گوید نیمی از اهداف آموزشی محقق نشده ازسوی دیگربروزشناخت استعدادها وپرورش آن هنر ومهارت آموزی تربیت بدنی تجربه زندگی جمعی وکارگروهی وعشق به دانایی و مطالعه کتاب کلید گم شده نظام تعلیم و تربیت است ونیازمند تحول می باشد. لذا تحقق اینها قطعا نیازبه تدبیر ناخدای نو و همکاری همگانی دارد.
حاجعلی دهقان به خوبی از یاس و دلسردی بی انگیزگی که دامن مدارس اعم ازمدیریت معلمان ودانش آموزان را گرفته است آگاه بوده می داند بردن امید و نشاط شادابی و خلاقیت واگاهی دانش آموزان کارسخت ولی شدنی است زیراآموزش وپرورش یزد در سالهایی نه چندان دور تحول را به یاد دارد گرچه بعداز برداشتن چندگام با تغییرات سیاسی درکشور به حال خود رها شد.
او که از پشتیبانی ومودت استاندارمحترم ونمایندگان یزد در مجلس شورای اسلامی خصوصا دکترجوکار ومدیران ارشد کشوری و استانی خاصه مقام عالی وزارت و حمایت فرهنگیان برخوردار است باید مدیریتی متفاوت با گذشته خودو با قاطعیت ازخودنشان داده اهل تغییروتحول باشد از اینکه (نه) بگویدو قول بی پشتوانه برای کسب رضایت ارباب رجوع ندهد باکی نداشته باشد وگرنه این تغییر فقط آمدن وشدن دیگر وتنها بعنوان تغییر؛ اسمها؛ نه دگرگونی؛ رسمها؛ ثبت خواهدشد.