دولتمردان استان کمک بسیاری به شورای شهر داشتند

محمد رحیمان فر / شورای شهر چهارم یزد همزمان با دولت تدبیر و امید آغاز بکار کرد و در مدت ۴ سال فعالیت، خدمات متعددی برای توسعه و آبادانی شهر یزد داشت که به گفته رییس این شورا موفقیت های…

محمد رحیمان فر / شورای شهر چهارم یزد همزمان با دولت تدبیر و امید آغاز بکار کرد و در مدت ۴ سال فعالیت، خدمات متعددی برای توسعه و آبادانی شهر یزد داشت که به گفته رییس این شورا موفقیت های شورای شهر چهارم یزد در پرتوی همکاری و حمایت دولتمردان استان و خصوصا معاون عمرانی استانداری یزد میسر شد.
شیخ عباس زارع در گفتگوی اختصاصی با مثبت در خصوص نحوه تعامل شورای شهر چهارم با دولت یازدهم در استان بیان داشت: اعضای شورای شهر سوم یزد همواره از کم توجهی مسئولین دولت دهم نسبت به آن شورا گلایه داشتند اما زمانی که شورای چهارم با روی کارآمدن دولت یازدهم شکل گرفت، همکاری و تعامل سازنده ای میان مسئولین دولتی استان و شورای شهر یزد برقرار شد و از این طریق چندین پروژ ناتمام شهری در یزد به بهره برداری رسید که مهمترین آن ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد بود. نکته مهمی که در این دوره از شورای شهر و دولت بدان توجه ویژه شد، بخش گردشگری بود. در خصوص ثبت جهانی همکاری دولت با شورای شهر خیلی خوب بود زیرا شورای شهر و شهرداری در جبهه مقدم پروژه ثبت جهانی بودند و پیگیری های دولتی و فرا دولتی را مسئولین انجام دادند. اگر همکاری مسئولین دولتی استان نبود، قطعا این اتفاق مهم ملی و جهانی صورت نمی گرفت.

رییس شورای شهر چهارم یزد با اشاره به تکمیل پروژه هایی چون بلوار ولایت که در دوره قبل از این شورا بود به فرودگاه یزد رسیده و متوقف شده بود و یا بلوار فضیلت که به ساختمان علوم پزشکی یزد رسیده و اجازه ادامه کار داده نشده بود، اظهار داشت: با همکاری معاون امور عمرانی استانداری در طول فعالیت شورای شهر چهارم این پروژه ها به همراه ده ها پروژه دیگر به سرانجام رسید و هرجا که شورای شهر و مجموعه شهرداری به مشکلی بر می خوردند با حمایت دولتمردان استان خصوصا معاون عمرانی استاندار یزد مواجه می شدند.
وی از دیگر اقدامات خوب دولت یازدهم در استان را برگزاری جلسات آموزشی و کاربردی برای شورای شهر چهارم یزد دانست.
زارع مهمترین مشکل شوراهای شهر و روستا را نه از جانب قوه مجریه بلکه از سوی قوه مقننه دانست و افزود: متاسفانه مجلسیان بجای حمایت از شوراهای شهر و روستا،  پر و بال آنها را می زنند و به عبارتی مجلسی ها پارلمان های محلی را رقیب خود می دانند. باید به شوراهای شهر وروستا  توجه بیشتری شود که اگر شوراهای خوبی تشکیل شود، قطعا موفقیت نظام هم افزون تر می گردد.
رییس شورای شهر چهارم یزد در ادامه به بیان فعالیت های شاخص این نهاد در مدت ۴ سال فعالیت خود در شهر یزد پرداخت.

ثبت جهانی بافت تاریخی یزد:
زارع در خصوص ثبت جهانی یزد اظهار داشت: هرچند بافت تاریخی یزد با مشارکت تمامی نهادهای مسئول در این زمینه به ثبت جهانی رسید اما حمایت همه جانبه در قالب تصویب بودجه و طرح های احیاء بافت تاریخی، تسهیل در صدور مجوز سرمایه گذاری در بافت تاریخی و پیگیری های مداوم اعضای شورای شهر و بازدید از پروژه های بهسازی و بازسازی بافت نقش موثری در جهانی شدن یزد داشت بطوریکه بودجه بافت تاریخی یزد در شورای شهر چهارم ۱۱ برابر شد.

تفریغ بودجه شهرداری پس از ۱۷ سال و ارتقای یک پله ای رتبه شهرداری یزد
 رییس شورای شهر چهارم یزد  با اشاره به اینکه تفریغ بودجه شهرداری یزد در ۱۷ سال گذشته آن انجام نشده بود، بیان داشت: با توجه به گذشت زمان طولانی و در دسترس نبودن برخی از اسناد، کاری نشدنی قلمداد می شد که با همت و پیگیری اعضای شورای شهر چهارم و استخدام حسابرسان حرفه ای و رایزنی با نهادهای مختلف بالاخره انجام شد و رتبه شهرداری یزد پس از ۴۵ سال یک پله  ارتقاء یافت.

اخذ یکصد قطعه زمین مسکونی و  15 هزار متر مربع تجاری
 وی با اشاره به نیاز شدید یزد به افزایش بودجه شهرداری و تامین مالی پروژه های مختلف شهری گفت: با پیگیری شورای شهر چهارم و مذاکره با وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استانی مجوز واگذاری ۱۰۰ قطعه زمین مسکونی و ۱۵هزار مترمربع زمین تجاری در سطح شهر یزد گرفته شد که از محل آن  حدود ۱۲۰میلیارد تومان به بودجه شهرداری افزوده گردید.

افزودن ۱۲۰ میلیارد تومان به بودجه شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده
زارع در ادامه افزود: از دیگر اقدامات شورای شهر چهارم برای تقویت بودجه شهرداری یزد و تسهیل در اجرای پروژه های بزرگ شهری، اخذ ماهانه ۱۰ میلیارد تومان از اداره کل دارایی به عنوان سهم شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده بود. در ابتدای فعالیت شورای شهر چهارم بودجه شهرداری یزد ۱۲۰میلیارد تومان بود که با تلاش و پیگیری اعضای شورای چهارم، بودجه شهرداری تا سقف ۶۰۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

تاسیس شهرداری آزادشهر
رییس شورای شهر چهارم یزد با اشاره به تاسیس شهرداری آزادشهر یزد گفت: از جمله سیاست های اصولی شورای شهر چهارم توجه به آبادانی و توسعه مناطق کمتر برخوردار شهر یزد بوده است. بر این اساس به جهت خدمت رسانی مطلوب به یکی از پرجمعیت ترین نواحی شهر یزد، در خردادماه ۱۳۹۴ شهرداری آزادشهر به عنوان شهرداری منطقه ۳ یزد با وسعت ۵۴۵۱ هکتار راه اندازی شد.

بهسازی خیابان مسجد جامع
و خیابان قیام یزد:
زارع در ادامه افزود: به منظور زیباسازی معابر تاریخی یزد و انسان محور نمودن گذرگاه ها و خیابان های تاریخی این شهر، خیابان مسجد جامع و خیابان قیام با سنگ فرش شدن، نصب سیستم مطلوب روشنایی و زیباسازی مبلمان مورد بهسازی قرار گرفت و در حال حاضر از نقاط دلنشین شهر یزد برای بازدید شهروندان و همچنین گردشگران تبدیل شده است و عکس های این دو خیابان در شبکه های اجتماعی به عنوان نقاطی زیبا از شهر یزد به اشتراک گذاشته می شود.

ساخت زیرگذر در یزد
 رییس شورای شهر چهارم یزد با اشاره به اینکه شهر یزد به واسطه رشد جمعیت و افزایش وسیله نقلیه دچار گره های ترافیکی متعددی بود، بیان داشت: در این راستا شورای شهر چهارم اهتمام ویژه ای نسبت به احداث زیرگذر و رفع موانع ترافیکی در شهر یزد داشت. بر این اساس با مصوبات شورای شهر چهارم زیرگذرهایی چون سه راه حکیمیان، میدان ابوذر، میدان ابوالفضل(ع)، زیر گذر بلوار آیت الله خاتمی و زیرگذر پل شهید قهاری سعید اجرایی شد.

گسترش
فضای سبز شهر یزد
وی در ادامه افزود: شهر کویری یزد از دیرباز با کمبود فضای سبز و پارک روبرو بوده و بر همین اساس شورای شهر چهارم مصوبات مختلفی به جهت ساماندهی پارک های قدیمی شهر و همچنین احداث پارک و گسترش فضاهای سبز شهر یزد داشته است. در این راستا احداث پارک مسافر، پارک حسن آباد، پارک بانوان و پارک مهرآوران از جمله آنها می باشد.

مشارکت در امور
فرهنگی و هنری شهر یزد
رییس شورای شهر چهارم یزد با بیان اینکه توجه به فرهنگ عمومی و شادی مردم یزد از جمله اقدامات شورای شهر چهارم بود، اظهار داشت:  بر همین اساس این شورا مصوبات بسیاری به جهت حمایت از برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی همچون جشن ها و مراسمات اعیاد مذهبی، حمایت از تیم های ورزشی همچون فوتسال و فوتبال، خرید کارخانه اقبال برای برگزاری نمایشگاه ها و برنامه های فرهنگی، برگزاری کنگره بین المللی نهج البلاغه، کمک ۱ میلیارد تومانی به اداره کل ارشاد، کمک ۲ میلیارد تومانی به مدارس یزد، کمک های مالی به نمایشگاه کتاب و جشنواره فیلم رضوی و موارد متعدد دیگر داشته است.

بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و ساماندهی ترافیکی شهر
زارع با اشاره به اینکه از جمله آمارهای نگران کننده در خصوص حواد ترافیکی شهر یزد، بالا بودن تعدا کشته و زخمی بواسطه رعایت نکردن قوانین رانندگی در یزد بود، بیان داشت: بر این اساس شورای شهر یزد با همکاری سایر نهادهای مسئول اهتمام ویژه ای به نصب دوربین های کنترل ترافیک در سطح شهر نمود بطوریکه نصب این دوربین ها باعث کاهش ۴۰ درصدی تصادفات و تلفات جانی و مالی شهروندان یزدی شده است. از دیگر اقدامات شورای شهر به جهت ارتقاء امنیت و آسایش شهروندان، تصویب بودجه برای خرید ۳۲ دستگاه مینی بوس و ۱۲ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی بود.

زیباسازی و بهسازی معابر یزد
وی در ادامه افزود: توجه به مبلمان شهری و زیبا نمودن معبر شهر برای آرامش و شادمانی شهروندان یزدی از جمله اقدامات شورای شهر چهارم است. بر این اساس آسفالت کردن و یا بهسازی آسفالت بسیاری از معابر و کوچه های شهر، رنگ آمیزی و نصب المان های زیبا در نقاط مختلف شهر، نورپردازی میادین، معابر و درختان شهر و دیوارکشی زمین های افتاده در سطح شهر از جمله اقداماتی بوده که با حمایت و خواست شورای شهر چهارم انجام شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید