در دیدار شهردار یزد با سرکنسول‌های ایران در کراچی پاکستان و حیدرآباد هندوستان مطرح شد:

دعوت شهرداری از نخبگان یزدی‌تبار مقیم هند و پاکستان برای سفر به یزد

شهردار یزد با تاکید بر لزوم شکل‌گیری ارتباط بیشتر با جامعه ایرانیان مهاجر، گفت: از جوانان و نخبگان یزدی‌تبار زیادی که تاکنون شهر یزد را ندیده‌اند، دعوت می‌کنیم تا به میزبانی شهرداری به یزد سفر کنند.

به گزارش یزدانه ؛ جمال الدین عزیزی با اشاره به ارائه پیشنهاد خواهرخواندگی یزد با شهرهای پونه و حیدرآباد در گذشته اظهار کرد: شهر یزد به عنوان تنها شهر میراث جهانی کشور، از ویژگی‌های معماری و پایداری تاریخی برخوردار بوده و همواره میان یزد و هند ارتباطات زیادی وجود داشته است.

وی به سایر برندهای جهانی شهر یزد از جمله پایتخت شهرهای پایدار جهان، عضویت در شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو و شهرهای دوستدار کودک یونیسف اشاره کرد و افزود: این ظرفیت‌های شهر یزد می‌تواند بستری برای همکاری با دو کشور بزرگ و باستانی هند و پاکستان باشد.

عزیزی با تاکید بر لزوم شکل ‌گیری ارتباط بیشتر با جامعه ایرانیان مهاجر، عنوان کرد: از جوانان و نخبگان یزدی‌تباری که تاکنون شهر یزد را ندیده‌اند دعوت می‌کنیم تا به میزبانی شهرداری به یزد سفر کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری یزد در راستای طرح شهروندسپاری، برای ایجاد میز خدمت مجازی ویژه، برای حل و فصل مسائل و درخواست‌های مربوط به املاک یزدیان مقیم هند و پاکستان آمادگی کامل دارد.

در ادامه نوریان سرکنسول جدید ایران در شهر کراچی پاکستان نیز اظهار کرد: این دیدار به دلیل حضور پررنگ یزدی‌تباران در شهرهای مختلف هند و پاکستان از جمله حیدرآباد، پونه و کراچی انجام شده است.

وی بخش بزرگی از مأموریت خود را در ارتباط با استان یزد برشمرد و گفت: تقویت کانال‌های ارتباطی باید از طریق مسیرهای رسمی و مرسوم دیگر نظیر انجمن‌های دوستی، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه انجام شود.

نوریان اضافه کرد: بوروکراسی پیچیده و برخی تفاوت‌های ساختاری در هند و پاکستان، دستیابی به تفاهم خواهرخواندگی را دشوار کرده اما شباهت‌های فرهنگی و همسایگی دیرینه ایران با شبه قاره هند از مهمترین زمینه‌های پیوند با ملت‌های هند و پاکستان است.

دیدگاهتان را بنویسید