دسته‌های عزاداری در مناطق مختلف یزد به حرکت درآمدند

مردم عزادار یزد امروز در مناطق مختلف استان با حرکت دسته‌های عزاداری به سمت امامزاده‌ها، سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) را به عزاداری پرداختند. عصر امروز دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در مناطقی نظیر شاهدیه، ‌محمودآباد، بلوار دهه فجر، رحمت‌آباد، محمدآباد،…

مردم عزادار یزد امروز در مناطق مختلف استان با حرکت دسته‌های عزاداری به سمت امامزاده‌ها، سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) را به عزاداری پرداختند.

عصر امروز دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در مناطقی نظیر شاهدیه، ‌محمودآباد، بلوار دهه فجر، رحمت‌آباد، محمدآباد، بافق، صفائیه، تفت، مهریز، ابرکوه، مریم‌آباد، بهاباد، میبد، اردکان، اشکذر، رضوانشهر، زارچ و …. در عزای مادر سادات به سوگ نشستند.

در بسیاری از مناطق یزد، هیأت‌های عزاداری اجتماع بزرگ فاطمیون برگزار کردند به نحوی که در اردکان، یزد، میبد و … دسته‌های بزرگ عزاداری در یکی از میادین یا امامزاده‌های سطح شهر گردهم آمدند و مراسم عزاداری را به شکل یکپارچه برگزار کردند.

امشب در بسیاری از امامزاده‌ها و حسینیه‌های یزد مراسم‌های ویژه عزاداری همراه با نوحه‌خوانی سنتی یزدی‌ها و مرثیه سرای برگزار خواهد شد.

امشب همچنین در میدان امیرچخماق یزد و در جوار آرامگاه هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس، مراسم ویژه شهادت حضرت زهرا (س) و شهدای مدافع حرم برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید