دکتر حاجب مرتاض در آیین افتتاحیه آموزشگاه بانو سکینه مرتاض:

در میان انبوه دردها، به بچه‌ها موسیقی و نقاشی بیاموزید/ آنان باید بدانند از نسل آریایی هستند.

مدرسه بانو سکینه مرتاض با همت و تلاش دلسوزانه دکتر مرتاض، پزشک شهیر ایران زمین با متراژ ۲۱۰۰ متر مربع و در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۲۵۰ متر با نام والده ایشان احداث گردیده و یک دبیرستان ۸ کلاسه دیگر نیز در دست احداث قرار دارد که در مهرماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
دکتر حاجب مرتاض: باید به بچه‌ها خوب دیدن و شاد بودن را آموخت. در میان انبوه دردها به بچه ها موسیقی و نقاشی یاد داد تا آهنگ و رنگ زندگی را بیابند.
فرزندان این مرز و بوم باید بدانند از نسل آریایی هستند. نسلی که بزرگ می‌اندیشد و بزرگ عمل می کند.
استاندار یزد: نفَس دکتر مرتاض همواره در فضای این مدرسه احساس می‌شود و تحصیل کنندگان حضور او را در کنار خود احساس می کنند.

آیین گشایش آموزشگاه دخترانه بانو سکینه مرتاض روز چهارشنبه شانزدهم بهمن ماه ۹۸ با حضور استاندار فرماندار مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان اعضای شورای شهر، مدیران دستگاههای دولتی و جمعی از خیرین مدرسه‌ساز، پزشکان و معلمان یزد در محل این دبستان خیِری واقع در بلوار مدرس برگزار گردید.

جامعه یزد مفتخر به حضور دکتر مرتاض و آثار ارزشمند او هستند

محمد علی طالبی استاندار یزد در این مراسم با ادای احترام به دکتر حاجب مرتاض به عنوان پزشکی فرهیخته و ارزنده، گفت: دکتر مرتاض در ادای دین به مادر خود گفته‌اند: «او خدایش را به من بخشید». ما هم از مادر دکتر مرتاض تشکر می کنیم که شخصی را که جامعه یزد مفتخر به حضور او و آثار ارزشمند او هستند را به ما بخشیده است.

وی با بیان اینکه دکتر مرتاض صرفاً به سرمایه گذاری در این مدرسه بسنده نکرده است، خاطر نشان کرد: نفَس دکتر مرتاض همواره در فضای این مدرسه احساس می‌شود و تحصیل کنندگان حضور او را در کنار خود احساس می کنند. این بهترین دلیل برای ادامه راه تحصیل علم و دانش در این آموزشگاه است.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه می بایست تمام همت اداره آموزش و پرورش استان یزد معطوف به این باشد تا خیرین بزرگ مدرسه ساز در پیوند با دانش آموزان قرار بگیرند اظهار داشت: این کار باعث خواهد شد تا روحیه خیرمندی و خیر اندیشی به دانش آموزان منتقل شود.

دکتر مرتاض می تواند الگوی خوبی برای دانش آموزان باشد

وی با اشاره به شخصیت خیرمندانه دکتر مرتاض، افزود: ایشان به واسطه شخصیت فرهیخته و خیرخواهانه‌ای که دارند می‌توانند الگویی در میان دانش آموزان برای طی کردن مدارج تحصیلی باشند تا بتوانند مانند دکتر مرتاض خیرخواه، کارا و فرهیخته تربیت شوند.

نقش دکتر مرتاض در تشویق دیگر خیرین برای ساخت مدرسه

طالبی با تقدیر از کسانی که مقدمات این کار بزرگ را مهیا کردند تصریح کرد: امیدوارم با تداوم این فعالیت های ارزشمند و صحبت هایی که از ساخت مدارس خیریه دوم و سوم شد، نقش دکتر مرتاض در تشویق دیگر خیرین برای ساخت مدرسه بیش از پیش نمایان گردد‌ تا استان یزد همچنان بر تارک علم و دانشگاههای کشور بدرخشد.

دوست دارم در این مدرسه به بچه‌ها یاد دهند به سرزمین خود عشق بورزند

دکتر حاجب مرتاض با تقدیر از از برپا کنندگان بنای آموزشگاه بانو سکینه مرتاض اظهار داشت: در ابتدا یادی می کنم از همه عزیزان از دست رفته که بودنشان و نتیجه تعلیم‌های آنها در من در ساخت این مدرسه موثر بوده است. از پدرم عزیزالله و مادرم سکینه مرتاض، استادم دکتر عدل و همه معلمان و استادانم تشکز می‌کنم
.
وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه در این مدرسه به بچه ها درس زندگی آموخته شود گفت: آرزو می کنم در این آموزشگاه به بچه ها درس عشق و دوست داشتن داده شود تا ایران آریایی را بسازند و آباد کنند. دوست دارم به بچه ها یاد دهند به سرزمین خودشان عشق بورزند و درختان، حیوانات و نسل ها را دوست بدارند.

در میان انبوه دردها به بچه ها موسیقی و نقاشی یاد دهید تا آهنگ و رنگ زندگی را بیابند.

دکتر مرتاض با تاکید بر اینکه باید به بچه‌ها خوب دیدن و شاد بودن را آموزش داد خاطرنشان کرد: به بچه‌ها یاد دهید با تلاشگری و سخت‌کوشی زندگی هدفمند داشته باشند. در میان انبوه دردها به بچه ها موسیقی و نقاشی یاد دهید تا آهنگ و رنگ زندگی را پیدا کند.

وی افزود: به بچه ها سازندگی را بیاموزید تا با دستان خود کار کنند تا بتوانند به اهداف خود در این سرزمین‌ برسند و به مردمان خود خدمت کنند. فرزندان این مرز و بوم باید بدانند از نسل آریایی هستند. نسلی که بزرگ می‌اندیشد و بزرگ عمل می کند.

دکتر مرتاض در پایان «با امید داشتن سرزمینی آباد با مردمانی شاد» سخنان کوتاه اما گهربار خود را به پایان برد.

ماهانه دو مدرسه در استان یزد احداث می شود

عباسعلی دانافر مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان یزد با اعلام اینکه ماهانه دو مدرسه در استان یزد به همت مجمع خیرین مدرسه ساز و سازمان نوسازی مدارس احداث شده است، اظهار داشت: ۳۵ درصد از مدارس استان یزد نیاز به مرمت و بازسازی دارد و خیرین مدرسه ساز در این راه نقش برجسته ای ایفا خواهند کرد.

وی با اشاره به آموزشگاه دخترانه بانو سکینه مرتاض گفت: این فضا با همت و تلاش دلسوزانه دکتر مرتاض، پزشک شهیر ایران زمین با متراژ ۲۱۰۰ متر مربع و در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۲۵۰ متر با نام والده ایشان احداث گردیده و یک دبیرستان ۸ کلاسه دیگر نیز در دست احداث قرار دارد که در مهرماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وعده دکتر مرتاض برای احداث سومین مدرسه خیری

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان یزد خاطر نشان کرد: دکتر مرتاض وعده داده‌اند، احداث سومین مدرسه خیری برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه را در دستور کار قرار گرفته تا دختران این سرزمین از ابتدای تحصیل تا پایان دوره متوسطه بتوانند در این آموزشگاه به تحصیل بپردازند و این بزرگترین باقیات صالحات و صدقه ای است که ایشان برای خود به یادگار میگذارند.

برنامه های آیین افتتاحیه مدرسه بانو سکینه مرتاض

رونمایی از پرچم، اجرای گروه سرود و قرائت دکلمه و پخش کلیپ مراحل احداث آموزشگاه بانو سکینه مرتاض از دیگر برنامه های این مراسم بود.

همچنین استاندار، فرماندار، مدیرکل اداره آموزش و پرورش، اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز و مهندسین ساختمان این مدرسه با اهدای لوح تقدیر از زحمات دکتر مرتاض تجلیل کردند و متقابلا دکتر مرتاض نیز از زحمات مهندس قاسم قاسمی در ساخت بنای این آموزشگاه قدردانی ویژه‌ای به عمل آورد.

دکتر مرتاض در پایان این مراسم از کتیبه یادبود آموزشگاه دخترانه بانو سکینه مرتاض رونمایی کرد و حاضرین در این مراسم عکسی به یادگار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید