در تامین امکانات و تجهیزات با چالش مواجه هستیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر رفع دغدغه جامعه فرهنگیان و حل مشکلات معیشتی و بیمه‌ای این گروه از جامعه گفت: برای استفاده از خدمات کلینیک درمانی فرهنگیان و تامین امکانات و تجهیزات با چالش مواجه هستیم….

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر رفع دغدغه جامعه فرهنگیان و حل مشکلات معیشتی و بیمه‌ای این گروه از جامعه گفت: برای استفاده از خدمات کلینیک درمانی فرهنگیان و تامین امکانات و تجهیزات با چالش مواجه هستیم.

احمد شیرزاد ظهر امروز در نشست ستاد اسکان فرهنگیان و شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش که با حضور مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد اظهار داشت: امیدواریم دولت به کمک و حمایت از آموزش و پرورش بپردازد و دغدغه‌های فرهنگیان را رفع کند.

وی با بیان اینکه امروز وضع معیشت و منزلت معلمان باید بیش از هر چیزی مورد توجه باشد ادامه داد: کلید موفقیت آموزش و پرورش نیروی انسانی است که بیشترین تاثیر و نقش را در تربیت و تعلیم دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر انسجام همه نیروهای آموزش و پرورش اضافه کرد: امید است در آینده نزدیک شاهد بهبود وضعیت معیشت و منزلت فرهنگیان در سطح جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه در تامین برخی تجهیزات و امکانات نیز مشکل داریم و با همکاری بخش خصوصی برای تامین امکانات اقدام کرده ایم افزود: در مرکز درمانی و کلینیک فرهنگیان نیز به تجهیزاتی نیاز است که امیدواریم با همدلی و همکاری و تعامل بین مسئولان در این زمینه نیز شاهد رفع کاستی‌ها باشیم.

شیرزاد یکی از معضلات و مشکلات در جامعه فرهنگیان را بهداشت و درمان برشمرد و تصریح کرد: بسیاری از بازنشستگان فرهنگی در زمینه بیمه‌های تکمیلی گلایه دارند و یکی از دغدغه‌هایی که توانایی پاسخگویی به آن را نداریم و در آن نیز بی‌نقش هستیم مشکلات این حوزه است که نیاز به مساعدت ویژه از سوی مسئولان دارد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اسکان نوروزی فرهنگیان گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌و تعاملی که در این زمینه وجود دارد ستاد اسکان نوروزی نسبت به سال گذشته خدمات موثرتری را ارائه دهد.

وی همچنین با اشاره به وجود ظرفیت‌های متعدد استان یزد به ویژه در بخش بیمه و درمان اظهار داشت: در بخش بیمه‌ای در استان با وجود شرکت‌های بیمه‌گر ظرفیت‌های خوبی داریم که باید برای فرهنگیان بیش از گذشته در این زمینه اقدام شود.

شیرزاد بیان داشت: همچنین طرحی از سوی آموزش و پرورش آماده شده که پس از تصویب از آن رونمایی خواهد شد که بر اساس این طرح بیمه دانش‌آموزان برای بیماری‌های خاص نیز برقرار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید