بررسی مسیر صعود شهید قندی به لیگ دسته اول فوتبال پس از ۱۵ سال انتظار:

خیز دوباره «یوزهای کویر» برای صعود تاریخی

تیم فوتبال شهید قندی یزد نیم فصل دوم لیگ ۲ را طوفانی آغاز کرد و در مجموع با کسب ۱۱ برد، ۹ تساوی و تنها یک باخت، هم‌اکنون با ۴۲ امتیاز صدرنشین جدول لیگ دسته دوم و بخت اول صعود به لیگ یک فوتبال کشور است. بالاترین امتیاز، بیشترین برد و کمترین باخت، بیشترین گل زده و کمترین گل خورده و بهترین تفاضل گل، رکوردهای خیره‌کننده‌ای است که شهید قندی در گروه الف لیگ ۲ به نام خود ثبت کرده است.

در دنیای فوتبال هر تیمی که در شرایط برد به تعطیلات قدم بگذارد طبیعی است که به لحاظ روحی از وضعیت به مراتب بهتری نسبت به دیگر تیم‌ها برخوردار باشد. اما باید در نظر داشت تعطیلات بلند مدت و دوری از تمرینات تیمی بازیکنان را با افت بدنی مواجه خواهد کرد و این احتمال وجود دارد که با شروع مسابقات نتوانند بازی‌های پیش از تعطیلات را به نمایش بگذارند. شهید قندی یزد نیم فصل دوم لیگ ۲ را طوفانی آغاز کرد و در مجموع با کسب ۱۱ برد، ۹ تساوی و تنها یک باخت، هم‌اکنون با ۴۲ امتیاز صدرنشین جدول لیگ دسته دوم و بخت اول صعود به لیگ یک فوتبال کشور است. بالاترین امتیاز، بیشترین برد و کمترین باخت، بیشترین گل زده و کمترین گل خورده و بهترین تفاضل گل، رکوردهای خیره‌کننده‌ای است که شهید قندی در گروه الف لیگ ۲ به نام خود ثبت کرده است.

اما شاید برای اولین بار در تاریخ فوتبال باشد که بازیکنان بیش از ۲ ماه حتی امکان تمرین دست جمعی را هم نداشته‌اند. همین موضوع پیش‌بینی ادامه مسابقات را سخت‌تر خواهد کرد آن هم در لیگ دسته دوم با بازیکنان نیمه حرفه‌ای که ممکن است تحت تاثیر هر شرایطی قرار بگیرند.
شهید قندی پس از پایان ماراتن تعطیلات ناشی از شیوع کرونا در دو دیدار باقیمانده خود میزبان و در ۳ بازی هم میهمان خواهد بود. نکته قابل توجه در بازی‌های باقیمانده تیم شهید قندی اینجاست که به جز تیم مس نوین کرمان که با ۲۹ امتیاز در جایگاه هفتم جدول گروه الف قرار گرفته و عملاً نه شانسی برای قهرمانی و نه ترسی از سقوط در این تیم وجود دارد، چهار تیم دیگر با انگیزه صعود و یا فرار از سقوط در مقابل شهید قندی حاضر خواهند شد. این موضوع از این جهت که این تیم‌ها با ترکیب هجومی و میل به گلزنی پا به زمین بازی می‌گذارند فرصت و از این نظر که انگیزه فوق‌العاده زیادی برای بردن و موفقیت تیم خود دارند تهدید محسوب می‌شود که البته با تفکری که در کادرفنی کاربلد شهیدقندی سراغ داریم به بهترین نحو ممکن مدیریت خواهد شد.

یزدی‌ها پس از شروع مسابقات در قزوین میهمان کاسپین هستند، در یزد از مس نوین کرمان پذیرایی می‌کنند و در سومین بازی باقیمانده در ملاثانی به مصاف استقلال این شهر خواهند رفت. شکست استقلال مدعی و البته بحران‌زده، در ورزشگاه خالی از تماشاگر این شهر کار غیرممکنی به نظر نمی‌رسد اما در صورت شکست شهیدقندی از این تیم، امیدها برای صعود به پایین‌ترین سطح خود تنزل پیدا خواهد کرد و به همین دلیل شاید بتوان القاب «بازی ۶ امتیازی» «فینال تمام عیار» و یا «بازی مرگ و زندگی» را بر آن نهاد. حساسیت در دیدار سخت و نفس‌گیر با استقلال ملاثانی وقتی بیشتر خواهد شد که بدانیم شهیدقندی پس از این دیدار باید بدون برخورداری از امتیاز تماشاگران پرشور خود در ورزشگاه شهیدنصیری در مقابل دیگر تیم خوزستانی یعنی فولاد نوین اهواز صف آرایی کند که قطعا یا برای صعود خودش و یا برای موفقیت همشهری‌اش به میدان خواهد آمد.
در آخرین سکانس از فصل ۹۹_۹۸ دسته دوم فوتبال، شهید قندی در بجنورد با اترک این شهر دیدار می‌کند و احتمالا شاگردان فیروز کریمی برای ماندن در لیگ و یا انتقام از ‌چهارتایی شدن در بازی رفت، دست به هر کاری خواهند زد.
دیدار رو در روی خیبر خرم‌آباد و استقلال ملاثانی یکی دیگر از امتیازات یزدی‌ها در ادامه مسابقات این فصل است و بسیار امیدوار هستند نتیجه این دیدار هم به گونه‌ای رقم بخورد تا راه صعود هموارتر شود.

از یک سو شهیدقندی در اولین حضور خود در لیگ دست دوم فوتبال کشور پس از ۱۵ سال، تنها یک بار بازنده از زمین بازی خارج شده و از سوی دیگر اتخاذ سیستم دفاع جانانه و ضد حمله‌های ناگهانی و سرعتی توسط وحید مظاهری، همه و همه دلایل امیدوار کننده‌ای است تا با اطمینان خاطر بیشتری به بازی‌های باقیمانده نماینده یزد چشم بدوزیم. فوتبال یزد در یکی دیگر از پیچ‌های تاریخی و سرنوشت‌ساز خود قرار دارد و برای گذر از آن می‌طلبد تا تمام شهروندان، ورزشکاران و مسئولان با همدلی به حمایت از این تنها نماینده استان بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید