خیانت به یزد! آیا فاجعه زیست محیطی در راه است؟!

معدن مس دره زرشک قبل از انقلاب کشف و تاکنون چه در رژیم گذشته و چه در زمان حاکمیت فعلی به دلایل مستند و مستدل و متقن زیست محیطی مخربی که برای استان یزد داشته و دارد اجازه بهره برداری و استخراج داده نشده است.

هر چند تحرکاتی در ادوار گذشته برای شروع فعالیت این معدن انجام گردیده اما با مخالفت شدید و پیگیری مصرانه طرفداران محیط زیست استان و کشور و تعدادی از رسانه ها جلو این اقدام که میتواند به نوعی عامل کشتار تدریجی مردم باشد گرفته شد.

اکنون خبرها حاکی از پیگیری جدی مدیریت ارشد استان برای اخذ مجوز بهره برداری و فعالیت این معدن مرگ است!!

معدنی که در گلوگاه تنفسی یزد واقع شده و استخراج و شروع فعالیت آن علاوه بر آلودگی شدید آبهای زیرزمینی، تخریب پوشش گیاهی منطقه وسیعی از استان، نابودی حیات وحش و آلایندگی ریه های تنفسی یزد را به دنبال داشته و کمترین ارمغانش بیماریهایی چون سرطان و تنفسی و پوستی است.

چه منافعی در کار است که حاضر به در خطر انداختن جان استان یزد در قبال بهره برداری از این معدن مرگ شده است؟!

چرا به نظرات علمی کارشناسان زیست محیطی کشور توجه نمیشود؟!

مگر در رسانه ملی و در جلو چشم میلیونها ایرانی اعلام نشد که بهره بردای از این معدن یعنی (نابودی حیات و تمدن یزد)؟

یزد با وجود تعداد بی شمار صنایع آلاینده که با خیانت مسئولین گذشته و به بهانه تولید و اشتغال و با کمبود آبی که همیشه مشکل اصلی این دیار بوده است، اخذ مجوز گردیده و روز به روز به آلایندگی محیط زیستی افزوده شده و ریزگردهایی که هوای تنفسی استان را به مخاطره می اندازد دیگر تحمل و گنجایش مخاطرات ناشی از بهره برداری این معدن را ندارد.

لازم است به صورت جدی از طرف مطالبه گران اجتماعی، رسانه های استان، طرفداران و سمن های زیست محیطی، کارشناسان دلسوز و متعهد، شرکت آب منطقه ای، اداره محیط زیست و به خصوص آحاد مردم با روشهای مختلف از فعالیت این معدن خطرناک جلوگیری بعمل آمده و یزد نیمه جان در ورطه مرگ و نابودی قرار نگیرد/ طوفان یزد؛ علی روحانی

دیدگاهتان را بنویسید