خبرنگاران در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نقش اثرگذاری دارند

سید نبی رسولی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی ستاد انتخابات که با حضور اعضای ستاد انتخابات استان و ابرکوه برگزار شد اظهارکرد: باید با وحدت و انسجام بیشتر برای حضور حداکثری مردم در ۲ انتخابات پیش رو زمینه را…

سید نبی رسولی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی ستاد انتخابات که با حضور اعضای ستاد انتخابات استان و ابرکوه برگزار شد اظهارکرد: باید با وحدت و انسجام بیشتر برای حضور حداکثری مردم در ۲ انتخابات پیش رو زمینه را فراهم کنیم .


رییس ستاد انتخابات شهرستان ابرکوه بابیان اینکه ازجمعیت ۵۰هزار نفری این شهرستان ، ۳۱ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم بیش از ۹۸درصد و انتخابات شوراهای دوره قبل ۹۱درصد مردم شهرستان ابرکوه شرکت کردند.
نماینده عالی دولت درابرکوه خاطرنشان کرد: ما مسئول برگزاری انتخابات سالم و قانونمند هستیم و دست اندرکاران انتخابات باید بر رعایت اصل بی طرفی توجه کنند. 
رسولی تصریح کرد: در سطح شهرستان ابرکوه در مجموع ۱۱۹ صندوق اخذ رای برای ۶۰ شعبه اخذ رأی جهت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا پیش بینی شده است که از این تعداد ۵۶ شعبه ثابت و چهار شعبه سیار است. 
وی همچنین یادآور شد: ۲۷ شعبه در ۲شهر ابرکوه و مهردشت و ۳۳ شعبه دیگر در سطح روستاهای این شهرستان دایر خواهد شد.
دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان یزد هم در این نشست گفت: انصاف ، عدالت و اصل بیطرفی باید سرلوحه کار مسئولان اجرایی انتخابات باشد.
علی افخمی خاطرنشان کرد: در کنار انسجام و وحدت و الهام گرفتن از آموزه های دینی از مجموع تربیون هایی که در دست بیت المال است زمینه کیفیت و حضور حداکثری مردم درانتخابات های پیش رو را فراهم کنیم .
این کارشناس سیاسی استان بابیان اینکه اهمیت و جایگاه شوراها در قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته است ادامه داد: در مسائل اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و فرایند توسعه باید امور به مردم سپرده شود .
مدیرکل دفتر اموررسیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد هم گفت: با همکاری کمیته های پنج گانه ستاد انتخابات شامل کمیته اطلاع رسانی، فناوری اطلاعات، حراست و استعلامات، مالی و امنیت باید شاهد حفظ و افزایش این آمار در انتخابات پیش رو باشیم.
حامد محمد با بیان اینکه هیأت های ۳۰ نفره اجرایی شهرستان ها در حال شناسایی است افزود: زمان ثبت نام کاندیداتورها بر اساس قانون روز ۳۰ اسفند ماه است و لذا به علت همزمانی این تاریخ با پایان سال و تعطیلی ارگان های اداری، به شرکت کنندگان توصیه می شود از هم اکنون جهت تکمیل مدارک لازم اقدام کنند.
دراین آیین احکام سید علیرضا رسولی ، علی قنبری، محمد علی کریمی ، علی اکبر اکرمی، محمد رضا صالحی برانتخابات شوراهای اسلامی توسط مدیرکل دفتر اموررسیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد به آنها اعطا شد.
حجت الاسلام تقی فتاحی، مجتبی عزیزی، حجت اله محمدی بعنوان مسئول و اعضای هیات نظارت برانتخابات ریاست جمهوری دراین جلسه شرکت داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید