حفظ فضای سبز و مراتع یک وظیفه اجتماعی و دینی است

حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز یزد با اشاره به اینکه دین مبین اسلام سفارش‌های بسیاری در مورد درختکاری و حفظ طبیعت دارد، اظهار داشت: برای حفظ محیط زندگی و استان خود باید توصیه‌های اسلام را…

حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز یزد با اشاره به اینکه دین مبین اسلام سفارش‌های بسیاری در مورد درختکاری و حفظ طبیعت دارد، اظهار داشت: برای حفظ محیط زندگی و استان خود باید توصیه‌های اسلام را به کار بگیریم.

وی عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد وسعت استان یزد را مناطق بیابانی تشکیل می‌دهد و مراتع و جنگل‌ها بخش بسیار کمی از وسعت استان را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که مراتع و جنگل‌ها اثرگذاری بسیار بالایی در بهبود فضای زندگی همچنین توسعه اقتصادی دارند.

موسوی با اشاره به اینکه بیش از ۲ میلیون هکتار کویر و ۴ میلیون هکتار بیابان در استان یزد وجود دارد، خاطرنشان کرد: تنها ۱۴۴ هزار هکتار از وسعت استان یزد به مراتع و جنگل‌های دست‌کاشت اختصاص یافته است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در منابع طبیعی استان یزد تأکید کرد: برای جلوگیری از تبدیل شدن مراتع به بیابان باید راهکارهای فرهنگی را در پیش بگیریم زیرا فرهنگ‌سازی می‌تواند نقشی بسیار مهم در حفظ منابع طبیعی ایفا کند.

وی تصریح کرد: اسلام مثبت‌نگر است و منابع طبیعی را از ارکان توسعه و رفاه بشری می‌داند و توجه خاصی به درختکاری، زراعت، و کشاورزی دارد بنابراین می‌توان با استفاده از دستورات اسلام در این زمینه علاوه بر فرهنگ‌سازی به حفظ منابع طبیعی نیز کمک کرد.

موسوی، حفظ فضای سبز و جنگل‌ها را یک وظیفه اجتماعی، انقلابی و اسلامی دانست و افزود: همه افراد جامعه باید توان خود را برای جلوگیری از تخریب مراتع، جنگل‌ها و منابع طبیعی به کار گیرند.

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید