مدیر کل جدید اداره فرهنگ و ارشاد استان یزد:

جهت دهی جامعه به عهده اهالی فرهنگ و هنر است

مراسم تودیع مدیر سابق و معارفه مدیر کل جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان استان و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه یزد در سالن همایش های اداره ارشاد اسلامی یزد، برگزار شد.

به گزارش بشارت یزد، «احسان عابدی» مدیر کل جدید اداره فرهنگ و ارشاد استان، ضمن تشریح رویکرد ها و برنامه های جدید این اداره کل گفت: نگاه مجموعه مدیریتی در یزد به فرهنگ نگاه ویژه ای است. فرهنگ زیر بنای جامعه است و عامل پیشرفت یا پسرفت است. پدید آورندگان فرهنگ و هنر نیز مردم هر جامعه هستند؛ بار اصلی نشر و تولید فرهنگ نیز به دوش اهالی فرهنگ و رسانه و مردم است.

وی افزود: اهالی فرهنگ و رسانه و هنرمندان، پیشران های هویتی رشد، تعالی و پیشرفت جامعه هستند. انسان در فرهنگ نفس می­کشد و در اقتصاد و پیشرفت گام برمی­دارد؛ هر اتفاقی در عرصه پیشرفت یا پسرفت رخ دهد، توسط فرهنگ و هنر رخ خواهد داد. هویت و خوشنامی که برند یزد است، به واسطه زحمات اهالی فرهنگ و هنر یزد به دست آمده است.

عابدی: آینده یزد قبل از اینکه بخواهد از کریدور صنعت و معدن عبور کند، باید از دالان بلند فرهنگ و هنر رد بشود. فرهنگ و هنر است که جهت دهی پیشرفت و آینده یزد، چه در عرصه صنعت و چه در عرصه های سیاسی و اجتماعی را برعهده خواهد داشت.

وی تصریح کرد: اداره ارشاد در چارچوب اختیاراتش وظیفه تنظیم راهبردها و حمایت از هنرمندان را بر عهده دارد. ۱۱ تکلیفی که وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکم بنده ابلاغ کردند، مبنا و محور رویکرد ها، فعالیت ها و برنامه ها خواهد بود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در بین این ۱۱ بند و تکلیف، یکی از آنها مورد تاکید بنده و مجموعه مدیریتی جدید اداره ارشاد است و این تکلیف تقویت هسته های مردمی فرهنگ و تشکیل و حمایت از حلقه های میانی فرهنگ و هنر و رسانه است. تنها راه برون رفت کشور از مشکلات وبحران ها به گفته رهبر معظم انقلاب، حضور مردم در عرصه های گوناگون و بخصوص در عرصه فرهنگی است.  

عابدی ضمن اشاره به شیوع کرونا و ضربه این اپیدمی به بخش های مختلف به آسیب های وارده به اهالی فرهنگ و رسانه و خمیدگی قامت آنها پس از شیوع بیماری اشاره کرد و گفت: باید تدابیر اتخاذ شود و محدودیت ها هوشمند شوند تا جلوی تعطیلی فعالیت ها گرفته شود. نباید هنرمندی به واسطه بیکار شدن در شرایط کرونا به سراغ مشاغل دیگری برود.

وی در انتها با مطرح کردن وجود مشکلات معیشتی و دستمزدی برای کارمندان و مجموعه اداره ارشاد گفت: همکاران با مشکلات معیشتی و دستمزد و حقوق روبرو هستند و باید تدابیری جهت رفع این مشکلات اخذ گردد.

دیدگاهتان را بنویسید