استاندار یزد با حضور در منزل «سردبیر بشارت یزد» عنوان کرد:

جای «خبرنگاران تخصصی» در رسانه های استان خالی است

استاندار یزد به همراه مدیرکل ارشاد و مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد با حضور در منزل صالح مستوفیان، سردبیر بشارت یزد روز خبرنگار را به گروه رسانه ای بشارت نو تبریک گفتند.

به گزارش بشارت یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد در این بازدید نگاه تخصصی در حوزه خبرنگاری را یک ضرورت خواند و گفت: موضوع اقتصاد، مسئله مهم و یکی از اولویت های اساسی کشور و استان است اما به نظر می رسد در رسانه های یزد خبرنگارانی با تخصص اقتصاد فعالیت ندارند. این مهم باعث می شود تولید محتوا در حوزه مسائل و چالش های اقتصادی چندان انجام نشود و گاهی برخی تحلیل ها به بیراهه برود و موجب نگرانی مردم شود.

مهران فاطمی با اشاره به اینکه استان یزد در رشد اقتصادی و جذب سرمایه و نقدینگی در کشور سرآمد اغلب استانهاست، بیان داشت: در رسانه ها اغلب تفاوتی میان تورم و گرانی گذاشته نمی شود در حالی که تورم ناشی از افزایش تقاضاست و گرانی معلول افزایش هزینه هاست.

وی رکود ساخت و ساز در یک دهه گذشته در کنار مهاجرت گسترده به یزد را یکی از عوامل اصلی افزایش تقاضای خرید کالا و خدمات و همچنین اجاره یا خرید ملک در استان دانست و گفت: افزایش گسترده این تقاضاها باعث ایجاد تورم در استان شده اما این موضوع نشاندهنده پویایی اقتصادی و صنعتی یزد و خلق ثروت در کنار گردش بالای نقدینگی در استان است.

استاندار یزد حضور مهاجران ایرانی از بیش از ۲۰۰ شهرستان در یزد، اشتغال بیش از ۲۵ هزار کارگر در استان و همچنین حضور بیش از ۱۵۰ هزار مهاجر افغان را یکی از عوامل افزایش تقاضا در چرخه اقتصادی استان عنوان کرد و بیان داشت: بی شک تورم سالهای اخیر روند نزولی به خود خواهد گرفت. رسانه ها نیز شایسته است در کنار طرح نقدها و گلایه ها؛ ظرفیت ها و تلاش ها برای ثبات در اقتصاد را نیز به مردم منعکس کنند تا ضمن امیدبخشی به جامعه، اتحاد و یکدلی برای توسعه استان بوجود آید.

فاطمی با پذیرش وجود چالش ها و مشکلات اقتصادی ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی های دولت در حوزه های مختلف، در آینده نزدیک از شدت بسیاری از مشکلات کاسته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید