توسعه یزد نیازمند مشارکت مردم در مدیریت شهری است

مدیر عامل مرکز شتابدهنده پیشگامان با اشاره به راه اندازی نرم افزار«شهربین» در یزد اظهارداشت: امروزه میزان مشارکت مردم در مباحث مدیریت شهری و نظارت بر مشکلات و موانع توسعه شهرها بسیار زیاد شده است و این موضوع به عنوان…

مدیر عامل مرکز شتابدهنده پیشگامان با اشاره به راه اندازی نرم افزار«شهربین» در یزد اظهارداشت: امروزه میزان مشارکت مردم در مباحث مدیریت شهری و نظارت بر مشکلات و موانع توسعه شهرها بسیار زیاد شده است و این موضوع به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی تلقی می‌شود، از این رو نرم افزار شهربین با هدف ایجاد زمینه مشارکت شهروندان در امور شهری راه اندازی شده است و امیدواریم مورد استقبال واقع شود.

محمدکاظم کشورشاهی در جمع خبرنگاران ضمن تشریح مزایا و نحوه استفاده از نرم افزار شهربین، گفت: در این نرم افزار مباحث شهری به صورت دسته بندی شده منظور شده اند و هر فردی می تواند موضوع و مشکل مربوطه را با تهیه یک فایل چندرسانه ای در بخش مربوط به خود بارگزاری کند، این فایل به دست مسئولان مربوطه می رسد و مراحل انجام کار نیز به فرد اطلاع رسانی می شود، ضمن اینکه سایر شهروندان نیز می توانند این فایل را ببینند و نظر خود را در این رابطه به اشتراک بگذارند. وی درادامه افزود: شهربین زمینه ای را به وجود آورده است شهروندان مشکلات شهری را رصد و گزارش کنند، برای رفع مشکلات ایده پردازی کنند و با نظارت بر عملکرد مدیریت شهری به توسعه شهرجهانی یزد بیش از پیش کمک کنند.

کشورشاهی با تاکید بر لزوم حمایت از استارتآپ ها بیان داشت: امروزه جوامع به دنبال انجام هرچه سریع تر امور خود هستند و این موضوع نگاه همه را به سمت نرم افزارهایی جلب می کند که بتواند در کتین زمان بیشترین کارایی را داشته باشد، دراین رابطه مرکز شتابدهنده پیشگامان نیز با حمایت های مالی و معنوی از ایده ها و ایده پردازان به دنبال کارآفرینی و ایجاد شغل از طریق استارتآپ ها است. وی درادامه افزود: به منظور حمایت از استارت آپ های برتر، از بین ۹۰ ایده مطرح شده ۱۴ ایده به مرحله پیش شتابدهی رسید و در نهایت نیز ۳ ایده که بیشتر قابلیت اجرایی شدن را داشتند به مرحله شتابدهی راه یافتند.

مدیر عامل مرکز شتابدهنده پیشگامان حمایت از استارتآپ ها را یک مسئولیت اجتماعی دانست و اظهارداشت: بسیاری از افراد هستند که ایده های خوبی برای رشد یک جامعه دارند اما به علت نبود منابع حمایتی موفق به اجرای ایده ها نمی شوند، پیشگامان با حمایت های مادی، معنوی، تجربی و تیمی بسیاری از این ایده ها را وارد عرصه بهره برداری کرده است که حتی در سطح کشوری نیز برگزیده هستند.

کشورشاهی در ادامه بیان داشت:  در حقیقت اصلی‌ترین رسالت شتاب‌د‌هنده، در کنار کمک به تقویت کارآفرینی نوپا، حمایت همه جانبه از استارتاپ‌ها برای تبدیل آنها به شرکت‌هایی است که پس از خروج از شتابدهنده بتوانند به تنهایی در بازار، رقابت کرده، رشد کنند و به بلوغ برسند. وی افزود: شتابدهنده پیشگامان رسالت خود را در حوزه کسب و کارهای نوپا با هدف ایجاد بستری مناسب جهت پرورش ایده، کمک به ایجاد کسب و کاری پایدار و تسهیل رشد استارتاپ تا رسیدن به مرحله تجاری سازی به انجام می‌رساند.

افسانه طاهرنژاد/

 

دیدگاهتان را بنویسید