توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی میان یزد و انگلیس

در دیدار سفیر بریتانیا با استاندار یزد زمینه های فعالیت مشترک بین دو کشور با توجه به ظرفیت های استان یزد تشریح و بر تقویت روابط تجاری در قالب برجام به ویژه توسعه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی تاکید شد….

در دیدار سفیر بریتانیا با استاندار یزد زمینه های فعالیت مشترک بین دو کشور با توجه به ظرفیت های استان یزد تشریح و بر تقویت روابط تجاری در قالب برجام به ویژه توسعه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، «راب مک ایر» سفیر بریتانیا به اتفاق هیئت همراه با «محمود زمانی قمی» استاندار یزد دیدار و زمینه های توسعه همکاری های اقتصادی انگلیس و یزد مورد تبادل نظر قرار گرفت.
استاندار یزد  در این دیدار گفت: تاریخ روابط دو کشور با فراز و فرودهای مختلفی روبه رو بوده است اما دقت در روند گذشته و تصمیم گیری منطقی نسبت به آینده می تواند این روابط را معنا دار و با خروجی مناسبی همراه سازد.
«محمود زمانی قمی» افزود: پس از تصویب برجام قراردادهای امیدوارکننده ای فی مابین ایران و انگلیس تحقق یافت اما متاسفانه در حال حاضر بر خلاف حقوق بین المللی خروج یک جانبه آمریکا از برجام را شاهد هستیم.
زمانی قمی خاطرنشان کرد: امیدواریم این دستاوردها تحت تاثیر رفتار غیر منطقی آمریکا قرار نگیرد و کشورهای مختلف رفتار مناسبی نسبت به این بد عهدی نشان دهند و اقدامات اثرگذار هرچه زودتر به ثمر نشیند.
وی ضمن بیان ظرفیت و توانمندی های استان یزد اظهار داشت: رویکرد ایران در حوزه اقتصادی توجه به استعدادهای داخلی و مزیت های ملی است اما توسعه ارتباط با سایر کشورها و انجام فعالیت های مشترک نیز همواره دنبال می شود.
استاندار یزد بیان کرد: تاریخ و تمدن غنی ثبت شده در یونسکو، ارزش های فرهنگی، نیروی انسانی متخصص، تنوع معدنی، توانمندی در زمینه درمان و سلامت، فعالیت های صنعتی و گردشگری از شاخصه های استان یزد است و به عنوان نمونه ای ارزشمند از جامعه مدنی پذیرای سرمایه گذاران خارجی در زمینه های مختلف به ویژه شرکت های کوچک و متوسط می باشد.


تعهد انگلیس به برجام و حمایت از روابط اقتصادی ایران و اروپا
سفیر بریتانیا در ایران نیز در دیدار با استاندار یزد گفت: همزمان با سفر به یزد و در مذاکراتی که تاکنون صورت گرفته است زمینه های مفیدی برای همکاری در موضوعات گردشگری، تجاری، علمی و دانشگاهی مطرح و نسبت به برنامه های دو طرف هم اندیشی شد.
راب مک ایر افزود: دولت انگلیس نسبت به برجام و روابط تجاری ایران و اروپا متعهد است و  تمرکز دو طرف بر شناسایی فرصت های مناسب همکاری و انجام فعالیت های مشترک قرار دارد.
وی بیان کرد: جذابیت و علاقه زیادی در بخش خصوصی بریتانیا نسبت به ایران و یزد وجود دارد و برای بهبود روابط و برقراری ارتباط نزدیک تر تلاش می کنیم.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید