تلاش حقوقی یزدی تباران برای توسعه و آبادانی استان

موسسه مردم نهاد شمیم با مجوز وزارت کشور در گستره ملی برای شناسایی و انسجام شخصیتهای موثر یزدی تبار در راستای توسعه استان و کشور به مرکزیت تهران تاسیس شده است. کمیته حقوقی و قضایی این موسسه نیز در راستای…

موسسه مردم نهاد شمیم با مجوز وزارت کشور در گستره ملی برای شناسایی و انسجام شخصیتهای موثر یزدی تبار در راستای توسعه استان و کشور به مرکزیت تهران تاسیس شده است. کمیته حقوقی و قضایی این موسسه نیز در راستای پیگیری های حقوقی اهداف این نهاد به ریاست محمدرضا دشتی اردکانی تشکیل شده است. وی  بخاطر روحیه مردمداری و پرکاری و منش های انسانی در بین مسئولین ارشد قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی و قاطبه سردفتران کشور از محبوبیت بالایی برخوردار هست به طوری که در پانزده سال گذشته همواره مورد اقبال اعضای سراسر کشور برای تصدی ریاست کانون سردفتران بوده است

محمدرضا دشتی اردکانی حقوقدان سرشناس یزدی تبار و ریاست کانون سردفتران و دفتریاران کشور در حاشیه کمیته انرژی شمیم در مصاحبه با خبرنگار بشارت یزد گفت: کمیته حقوقی و قضایی موسسه مردم نهاد شمیم که هسته اصلی  آن از  شخصیتهای حقوقدان و سرشناس یزدی تبار کشور  به شمار می روند، در  تلاش است تا مباحث حقوقی که به این کمیته ارجاع می شود و در زمینه مشکلات مردم استان یزد است  برای خدمت به مردم بدون هیچ چشمداشتی پیگیری و مرتفع نماید . مقولات مهمی چون تامین آب و  گردشگری  و جذب سرمایه گذار در  شهر تاریخی و ثبت شده جهانی نیازمند بازنگری برخی قوانین و تدوین آن با توجه به شرایط روز است. در این زمینه با همه ی ارگان های مربوطه از جمله سازمان ثبت اسناد کشور، کانون وکلای مرکز و استان، انجمن دفاتر ثبت اسناد و همچنین مدیر کل دادگستری استان، مدیر کل زندان ها، مدیران ارشد اجرایی و نمایندگان استان همکاری خوبی داریم. از جمله اقدامات در دست پیگیری کمک به همشهریانی است که در زمینه طرح دعاوی خود با مشکل پرداخت هزینه دفاتر خدمات الکترونیکی قضائی و … مواجه هستند. در این زمینه تلاش می کنیم تا به کمک دوایر و سازمان های مربوطه در استان و سازمان های قضایی در زمینه  معافیت این قشر از مردم مستضعف راهکاری پیدا و اجرایی کنیم.

این حقوقدان شاخص یزدی تبار با اشاره به اینکه استان یزد از جمله استانهای مهاجرپذیر کشور است بویژه در بخش صنعتی آن که تبعاتش هم در شهرهایی مانند اردکان بیشتر به چشم می خورد، بیان داشت: رتبه بالای مهاجرپذیری یزد ناشی از آن است که مردم سایر شهرها به یزدیها اعتماد کرده اند و تمام زندگی خود را به یزد آوردند. بنابراین ما هم متقابلاً باید برای امنیت و موفقیت آنها تلاش کنیم البته باید توجه داشته باشیم که فرهنگ استان یزد تحت تاثیر مهاجرت پذیری قرار نگیرد چنانچه در گذشته در یزد به ندرت طلاق و قتل و سایر جرائم صورت می گرفت و اسم یزد و یزدی یک برند و اعتبار بود. باید در این زمینه تلاش کنیم تا فرهنگ یزد بر فرهنگ مهاجران غلبه کند.

دشتی اردکانی در ادامه افزود: از جمله موارد دیگری که کمیته حقوقی شمیم پیگیر است، زمین های اوقافی مربوط به یزدی تباران در تهران است که وقف توسعه و بهداشت یزد شده است. در این زمینه کارگروهی برای پیگیری و جذب اعتبارات مربوطه در مسیر اهداف وقفی میباشد  که تاکنون هم موفقیت هایی در این زمینه داشته ایم. از جمله تبدیل بخشی از این زمین ها به صورت ملک اجاره ای و دریافت اجاره آنهاست که در این خصوص موفقیت بیشتری نیز در آینده خواهیم داشت.

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید