تفت باید به قطب گردشگری دینی تبدیل شود

امام جمعه تفت با تأکید بر اینکه تفت باید به قطب گردشگری دینی در استان یزد تبدیل شود، گفت: البته تا رسیدن به این نقطه فاصله بسیاری داریم. حجت‌الاسلام ابوالقاسم غفوری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تفت با اشاره به…

امام جمعه تفت با تأکید بر اینکه تفت باید به قطب گردشگری دینی در استان یزد تبدیل شود، گفت: البته تا رسیدن به این نقطه فاصله بسیاری داریم.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم غفوری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تفت با اشاره به برپایی راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور پرشکوه مردم در این راهپیمایی اظهار داشت: حضور مردم به واقع قابل تجلیل است و امیدواریم مردم در دیگر صحنه‌ها از جمله انتخابات نیز همین‌گونه فعال و پویا حضور داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شوراها نقش مهمی در بهبود وضعیت شهرها و روستاها دارند، عنوان کرد: مردم با انتخاب افراد متخصص و قوی برای شورای شهر، باید برای ساختن شهری سرآمد تلاش کنند.

غفوری با بیان اینکه شوراهای اسلامی می‌توانند اقدامات اثرگذار و ماندگار بسیاری انجام دهند، افزود: لازمه این امر کاندیداتوری افرادی دلسوز برای انتخابات شوراها است و این افراد باید دارای طرح و برنامه بوده و به دور از سیاست‌زدگی باشند.

امام جمعه تفت با تأکید بر اینکه برای رونق شهر تفت، همه مدیران باید انقلابی کار کنند، افزود: این شیوه کار کردن می‌تواند سبب رونق شهر شود.

غفوری با اشاره به اینکه شهر تفت باغشهر استان یزد است و وجود شهری با ویژگی‌های منحصر به فرد در دل کویر جالب توجه است، خاطرنشان کرد: شهرستان تفت می‌تواند قطب گردشگری درمان و سلامت باشد که البته گرچه در این زمینه اقداماتی انجام شده اما هنوز جای کار بسیاری داریم.

وی تصریح کرد: به طور قطع شهری که باغ‌شهر است و در تلاش برای رسیدن به گردشگری دینی و مذهبی است، تفاوت‌های بسیاری با شهری که ۵۰ کارخانه کاشی در آن احداث شده و سبب آلودگی هوای استان شده، دارد.

غفوری تلاش برای ترویج گردشگری دینی و مذهبی را محور دیگری برای رونق گردشگری در شهرستان تفت خواند و افزود: مراسم‌های عزاداری به ویژه مراسم نخل‌گردانی که بدون هیچگونه تشریفات قبلی هزاران نفر را جمع می‌کند، از مواردی است که می‌تواند الگوی شهر گردشگری باشد و فرهنگ تشیع را به جهان صادر کند.

دیدگاهتان را بنویسید