تفتی‌ها مراسم سنتی نخل‌برداری برگزار می‌کنند

مردم عزادار شهرستان تفت امروز در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، نخستین شهید راه دفاع از ولایت مراسم نخل‌برداری برگزار می‌کنند. این مراسم ساعت ۱۷ امروز در حسینیه امام خمینی (ره) شهرستان تفت برگزار می‌شود و هزاران نفر از…

مردم عزادار شهرستان تفت امروز در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، نخستین شهید راه دفاع از ولایت مراسم نخل‌برداری برگزار می‌کنند.

این مراسم ساعت ۱۷ امروز در حسینیه امام خمینی (ره) شهرستان تفت برگزار می‌شود و هزاران نفر از مردم تفت و دیگر شهرهای استان یزد در این مراسم ویژه حضوری پرشکوه خواهند داشت.

به گزارش فارس، مراسم نخل‌برداری پیش از این ویژه ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و در روزهای عاشورا و تاسوعا برگزار می‌شد اما در برخی مناطق استان یزد این مراسم در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) نیز برگزار می‌شود.

نخل‌‌برداری آیین سنتی عزاداری یزدی‌ها است و نخل نشانه تابوت است و نخل‌برداری نشانه برگزاری مراسم تشییع جنازه است و از آنجا که حضرت امام حسین (ع) مراسم تشییع نداشتند، مردم یزد قرن‌ها است که به طور نمادین برای آن حضرت مراسم تشییع برگزار می‌کنند و امروز نیز این مراسم برای حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید