ترویج کتابخوانی با بخشنامه امکان‌پذیر نیست

 سیدمحمد میرمحمدی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب استان یزد اظهار داشت: کتابخوانی از جمله مواردی است که آن را از مکتب اسلام داریم و معجزه پیامبر مکرم اسلام نیز کتاب است. وی افزود: ما مسلمانان کتابی…

 سیدمحمد میرمحمدی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب استان یزد اظهار داشت: کتابخوانی از جمله مواردی است که آن را از مکتب اسلام داریم و معجزه پیامبر مکرم اسلام نیز کتاب است.

وی افزود: ما مسلمانان کتابی داریم که شک و تردیدی در آن نیست و بی‌شک این کتاب برای هدایت انسان‌ها بر پیامبر نازل شده است.

استاندار یزد بیان کرد: هم کسانی که کتاب می‌خوانند باید زمینه و آمادگی برای پذیرش مطالب را داشته باشند و هم کتاب باید مفید، مؤثر و کارساز برای زندگی سالم و تعالی جامعه باشد.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: آنچه در بحث کتاب مدام بر آن تأکید می‌شود، افزایش کتابخوانی است اما به نظر من کتابخوانی ملاک نیست بلکه درک و فهم کتاب، موضوع کتاب، کسب دانش، بررسی تجارب گذشتگان، شناخت محیط پیرامون و … حائز اهمیت است.

وی تأکید کرد: این مسائل است که ما را به سمت منابعی هدایت می‌کند که بتوانند به سؤوالات ما پاسخ دهند و بی‌شک بهترین منبعی که می‌تواند پاسخی برای سؤوالات ما باشد، کتاب است.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت کتابخوانی در جامعه و ترویج آن توسط دستگاه‌های فرهنگی تصریح کرد: ترویج کتاب و کتابخوانی با بخشنامه امکان‌پذیر نیست بلکه لازم است برای ترویج این مهم فضاسازی صورت گیرد.

میرمحمدی نقش رسانه‌ها را در ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار اثرگذار دانست و اظهار داشت: رسانه‌ها کارآمدترین مروجان برای کتابخوانی و بیان ارزش‌های کتاب در جامعه هستند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند جوانان و نوجوانان را به کتاب علاقمند کنند ضمن اینکه رسانه‌های دیجیتال نیز می‌توانند بازویی قوی و توانمند برای ترویج این فرهنگ به شمار بروند.

به گزارش فارس، نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب یزد از امروز تا هفتم اسفندماه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب استان یزد دایر است

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید