تحلیل آمارهای کرونایی استان یزد نسبت به کل کشور

در این یادداشت به جایگاه استان یزد به لحاظ تعداد بیمار مبتلا به کرونا در بین استان های کشور، نسبت تعداد بیماران فوتی، بهبود یافته و ترخیص شده، میانگین سنی بیماران فوت شده و مدت زمانی که کشور با این بیماری دست به گریبان است می پردازیم.

طبق آمارهای وزارت بهداشت تا ساعت ۱۴:۰۰ روز دوشنبه:

تعداد مبتلایان به کرونا در کل کشور ۱۵۰۱ نفر است که از این تعداد ۶۶ نفر جان باخته‌اند. از ۱۰ مبتلا به کرونا در استان یزد دو نفر فوت کرده‌اند.

استان یزد جزو ۱۳ استانی است که کمترین بیمار مبتلا به کرونا را داشته است.

با وجود اینکه تنها ۰/۶ درصد از مبتلایان به کرونای کشور، در استان یزد هستند اما ۳ درصد از فوتی‌های ایرانی مربوط به این استان است.

در حالی که فقط ۴/۴ درصد از مبتلایان ایرانی به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند است اما این عدد برای استان یزد به ۲۰ درصد می‌رسد.

تاکنون ۱۹ درصد از بیماران کرونا در کشور بهبود یافته و ترخیص شده‌اند، اما تاکنون هیچ‌کدام از ۱۰ بیمار در یزد بهبود نیافته‌اند.

میانگین سنی فوت در مبتلایان ایرانی بالای ۶۰ سال و میانگین سنی بیماران فوتی در یزد بالای ۶۶/۵ سال است.

از بین ۷۲۸۰ مراجعه ۴۳۱۲ مشکوک بوده که از این تعداد ۱۵۰۱مورد مثبت ثبت شده. تعداد فوتی روز گذشته ۱۲ مورد و مجموع موارد فوت‌ بر اثر کرونا در‌کل کشور ۶۶ مورد بوده است. تا به امروز ۲۹۱ بیمار هم بهبود یافته‌اند».

تنها در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز دوشنبه، تعداد مبتلایان به کرونا در کشور، ۵۳ درصد افزایش یافته است. تعداد قربانیان کرونا نیز در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته است.

در خوشبینانه ترین حالت تا شب عید و در بدبینانه‌ترین حالت تا خرداد درگیر کرونا هستیم

تمامی شرایطی که منجر به تجمع مردم است باید تعطیل شود

هرچه بتوان این دوره را کوتاه تر کرد برای مردم بهتر است

هرچه مردم برنامه های غیر ضروری را عقب بیاندازند دوره این بیماری کوتاه تر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید