تجهیز ۱۵ واحد آموزشی در ابرکوه برای اسکان مسافران نوروزی

احمد دارابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت : مهمانان نوروزی از ۲۵ اسفند ماه سال جاری همزمان با آغاز تعطیلات در مدارس و اماکن فرهنگی آموزش و پرورش ابرکوه اسکان می یابند.  مسئول ستاد اسکان فرهنگیان…

احمد دارابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت : مهمانان نوروزی از ۲۵ اسفند ماه سال جاری همزمان با آغاز تعطیلات در مدارس و اماکن فرهنگی آموزش و پرورش ابرکوه اسکان می یابند. 


مسئول ستاد اسکان فرهنگیان تصریح کرد: در اغلب مدارس این شهرستان امکاناتی از قبیل فرش ، یخچال، پتو، اجاق گاز و تلویزیون برای اسکان مسافران نوروزی در فراهم شده است. 
وی بابیان اینکه ظرفیت روزانه بیش از ۶۰۰ نفراز مسافران نوروزی درآموزش وپرورش فراهم است ادامه داد: ستاد اسکان فرهنگیان ابرکوه درایام نوروز بصورت فعال تاپایان تعطیلات نوروزی آماده و درخدمت فرهنگیان و مسافران سراسر کشور است. 
مسئول امورتعاون و رفاه آموزش و پرورش ابرکوه گفت:در تعطیلات نوروز سال گذشته بیش ازهشت هزار نفر در مدارس ابرکوه اسکان داده شدند. 
دارابی با اشاره به پتانسیل بالای شهرستان ابرکوه در زمینه گردشگری خاطرنشان کرد: ایام نوروز فرصت بسیار خوبی برای معرفی این پتانسیل ها به هموطنان است. 
ابرکوه از جمله ۱۴شهرنمونه گردشگری کشور است که دارای بیش از۴۰۰ اثر تاریخی وطبیعی می باشد و ۱۲۸ اثر آن درفهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 
چهاراثر ناملموس بی نظیر، شامل موسیقی مراسم محرم ، زنجیر زنی ، جوش دور و شده برداری ، سه اثر طبیعی و ۲ موزه مردم شناسی و موزه عبرت ، منزلگاه امام رضا (ع) ، خانه آقازاده ابرکوه که به عنوان طرح پشت اسکناس ۲ هزارتومانی است، بیوت قدیمی ، قلعه های تاریخی ، مسجد جامع ، کوه گنبد عالی و درخت سرو چهار هزار و ۵۰۰ ساله و بافت ۱۶۲هکتاری تاریخی جزو آثار تاریخی شاخص این شهرستان بشمار می رود. 

دیدگاهتان را بنویسید