محمدرضا حدادزاده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد:

تبعید نامزد مرحوم رومینا اشرفی به استان یزد در حد شایعه بود؛ رای قطعی نیست

تبعید بهمن خاوری نامزد مرحوم رومینا اشرفی به یکی از شهرستان‌های استان یزد در حد شایعه بوده و رای قطعی نیست و چیزی در این رابطه هنوز اعلام نشده است.

نشست خبری مقامات قضایی استان صبح چهارشنبه ۱۲ شهریور ماه برگزار شد و محمدرضا حدادزاده دادستان عمومی و انقلاب یزد گزارشی از آخرین پرونده های دستگاه قضا در استان یزد را به اطلاع اصحاب رسانه استان رساند.

دادستان یزد با بیان این که با توجه به اینکه مسابقات سوارکاری یزد در حال برگزاری است هیئت سوارکاری و فدراسیون به دنبال اقدامات خلاف قانون هستند، گفت: به هیئت سوارکاری استان ابلاغ کردیم انحصار ایجاد نکند. مرجع اصلی میکروچیپ‌گذاری وزارت جهادکشاورزی است لذا به هیات سوارکاری استان نیز ابلاغ کردیم که که نباید انحصاری در مورد مسابقات اعمال شود.

وی با بیان اینکه دستوری که برای ساختمان پزشکان طالقانی صادر شد ادامه کار بود اما این ادامه کار به معنی عدم رسیدگی به اتفاقات نیست، اظهار داشت: تخلفاتی اتفاق افتاده و جرایم رخ داده است که افرادی که این تخلفات را مرتکب شده‌اند طبیعتاً باید پاسخگو باشند. به این طرح اجازه ادامه کار در حین رسیدگی به تخلفات داده شد ولی بیش از ۲۰ نفر در رابطه با این پرونده برای پاسخگویی احضار شده‌اند و به شهرداری نیز اعلام شده که می‌تواند با سرمایه‌گذار جدیدی برای ادامه کار وارد مذاکره شود چرا که قرارداد قبلی از اساس مشکل داشته است.

وی ادامه داد: قرارداد این پروژه از اساس دچار اشکال است و به همین دلیل باید سرمایه‌گذار عوض شود و شهرداری می‌تواند با شرایط جدید کار را ادامه دهد؛ البته نظارت و پیگیری ما در چنین پروژه‌هایی در بلندمدت به نفع سرمایه‌گذاران خواهد بود و آن‌ها وقتی شاهد شفافیت باشند رغبت بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارند.

محمدرضا حدادزاده با اشاره به طرح برخورد با دلالان و سودجویان حوزه زمین و مسکن نیز عنوان کرد: هدف ما در اجرای این طرح کنترل قیمت‌ها نیست، چرا که عوامل متعددی در قیمت‌ها تاثیرگذار هستند که بحث دلالی فقط یکی از آن‌ها است. این حوزه رها شده بود و کسی کاری به کار دلالان نداشت لذا ما سعی کردیم تا جدی این مسئله را کنترل کنیم که البته همین عامل هم در قیمت‌ها تا حدی تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه در مورد پرونده مغایرت‌های شهرداری بخشی از واقعیت‌ها را می‌گویند اما بخشی را هم نمی‌گویند، تصریح کرد: اعضای شورای شهر اختلاف نظر زیادی در این رابطه با هم دارند؛ با این وجود قرار شد شورای شهر مستندات و نظر نهایی خود را به سازمان بارزسی اعلام کند و بعد از آن ما ورود می‌کنیم.

حدادزاده همچنین در مورد موضوع تبعید بهمن خاوری به یکی از شهرستان‌های یزد در رابطه با پرونده رومینا اشرفی نیز گفت: این موضوع در حد شایعه بوده و رای قطعی نیست و چیزی در این رابطه هنوز اعلام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید