بی توجهی وزارت کشور، توهین به مردم یزد است

از سه ماه پیش، مهدی جمالی‌نژاد شهردار سابق یزد با دعوت وزارت کشور به این وزارتخانه رفت و شورای شهر با بررسی گزینه‌های مختلف برای تصدی پست شهرداری یزد، به مجتبی فرهمند رسید. اما بعد از گذشت ۵۰ روز از…

از سه ماه پیش، مهدی جمالی‌نژاد شهردار سابق یزد با دعوت وزارت کشور به این وزارتخانه رفت و شورای شهر با بررسی گزینه‌های مختلف برای تصدی پست شهرداری یزد، به مجتبی فرهمند رسید. اما بعد از گذشت ۵۰ روز از معرفی فرهمند به وزارت کشور که با رأی همه اعضای شورای شهر یزد نیز انتخاب شده بود، هنوز هیچ اقدامی برای تایید حکم شهرداری وی انجام نشده و شهرداری یزد همچنان با سرپرستی اداره می‌شود. این شرایط اکنون در استانداری و فرمانداری یزد نیز حاکم است و هر دو با سرپرستی اداره می شوند. حالا پس از آنکه رئیس شورای شهر یزد در اعتراض به بی توجهی وزارت کشور اعلام کرده «اگر وزارت کشور حکم شهردار یزد را تایید نکند، از سمتم استعفا می دهم» نایب رئیس شورای شهر هم با انتقاد شدید از عملکرد شورا اعلام کرده « اگر این کم کاری توسط وزارت کشور ادامه داشته باشد من به نمایندگی از مردم، شورا را ترک و تا تعیین و تکلیف نهایی این مهم در جلسات شورا شرکت نخواهم کرد.»

تأخیر در حکم شهردار یزد، بی‌احترامی به مردم دارالعباده است

نایب رییس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضروت تسریع در ابلاغ حکم شهردار جدید یزد گفت: تأخیر در ابلاغ حکم شهردار جدید یزد بی احترامی به نظر مردم دارالعباده است.

به گزارش ایسنا،«مرتضی شایق» در جلسه علنی شورای اسلامی شهر که با حضور اکثر اعضا برگزار شد، با اشاره به ضرورت ابلاغ حکم  شهردار جدید یزد، اظهار کرد: مجتبی فرهمند یکی از ظرفیت های متخصص و بومی یزد است که به انتخاب اعضای شورای اسلامی برای سکان داری دارالعباده انتخاب شده و باید هرچه سریعتر نسبت به تعیین و تکلیف این مهم اقدام شود.

وی با بیان این که شهردار شخصیت حقوقی و حقیقی بالایی است، افزود: متأسفانه تأخیر در ابلاغ حکم شهردار جدید یزد بازی کردن با آبروی افراد است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر یزد با انتقاد جدی از بی‌تدبیری وزارت کشور در ابلاغ حکم شهردار جدید یزد، گفت: اگر این کم کاری توسط وزارت کشور ادامه داشته باشد من به نمایندگی از مردم، شورا را ترک و تا تعیین و تکلیف نهایی این مهم در جلسات شورا شرکت نخواهم کرد.

این مسئول در ادامه به ریاست شورای اسلامی شهر یزد پیشنهاد کرد: جلسات شورای شهر یزد تا تعیین و ابلاغ حکم شهردار جدید تعطیل شود.

شایق خطاب به بزرگان و نامداران یزدی تصریح کرد: این اقدام وزرات کشور که علی‌رغم گذشت ۴۰ روز هنوز نسب به ابلاغ حکم شهردار یزد اقدام نشده، بی‌احترامی به نظر و انتخاب مردم دارالعباده است.

این مسول در پایان با بیان این که متأسفانه ما در استان شاهد ورود مدیران غیربومی هستیم و نتوانستیم آن طور که باید و شاید نسبت به تربیت مدیران متخصص بومی اقدام کنیم، خاطرنشان کرد: مردم و افراد نامی یزد باید فارخ از هرگونه نزاع‌های داخلی همدیگر را برای رسیدن به درجات بالای مدیریتی استان و کشور حمایت و تقویت کنند.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد:

بی‌توجهی وزارت کشور به حکم شهردار، توهین به مردم یزد است

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد گفت: بی‌توجهی وزارت کشور نسبت به تایید حکم شهردار یزد را توهین به مردم این شهر خواند.

به گزارش  مهر، ونوس عامری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه اکنون حدود ۵۰ روز از زمان انتخاب مجتبی فرهمند به عنوان شهردار یزد می‌گذرد، اظهار داشت: وزارت کشور هنوز اقدامی برای تایید حکم شهردار نکرده و شهرداری یزد با سرپرست اداره می شود.

وی عنوان کرد: شورای شهر یزد بعد از معرفی فرهمند به عنوان شهردار منتخب یزد به وزارت کشور، تلاش کرده تا از هیچ همکاری با وزارت کشور برای انجام روند قانونی کوتاهی نکند، اما وزارت کشور توجهی به این موضوع نداشته است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه یزد اکنون بدون استاندار، بدون فرماندار و بدون شهردار اداره می شود و همه این پست‌های مهم اکنون با سرپرستی اداره می شود، تصریح کرد: این بی توجهی وزارت کشور توهین به مردم یزد است.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد یادآور شد: بودجه سال ۹۷ شهرداری بدون شهردار در حال جمع بندی است و با این روال نمی توان گزارش درستی به مردم یزد ارائه کرد.

عامری همچنین خاطرنشان کرد: همه طرح‌های توسعه‌ای یزد اکنون در بلاتکلیفی است و این بلاتکلیفی و معطلبی آسیب‌های جدی به یزد وارد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: یزد یک شهر جهانی است و با نزدیک شدن به پایان سال و فرا رسیدن فصل گردشگری یزد و سفرهای نوروزی، این شهر نیازمند برنامه ریزی جدی و دقیق است و به طور قطع نبود شهردار مشکلاتی در این برنامه ها ایجاد خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید