مدیرکل تامین اجتماعی یزد ضمن تکذیب بدهی ۲۶۸ میلیاردی به دانشگاه علوم پزشکی مطرح کرد:

کاهش ۷ هزار نفری بیمه‌شدگان استان به‌ دلیل کرونا

با توجه به شرایط بیماری کرونا و تعطیلی تعدادی از کارگاه‌ها با کاهش ۷ هزار نفری بیمه شده اصلی در استان مواجه شدیم اما امیدواریم در پایان تیرماه شاهد اشتغال این افراد باشیم. خوشحال هستم که اعلام کنم تقریباً مطالبات رسیدگی شده‌ای که توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده باشد، در حال حاضر وجود ندارد


نشست خبری مجید درویشی مدیرکل سازمان تامین اجتماعی و محمد حسین توحیدی فر مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد صبح دوشنبه ۲۳ تیرماه در قالب سامانه آنلاین خانه مطبوعات و رسانه های استان برگزار شد و گزارشی از عملکرد این سازمان به اطلاع اصحاب رسانه رسید.

کاهش هفت هزار نفری بیمه شدگان استان به دلیل شیوع بیماری کرونا

مجید درویشی مدیر کل تامین اجتماعی استان یزد با ابراز خرسندی از اینکه سازمان تامین اجتماعی عملکرد بسیار خوبی داشته و یزد دومین استان از نظر میزان جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی است، اظهار داشت: از کل جمعیت استان بیش از ۹۱۹ هزار نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که  ۷۷ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد و ۹۱ درصد جمعیت شهری استان نیز تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

وی با بیان اینکه تعداد بیمه‌شدگان اصلی استان در پایان سال گذشته نسبت به سال ۹۷ با رشد ۳/۵ درصدی روبرو بوده است، گفت: جمعیت بیمه شدگان اصلی در استان یزد در پایان سال ۹۸ بیش از ۲۸۰ هزار نفر بوده است که با توجه به شرایط بیماری کرونا و تعطیلی تعدادی از کارگاه‌ها با کاهش ۷ هزار نفری بیمه شده اصلی در استان مواجه شدیم اما امیدواریم در پایان تیرماه شاهد اشتغال این افراد باشیم.

????????????????????????????????????

۸۳ درصد از بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان یزد مرد هستند

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان یزد درباره توزیع بیمه‌شدگان اجباری در استان توضیح داد: در سال ۹۵، به میزان ۵۳ درصد بیمه شدگان اجباری در بخش صنعت معدن تجارت، ۱۹ درصد در بخش خدمات، ۲۵ درصد در بخش پیمانکاری و ۳ درصد در بخش کشاورزی مشغول به کار بودند که این آمار در سال ۹۹ به ۸۳ درصد بیمه شده در بخش صنعت، ۲۶ درصد در بخش خدمات، ۷ درصد پیمانکاری و ۳ درصد در بخش کشاورزی رسیده است.

وی ادامه داد: در بخش تعهدات بیمه بیکاری در سال گذشته بیش از ۵۰ میلیارد تومان به مشمولان بیمه بیکاری پرداخت شده است که با رشد ۲۹ درصدی پرداختی مقرری بیمه بیکاری در استان نسبت به سال ۹۵ مواجه هستیم.

مجید درویشی با بیان اینکه تا پایان خرداد ماه سال جاری، از تعداد کل بیمه شدگان اصلی در استان حدود ۲۳۴ هزار نفر مرد و ۴۸ هزار نفر زن هستند، تصریح کرد: به بیان دیگر ۸۳ درصد از بیمه شدگان استان یزد مرد هستند و ۱۷ درصد را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین حدود ۲۰۰ هزار بیمه شده اصلی استان یعنی معادل ۷۰ درصد بیمه شده، از بومیان یزدی و ۳۰ درصد از غیربومی‌ها هستند که البته ملاک تشخیص این موضوع کد ملی بوده است.

رشد حوادث ناشی از کار در استان یزد

وی با اشاره به رشد قابل توجه حوادث ناشی از کار در استان گفت: ۷۰۱ مورد حادثه ناشی از کار در سال ۱۳۹۵ در استان رخ داده بود که این عدد در سال گذشته به ۹۷۱ مورد رسیده است. یعنی حوادث ناشی از کار نسبت به سال گذشته رشد ۲۱ درصدی را تجربه کرده است. ضمن اینکه در سال گذشته هزار نفر دچار حادثه ناشی از کار شدند که  نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است.

درویشی تعداد پرونده‌های مستمری بگیران تامین اجتماعی را تا پایان سال ۱۳۹۵ بیش از ۵۸ هزار اعلام کرد و یادآور شد: این آمار در انتهای سال گذشته به بیش از ۶۸ هزار نفر و تا پایان خردادماه سال جاری نیز این عدد به ۶۹ هزار نفر رسیده است که روند ثابت حدود ۷ درصدی را در سالیان گذشته نشان می‌دهد.

سازمان تامین اجتماعی هیچ بدهی سنگینی به دانشگاه علوم پزشکی ندارد

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی یزد در پاسخ به سوال خبرنگار بشارت یزد مبنی بر اینکه با توجه به گلایه مسئولان دانشگاه‌ علوم ‌پزشکی از عدم پرداخت بدهی ۲۶۸ میلیاردی تومانی تامین اجتماعی به مراکز درمانی استان، چه اقدامی در جهت تسویه این مطالبات انجام شده است، توضیح داد: خوشحال هستم که اعلام کنم تقریباً مطالبات رسیدگی شده ای که توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده باشد، در حال حاضر وجود ندارد و دانشگاه علوم پزشکی همه ۶۰ درصد اسناد فروردین ماه سال ۹۹ خود را هم دربافت کرده است.

وی ادامه داد: در پرداخت بدهی‌ها تقریباً به روز هستیم و این ۲۶۸ میلیارد تومانی که گفته شده است مربوط به بدهی سالهای قبل بوده که تماماً پرداخت و تسویه شده است و امروز سازمان تامین اجتماعی هیچ بدهی سنگینی به مراکز درمانی ندارد. از طرف دیگر در بحث بدهی های مربوط به سال ۹۹ هم هنوز اسناد خردادماه به دستمان نرسیده است و پس از ارسال آن ۶۰ روز فرصت داریم تا نسبت به تسویه بدهی‌ها اقدام کنیم.

۲۸ هزار مورد بستری در بیمارستان شهدای کارگر طی سال گذشته

محمد حسین توحیدی فر مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد با بیان اینکه در بخش درمان سازمان خدمات درمانی در دو بخش درمان مستقیم و غیر مستیم فعالیت می‌کنیم اظهار داشت: در بخش مستقیم با تمامی مراکز درمانی در سطح استان قرارداد داریم که بیمه شدگان در بیمه سرپایی ۳۰ درصد و در بخش بستری نیز ۱۰ درصد فرانشیز پرداخت می کنند. در بخش مستقیم نیز از کلینیک های پزشکی و دندانپزشکی برخورداریم.

وی بودجه سال ۹۹ بخش درمان سازمان تامین اجتماعی یزد را ۷۱۹ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در سال گذشته در بیمارستان شهدای کارگر نزدیک به ۲۸ هزار مورد بستری داشتیم که بیش از ۱۵ هزار مورد عمل جراحی انجام شده است.

نمی‌توان زمان دقیقی برای احداث بیمارستان سرطان در یزد اعلام کرد

محمدحسین توحیدی فر با بیان اینکه سال گذشته با وجود بودجه ما ۵۷۶ میلیارد تومانی ۶۷۸ میلیارد تومان هزینه داشته‌ایم اذعان کرد: بخشی از این بودجه مربوط به سایر بیمه شدگان از استان های دیگر بوده و باید توجه داشت که این میزان از بیمه شدگان یزدی پرداخت نمی شود.

وی با اعلام اینکه توسعه فیزیکی درمانی، راه اندازی اتاق زایمان خصوصی و توسعه مراکز دندانپزشکی از جمله اقدامات در دست اجرای این سازمان است، تصریح کرد: بیمارستان سرطان در استان حرف و حدیث فراوانی داشت اما با همه این مسائل، امسال ۲۱ میلیارد تومان برای ساختمان آن تخصیص یافته است اما نمی توانیم زمان دقیقی برای تاسیس بیمارستان تخصصی سرطان در یزد اعلام کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید