بیش از ۵۰ میلیارد ریال یارانه شیر به دامداران یزدی پرداخت شد

  معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت : بیش از ۵۰ میلیارد ریال بابت یارانه شیر به دامداران این استان پرداخت شده است .   نادر سلیم عصر روز سه شنبه در ابرکوه  اظهارکرد: این مبلغ یارانه…

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت : بیش از ۵۰ میلیارد ریال بابت یارانه شیر به دامداران این استان پرداخت شده است .

 

نادر سلیم عصر روز سه شنبه در ابرکوه  اظهارکرد: این مبلغ یارانه مربوط به سال ۹۴بوده و به چهار هزار و ۲۰۰ دامدار این استان که محصول خود را به صورت مستقیم به واحدهای تولید لبنیات عرضه کرده اند نیز پرداخت گردیده است . 
وی با بیان اینکه این مبلغ یارانه شیر با هدف حمایت دولت از دامداران بوده افزود: اینک ۶۰۰ واحد صنعتی پرورش گاو شیری با ظرفیت ۸۰هزار راس دام در استان یزد فعال است.
سلیم با بیان اینکه روزانه ۲۰۰ تن شیر تولیدی مازاد برنیاز استان به پنج استان کشور صادر می شود ادامه داد :دامداران استان یزد روزانه ۵۴۰ تن شیرخام را از ۱۴۱ هزار راس گاو شیری تولید می کنند. 
این مسئول اضافه کرد: بخاطر صنعتی بودن دامداری های استان و روش علمی تولید شیر، محصول شیر استان یزد با کیفیت عالی تولید و به کارخانجات فراورده های لبنی دراستانهای تهران ، البرز، گلستان ، مازنداران و فارس صادر می شود. 
استان یزد دارای ۱۴۱ هزار راس گاو و گوساله، ۸۰۰هزارراس بز و بره ، ۱۵هزار نفر شتر، ظرفیت پرورش مرغ گوشتی ۱۲ میلیون قطعه در هردوره ، ظرفیت پرورش دو میلیون قطعه مرغ تخم گذار و ظرفیت پرورش ۲ میلیون و۳۰۰قطعه بلدرچین است.

دیدگاهتان را بنویسید