امیر حسینی مدیر بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان یزد:

به همه مردم یزد قول می‌دهیم وام ۲۰ میلیونی «کالا کارت» را بدون هیچ عذر و بهانه‌ای پرداخت کنیم

کارمزد تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران بین ۰ تا ۴ درصد است و هیچ‌گونه اسناد هویتی برای افتتاح حساب در این بانک لازم نیست. اولین بانکی هستیم که تسهیلات در آن می‌تواند تحت شرایطی تا سقف ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن پرداخت شود. به همه مردم یزد وعده می‌دهیم این وام را بدون هیچ عذر و بهانه ‌ای و فقط به شرط اینکه چک برگشتی و قسط معوق نداشته باشند پرداخت خواهیم کرد و شهروندان می‌توانند با مراجعه به ۱۲۰ فروشگاه و یا سایت‌های طرف قرارداد با بانک مهر خدمات دریافت کنند.


امیر حسینی مدیر بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان یزد در آستانه سیزدهمین سالگرد تاسیس این بانک در جمع اصحاب رسانه حاضر شد و به تشریح اقدامات، برنامه ها و طرح های پیش بینی شده برای اعطای تسهیلات به شهروندان و ادارات دولتی و شرکتهای خصوصی پرداخت.

بانک مهر ایران نخستین و بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور

مدیر بانک مهر ایران در استان یزد با بیان اینکه این بانک یکی از نخستین و بزرگترین بانک های قرض الحسنه در کشور محسوب می‌شود، گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران ۲۲ آذر ماه سال ۱۳۸۶ با سهامداری ۱۰ بانک بزرگ کشور از جمله ملی، صادرات، سپه، مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه و صادارت، ملت و تجارت تاسیس شد. این بانک سهامدار به معنای عام یا مردم عادی ندارد و متعلق به سازمان خاصی نیست و کاملاً مستقل است.

وی از رفع مشکلات ضروری مردم و برقراری عدالت اجتماعی به عنوان اهداف اصلی تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران نام برد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در طول این چند سال به خصوص در سه سال اخیر بحث اشتغال زایی هم مورد توجه مدیران بانک قرار گرفته و در این راستا طرح‌های بسیار خوبی در حال اجراست و می‌توان گفت بانک از حالت معیشتی خارج شده و به سمت اشتغال زایی حرکت کرده است.

طی ۱۳ سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون نفر جذب بانک مهر ایران شده‌اند

حسینی با اعلام اینکه طی ۱۳ سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون نفر جذب بانک مهر ایران شده و بیش از ۸ میلیون فقره تسهیلات پرداخت شده است، تصریح کرد: در حال حاضر منابع بانک بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است و علاوه بر تسهیلاتی که در این مدت به طور کامل پرداخت و تسویه شده، رقمی نزدیک به ۳۸۰ هزار میلیارد تسهیلات قرض الحسنه فعال داریم.

وی با بیان اینکه تنها ۵ درصد منابع قرض الحسنه کشور در اختیار بانک مهر ایران قرار دارد اما ۲۵ درصد تسهیلات قرض الحسنه توسط این بانک پرداخت شده است، اذعان کرد: منابع قرض الحسنه ای که در کشور وجود دارد اکنون صرف تسهیلات قرض الحسنه نشده و بعضاً تسهیلات با کارمزد بالاتر پرداخت شده است. یعنی منابع قرض‌الحسنه جذب شده ولی تسهیلات با کارمزد بیش از قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

بانک مهر ایران با اهداف عام المنفعه و اشتغالزایی تاسیس شده است

امیر حسینی نرفتن به سمت بنگاه‌داری و مشارکت در پروژه سرمایه‌گذاری را از مهمترین محاسن بانک قرض الحسنه مهر ایران برشمرد و گفت: این بانک هیچ‌گاه و به هیچ عنوان تجاری نبوده و برای اهداف عام‌المنفعه و رفع دغدغه‌ها و نیازهای اساسی مردم شکل گرفته است و حتی اخیراً پای را فراتر گذاشته و به سمت اشتغال زایی نیز حرکت کرده است.

وی به برخی از تفاهم نامه های مختلفی که توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران منعقد شده است اشاره و عنوان کرد: انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد و پرداخت تسهیلات به ۷۵ درصد از مددجویان این سازمان در یزد در حالیکه بانک های دیگر نهایتا تا ۴۰ درصد پرداخت کرده‌اند اقدام خوبی بود که از سوی بانک مهر ایران انجام شد و به رئیس کمیته امداد یزد وعده دادیم تا پایان ماه به ۱۰۰ درصد هم خواهیم خواهیم رسید.

هیچ متقاضی در صف انتظار دریافت وام ازدواجی در بانک مهر ایران وجود ندارد

وی اضافه کرد: بانک مهر ایران هیچ متقاضی در صف انتظار پرداخت وام ازدواج ندارد و پرداخت تسهیلات به مددجویان سازمان بهزیستی، بنیاد برکت، اشتغال روستاییان، آستان قدس، بنیاد مسکن، زنان سرپرست خانوار، دانشجویان تمامی دانشگاه ها و حتی شرکت های دانش بنیان را انجام داده و روزانه به تعداد تفاهم نامه های کشوری با سازمان‌های حمایتی افزوده می‌شود چرا که اساسنامه و اشل این بانک به این شکل است که این سازمان‌ها به آن رجوع کنند.

مدیر بانک مهر ایران در یزد با اعلام اینکه کارمزد تسهیلات این بانک بین ۰ تا ۴ درصد است بیان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران هیچ گاه به سمت صدور ضمانت نامه بانکی و پرداخت وام‌های درصد بالا نرفته است و به همین دلیل بسیاری از خیرین یزدی گردش حساب بانکی خود را به بانک مهر ایران آورده‌اند. ضمن اینکه به زوج‌های جوان یزدی که به تازگی ازدواج کرده اند وام‌های بدون کارمزد پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بانک مهر ایران بابت افتتاح حساب هیچ گونه اسناد هویتی از مشتریان دریافت نمی‌کند، گفت: متقاضیان تنها با ارائه اصل کارت ملی می‌‌توانند کار افتتاح حساب را به صورت کاملا دیجیتالی انجام و تشکیل پرونده دهند و فقط یک چک به عنوان ضمانت تحویل بانک می‌شود. چیزی به نام بایگانی و چاپ فرم نداریم و این یکی از کارهای خوبی بود که برای اولین بار بانک مهر انجام داده است.

امیر حسینی با اشاره به سامانه همراه بانک و افتتاح حساب تمام آنلاین در بانک مهر ایران توضیح داد: حتی لازم نیست مشتریان برای امضای سیستم در بانک حضور پیدا کنند و می توانند از طریق کد ملی این کار را انجام دهند و مدارک را درب منزل تحویل بگیرند‌ که این اقدام برای اولین بار در دنیا در بانک مهر ایران اتفاق افتاده است. البته قانون پولشویی در این بانک کاملا رعایت و احراز هویت کاملاً به شکل بیومتریک انجام می‌شود. تسهیلات آنلاین نیز از ۲۲ آذر ماه به مناسبت سالگرد بانک آغاز می‌شود.

اعطای تسهیلات بدون ضامن برای اولین بار در کشور

وی بانک قرض الحسنه مهر ایران را به عنوان اولین بانکی که تسهیلات در آن می‌تواند تحت شرایطی تا سقف ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن پرداخت شود، معرفی کرد و گفت: تسهیلات بر اساس رتبه اعتبار سنجی مشتری پرداخت می‌شود و این برای اولین بار در ایران است که اتفاق می‌افتد. تا کنون ۲۶۰۰ پرونده به صورت آزمایشی پرداخت شده و رفتارهای مشتری تحت کنترل قرار گرفته و هیچ مشکل خاصی هم به وجود نیامده است.

وجه التزام دریافتی از مشتریان صرف کارهای عام المنفعه در استان خواهد شد

حسینی با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور بانک مهر ایران وجه التزام دریافتی از مشتریان را صرف کارهای عام المنفعه در استان می کند اظهار داشت: به عبارت دیگر جریمه ۱۲ درصدی مشتریانی که اقساط تسهیلات خود را در موعد مقرر پرداخت نمی‌کنند خرج کارهای عام المنفعه مانند آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، اشتغال زندانیان و ساخت مسکن برای مددجویان کمیته امداد و بهداشت و درمان استان می‌شود و یک ریال از این کارمزدی خرج هزینه‌های جاری، پرسنلی یا اداری بانک نمی‌گردد.

وی با بیان اینکه در اساسنامه بانک‌ مهر ایران چیزی به عنوان سود پیش‌بینی نشده است، گفت: اما خوشبختانه در سه سال اخیر این بانک سودآور بوده و با توجه به اینکه ملزم بودیم که سودی در حساب نباشد در سال اول سرمایه اولیه بانک از ۱۵ به ۲۵ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد تا پشتیبانی برای مشتریان باشد.

تبدیل شعب استیجاری به ملکی ضریب اطمینانی برای مشتریان بانک مهر ایران در یزد

مدیر شعب بانک مهر ایران در استان یزد با اشاره به تبدیل شعب استیجاری بانک به شعب ملکی، توضیح داد: در حال حاضر در استان یزد ۱۴ شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران وجود دارد که ۹ شعبه در شهر یزد و ۵ شعبه شهرستان‌های بافق، بهاباد، میبد، اردکان و مهریز داریم و تا پایان سال هم شعبه ابرکوه راه‌اندازی خواهد شد. ۹ شعبه بانک مهر ایران ملکی است و تنها ۵ شعبه استیجاری در استان داریم که این ضریب اطمینانی برای سپرده‌گذاران و کسانی که در این بانک حساب باز کرده‌اند خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال دوم ۱۰۰ واحد مسکونی در استان های گلستان لرستان و خراسان جنوبی و کرمانشاه برای زلزله زدگان واحدهای مسکونی احداث کرد و به مددجویان کمیته امداد تحویل داد. سال گذشته نیز از محل سودی که بانک داشت ۵۰۰ هزار خانه روستایی تماماً بیمه حوادث شدند که اغلب در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد. با رایزنی‌هایی که انجام دادیم مقرر شد سود شعب بانک ها صرف همان استان ها شود و فقط بخشی از سود به استان‌های محروم اختصاص پیدا کند.

طرح کالا کارت به همه شهروندان یزدی اختصاص پیدا خواهد کرد

امیر حسینی در توضیح طرح کالا کارت بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: طبق این طرح بدون سپرده گذاری، مانده حساب و گردش حساب تا سقف ۲۰ میلیون تومان کارت اعتباری با کارمزد ۴ درصد پرداخت خواهیم کرد و به هیچ وجه احتیاج به هیچ معدل حساب سپرده گذاری ندارد. به همه مردم یزد وعده می دهیم این وام کالا کارت را بدون هیچ عذر و بهانه ‌ای و فقط به شرط اینکه چک برگشتی و قسط معوق نداشته باشند و از خط قرمزهای بانک‌مرکزی عبور نکرده باشند به آنها پرداخت خواهیم کرد. شهروندان می‌توانند با مراجعه به ۱۲۰ فروشگاه و یا سایت‌های طرف قرارداد با بانک مهر خدمات دریافت کنند.

وی اضافه کرد: کسانی هم که قصد بیمه کردن خودروی خود را دارند می‌توانند به دفاتر بیمه دانا مراجعه کنند تا بدون ضامن ظرف چند دقیقه کل مبلغ بیمه به صورت وام به حساب متقاضیان واریز شود. در این طرح هیچ مبلغی به صورت نقدی از سوی مشتری پرداخت نمی شود و فقط یک چک به عنوان ضمانت و به اندازه مبلغ بیمه نامه دریافت می‌گردد. حداکثر سقف این تسهیلات سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای انواع بیمه شخص ثالث، آتش سوزی، حوادث منزل و بیمه بدنه خواهد بود.

اعطای ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به شهروندان یزدی طی ۱۳ سال گذشته

حسینی با اعلام اینکه بیش از ۲۴۰ هزار نفر در استان یزد در بانک قرض الحسنه مهر ایران حساب دارند، تشریح کرد: در این بانک بالغ بر ۳۴۰ هزار فقره حساب وجود دارد و نزدیک به ۲۲۰ هزار نفر در ۱۳ سال گذشته به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پرداخت حقوق نزدیک به ۲۵ هزار نفر از کارگران و کارمندان سازمان ها و ادارات استان توسط بانک مهر ایران اظهار داشت: حقوق کارکنان استانداری، سازمان بازرسی، برنامه و بودجه، حوزه علمیه، بنیاد مسکن انقلاب، سازمان آب، برق منطقه ای، شهرداری، دانشگاه پیام نور و شرکتهای خصوصی مانند گندله سازی اردکان، سنگ آهن مرکزی بافق و شرکت های بزرگ فولادی و کاشی از طریق این بانک پرداخت می شود و بانک مهر ایران مورد استقبال و اعتماد این دستگاه‌ها قرار گرفته است.

تسهیلات ویژه بانک مهر ایران برای سازمان ها و ادارات

مدیر بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور در استان یزد به شرایط ویژه‌ای که بانک مهر ایران برای سازمان‌ها و ادارات و شرکت هایی که حقوق کارکنان خود را از طریق این بانک پرداخت کنند در نظر گرفته، اشاره و خاطرنشان کرد: پرسنل شرکت هایی که حقوق آنها در این بانک پرداخت می‌شود، تماماً تحت پوشش بیمه عمر رایگان قرار می‌گیرند و هیچ هزینه ای بابت بیمه عمر از سوی کارفرما یا کارگر و کارمند پرداخت نمی شود. همچنین سقف کالا کارت سازمان ها و شرکت ها نیز ۳۰ میلیون تومان است.

وی به تشریح یکی دیگر از طرح های پیش‌بینی شده برای شرکت ها و اداراتی که حقوق کارکنان خود را به بانک مهر منتقل می‌کنند، پرداخت و یادآور شد: شرکتهایی که حداقل ۳ ماه از پرداخت حقوق آنها در بانک مهر پرداخت شده باشد هر زمانی که نتوانند حقوق کارکنان خود را در موعد مقرر پرداخت کنند بانک به صرف اینکه ۳۰ درصد مبلغ کل حقوق پرسنل در حساب آنها باشد، ۱۰۰ درصد حقوق آنها را واریز خواهد کرد و تا یک ماه مهلت دارند این وام حقوق را تسویه کنند.

عمل به مسئولیت های اجتماعی با کمک به مشاغل آسیب دیده از کرونا

حسینی به یکی دیگر از طرح‌هایی که بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود در محدوده استانی انجام داده‌ است، اشاره کرد و افزود: ابتدای سال جاری با مشارکت خانه فرهنگ صدوقی و همکاری شهرداری، شورای شهر، نماینده ولی فقیه و استانداری به پنج هزار نفر از مشاغل آسیب دیده از کرونا مانند رانندگان تاکسی، آرایشگرهای مردانه و زنانه، تور لیدرهای گردشگری، معلمان حق التدریس و طلاب تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۲۰ میلیون تومان و کارمزد ۳ درصد و با دوره تنفس چهار ماهه پرداخت کردیم.

بانک مهر ایران در یزد جزو ۴ استان درجه یک کشور

وی بانک مهر ایران در استان یزد را جزو ۴ استان درجه یک کشور دانست و تصریح کرد: مابقی استان‌ها در درجات بعدی قرار دارند که این نشان می‌دهد مردم یزد استقبال بسیار خوبی از این بانک داشته‌اند و توانسته‌ایم به تعهدات خود به خوبی عمل کنیم. در سال گذشته از ۲۱۸ هزار نفر مشتری بانک در استان یزد به حدود ۴۰ هزار نفر تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کردیم.

امیر حسینی با اعلام اینکه تا پایان آبان ماه امسال ۳۱ هزار فقره تسهیلات در ۱۴ شعبه بانک مهر ایران در استان یزد پرداخت شده است، گفت: این تعداد توسط ۹۴ نفر از پرسنل بانک مهر ایران انجام شده است که نشان دهنده حجم وسیع کار در بانک در استان است و هدف ما این است که تا پایان امسال به ۵۰ هزار فقره تسهیلات برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید