رونمایی محمد صالح جوکار از ترکیب احتمالی نمایندگان استان در دوره بعد مجلس:

به حوزه یزد و اشکذر و حوزه بافق و مهریز یک نماینده اضافه خواهد شد

در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مشغول بررسی حوزه های انتخابیه هستیم و امیدواریم در دوره بعدی مجلس شورای اسلامی بتوانیم ۴۰ نماینده اضافه کنیم که حداقل یک نماینده برای حوزه انتخابیه یزد و اشکذر و همچنین یک نماینده برای حوزه انتخابیه بافق و مهریز در نظر گرفته شود.


محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو به سوالات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی پاسخ گفت.

علیرضا یاوری بافقی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد ایشان در ابتدا به انتقاد از عدم دعوت از تشکل های دانشجویی به این جلسه پرداخت

وی با اشاره به اصل ۶۴ قانون اساسی کشور به رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا های مجلس یادآور شد : مطابق این اصل قانون اساسی ، مجلس میتواند در هر ۱۰ سال ، ۲۰ نماینده و کرسی به مجلس شورای اسلامی اضافه کند . متاسفانه در استان ما ۶ شهرستان یک نماینده و یک شهر ۸۰ هزار نفری هم یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد !
آیا این انصاف است ؟ آیا این بی عدالتی در حق مردم محروم استان یزد نیست ؟ شاید دیگر فرصت ریاست کمیسیون امور داخلی کشور و شورا ها برای نمایندگان مردم استان یزد تکرار نشود و افزایش نمایندگان استان باعث تقویت جایگاه سیاسی استان یزد خواهد شد.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد با پرداختن به موضوع آب و انتقال آن به استان گفت : همان طور که مطلع هستید چند شرکت خصوصی معدنی پروژه انتقال آب را به فلات مرکزی ایران به عهده گرفته اند که مختص به بخش معادن است . امروزه استان یزد با بحران جدی کمبود آب مواجه است و ما در استان به جز معادن ، بسیار کارخانه کاشی ، فولاد و…. هم داریم همه این ها نیازمند آب هستند ؛ آیا بهتر نبود به جای بخش خصوصی ، بخش های دولتی وارد عمل شده تا آب دیگر صنایع استان هم تامین شود ؟
از شما انتظار داریم این مسئله حیاتی را پیگیری کرده و اهتمام ویژه ای به آن بورزید.

همچنین با ابراز نگرانی از وضعیت مهاجرین استان اضافه کرد : استان یزد ، استان مهاجر پذیری ست ، ما امروز جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر افغانستانی داریم و باید از این فرصت ها به نحو احسن استفاده کرد ، اما میبینیم که مسئولین هیچ برنامه مشخصی برای این موضوع ندارند . باید از این ظرفیت ها استفاده کرد و چندین نخبه از بین آن ها بیرون کشید تا اگر روزگاری به کشور خود بازگشتند و مسئولیتی گرفتند بتوانند مطابق اهداف کشور و انقلاب اسلامی ما حرکت کنند ، اما اکنون مشاهده میشود که اکثر آن ها به تباهی کشیده میشوند .

یاوری بافقی ، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد ادامه داد: ۴۰ سال است که ساختار بودجه ریزی ما تغییری نکرده و مجلس در این سال ها به اصلاح این ساختار قدیمی بی توجه بوده است . مقام معظم رهبری در سال ۷۷ فرموده اند آرزو میکنم روزی در چاه های نفت خود را ببندیم اما متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که درامد پیش بینی شده از منابع نفتی بیش از ۳ برابر سال ۹۹ است و دولت بر خلاف راهکار های اقتصادی عدم وابستگی به نفت ، پیش میرود .

محمد صالح جوکار در پاسخ به مطالبات نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد گفت: از مسئولین دفتر میخواهم که از جلسات بعد از تمامی تشکل ها دعوت کنند تا همه نمایندگان دانشجویان حضور داشته باشند .

جوکار در ادامه گفت: ما در کمیسیون مشغول بررسی حوزه های انتخابیه هستیم و امیدواریم در دوره بعدی مجلس شورای اسلامی بتوانیم ۴۰ نماینده اضافه کنیم ، که حداقل یک نماینده برای حوزه انتخابیه یزد و اشکذر و همچنین یک نماینده برای حوزه انتخابیه بافق و مهریز در نظر گرفته شود.

ایشان همچنین افزود : از گذشته پیگیر بحث تامین آب و انتقال آن به استان بودم اما امروزه خط دوم انتقال آن تعطیل شده است و با توجه به کاهش ارزش پول ملی ، هزینه اجرای آن از ۳۵۰۰ میلیارد تومان به ۱۱۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است .

 همچنین در رابطه با انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران ، ۵۰۰ میلیون یورو از بخش صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده و از بخش خصوصی انتظار می‌رود با تامین آب سایر صنایع استان همکاری کند.

در نهایت نماینده مردم شریف یزد در مجلس شورای اسلامی نسبت به پیگیری و حل مشکلات و دغدغه های دانشجویان قول مساعدت و همکاری داد.

دیدگاهتان را بنویسید