معاون خدمات شهری شهرداری یزد تشریح کرد:

آبیاری شبانه فضای سبز، راهکار شهرداری یزد برای مقابله با خشکسالی

معاون خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به اقدامات زیربنایی شهرداری برای مقابله با بحران کم آبی گفت: در فصول گرم تبخیر و تعرق از سطح زمین و گیاهان بسیار بالا است بنابراین آبیاری به صورت شبانه به عنوان راهکاری منطقی برای کاهش مصرف آب در دست اقدام قرار گرفت.

به گزارش یزدانه؛ جعفر امین مقدم معاون خدمات شهری شهرداری یزد در توضیح اقدامات زیربنایی شهرداری برای مقابله با بحران کم آبی، اظهار کرد: کاهش مصرف آب شرب و جایگزینی آن با منابع دیگر به منظور بهینه سازی مصرف آب در فضای سبز شهری، در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

امین مقدم با اشاره به لزوم توجه بیشتر به بحران کم آبی و همچنین نگه‌داشت فضای سبز در روزهای گرم سال اظهار کرد: در همین راستا شهرداری و سازمان‌های زیر مجموعه آن اقدامات مختلفی را در سال گذشته عملیاتی کرده‌اند.

وی افزود: به منظور روند کاهش مصرف آب شرب و جایگزینی آن با منبع دیگر آبی برای بهینه سازی مصرف آب در فضای سبز، اقدامات زیربنایی و علمی زیادی در سال گذشته انجام شد که توانست کاهش چشمگیری در میزان مصرف آب شرب در حوزه فضای سبز را به دنبال داشته باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد خاطرنشان کرد: تکمیل لوله گذاری خط انتقال آب حاصل از پساب و تجهیز ایستگاه‌های پمپاژ برای قسمتی از فضای سبز شهری، شناسایی تعدادی از کنتورهای پرمصرف و اصلاح شبکه جهت جداسازی آب شرب از آب خام فضای سبز و تکمیل مخزن ورودی آب ناشی از پساب در محل اکو پارک از جمله این اقدامات بوده است.

وی با اشاره به اقداماتی که توسط سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری یزد در جهت کاهش مصرف آب انجام شده است، تصریح کرد: تهیه و نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مورد استفاده در فضای سبز ، نصب GPS ماشین‌های حمل آب و اقدام به اصلاح مسیرهای آبیاری برای جلوگیری از هدر رفت آب نیز طی سال گذشته عملیاتی شده است.

امین مقدم ادامه داد: اجرای خطوط انتقال آب چاه خیابان مهدی و اتصال آن به شبکه آب خام محدوده مورد نظر و همچنین تکمیل طرح‌های جداسازی انشعابات آب شرب و لوله گذاری بلوارهای شهید صدوقی جنوبی، موسی بن جعفر، عاصی‌زاده، بسیج، نواب صفوی، ولی‌عصر و بلوار دهه فجر نیز با ۹۵ درصد پیشرفت و اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال در سال ۹۹ عملیاتی شد.

وی در خصوص طرح “آبیاری فضای سبز به صورت شبانه ” نیز توضیح داد: با توجه به اینکه در فصول گرم در طول روز تبخیر و تعرق از سطح زمین و گیاهان بسیار بالا است و درصد زیادی از آب مورد نیاز از این طریق از بین می‌رود، آبیاری به صورت شبانه به عنوان راهکاری منطقی برای کاهش مصرف آب در دست اقدام قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید