معاون خدمات شهری شهرداری یزد:

بزرگترین معضل زیست محیطی یزد، تولید روزانه ۳۰۰ تن پسماند خانگی است

معاون خدمات شهری شهرداری یزد، تولید روزانه ۳۰۰ تن پسماند خانگی را یکی از بزرگترین معضلات زیست محیطی شهر یزد دانست و گفت: قصد داریم تا با یک استراتژی سه ساله تولید زباله خانگی را تا ۵۰ درصد کاهش دهیم.

به گزارش یزدانه؛ جعفر امین مقدم با اشاره به هفته محیط زیست اظهار کرد: از جمه اقداماتی که می‌تواند به نوعی در حفظ محیط زیست موثر باشد افزایش سطح مشارکت عمومی و مسئولیت پذیری شهروندان در این امور است.

وی به تولید روزانه ۳۰۰ تن زباله در شهر یزد اشاره کرد و افزود: تولید حجم انبوهی از پسماندهای خانگی یکی از معضلات زیست محیطی فعلی شهر یزد است که امیدواریم با شروع روند آموزش برای کاهش تولید زباله، شاهد مشارکت شهروندان در اصلاح این روند باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد ادامه داد: در یک استراتژی سه ساله هدف را بر کاهش پنجاه درصدی سرانه تولید زباله خانگی به ازای هر نفر قرار داده‌ایم و امیدواریم به این هدف کلان با تلاش و همراهی شهروندان دست پیدا کنیم.

وی همچنین از راه‌اندازی یکی از مدرن‌ترین خطوط پردازش زباله برای تفکیک در مقصد خبر داد و گفت: این خط تا پایان مرداد ماه سال جاری با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال و با ظرفیت ۳۰۰ تن در هر شیفت به بهره‌برداری خواهد رسید و این امر سهم بسزایی در کاهش آلودگی خاک ناشی از دفن پسماند خواهد داشت.

جعفر امین مقدم به حفظ و توسعه فضای سبز شهری یزد نیز اشاره کرد و گفت: جداسازی آب شرب از آب خام فضای سبز و نگه‌داری درختان با استفاده از تکنولوژی توموگرافی و بهره‌گیری از گیاهان کم‌آبخواه از دیگر اقداماتی است که برای بهبود محیط زیست شهری در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حساسیت به موضوع محیط زیست و مهربانی با طبیعت از مواردی است که در پیشینه ذهنی و تربیتی ما نهادینه شده و نیاکان ما نیز به این امر توجه داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید