بزرگترین مشکل معلولان تردد آن‌ها در جامعه است/بی‌توجهی به سدمعبرمیوه‌فروشان

رئیس جامعه معلولان استان یزد با انتقاد از عدم مناسب‌سازی در معابر و اماکن عمومی گفت: بزرگترین مشکل معلولان تردد آن‌ها در جامعه است. محمدحسین رادمنش: با بیان اینکه عدم توجه به مناسب‌سازی برای معلولان مشکلات زیادی ایجاد کرده است…

رئیس جامعه معلولان استان یزد با انتقاد از عدم مناسب‌سازی در معابر و اماکن عمومی گفت: بزرگترین مشکل معلولان تردد آن‌ها در جامعه است.

محمدحسین رادمنش: با بیان اینکه عدم توجه به مناسب‌سازی برای معلولان مشکلات زیادی ایجاد کرده است اظهار داشت: بی‌توجهی به مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی موجب شده تا معلولان نتوانند در جامعه حضور یافته و غعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه حتی قانون جامع معلولان نیز به درستی اجرایی نمی‌شود و این یکی از مشکلات است ادامه داد: بیش از یک دهه است که چنین قانونی به دستگاه‌ها برای اجرا ابلاغ شده اما با این وجود می‌بینیم که توجه چندانی نمی‌شود.

رئیس جامعه معلولان استان یزد بیشترین تخلف در این زمینه را متوجه شهرداری‌ها دانست و تصریح کرد: بر اساس این قانون جامع و طبق تبصره ۲ از ماده ۲ این قانون، شهرداری‌ها نباید به ساختمان‌هایی که نسبت به موارد خواسته شده بی‌توجه بوده‌اند پایان کار بدهند.

وی با اشاره به اینکه ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابری که استاندارهای تخصصی مربوط به معلولان را رعایت نکرده باشند نمی‌توانند و نباید پروانه یا پایان کار بگیرند اظهار داشت: متاسفانه نه فعالان و پیمانکاران در این زمینه توجه دارند و نه مهندسان ناظر و شهرداری‌ها به وظایف خود عمل می‌کنند.

رادمنش با بیان اینکه اقداماتی نیز برای مناسب‌سازی انجام شده است افزود: متاسفانه اقداماتی که انجام شده بسیار محدود بوده و بازهم نمی‌تواند جوابگوی نیازهای جامعه معلولان برای حضور در شهر و تردد مانند یک شهروند باشد.

وی از دیگر مشکلات این جامعه را سدمعبر مغازه‌داران در پیاده‌روها دانست و گفت: بسیاری از مغازه‌داران به ویژه میوه فروشان در سطح شهر وسایل و کالاهای خود را داخل پیاده‌رو قرار داده و با ایجاد سد معبر برای نابینایان و معلولان، موجب نارضایتی افراد و شهروندان سالم در سطح جامعه نیز می‌شوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید