برپایی نمایشگاه صنایع دستی با نعل اسب در قصر آیینه یزد

برای اولین بار در کشور برپا شد:   استان یزد یکی از قطب های پرورش اسب در ایران بوده و نژاد اسب عرب این استان، زبانزد سراسر کشور است. حال در آستانه عید نوروز و با همت و تلاش یک…

برای اولین بار در کشور برپا شد:

 

استان یزد یکی از قطب های پرورش اسب در ایران بوده و نژاد اسب عرب این استان، زبانزد سراسر کشور است. حال در آستانه عید نوروز و با همت و تلاش یک هنرمند یزدی، برای اولین بار درکشور، نمایشگاه سازههای دستی با نعل اسب در موزه قصر آیینه یزد و با حضور مدیرکل ارشاد استان و تنی چند از هنرمندان و علاقمندان به آثار هنری و صنایع دستی افتتاح شد.

 این نمایشگاه شامل ۱۵۰ اثر هنری است که تماما دست ساز است و در شاکله و پایه اصلی همه این اثرهای هنری زیبا، نعل اسب به کار رفته است.

یزد، قطب اسب اصیل عرب 

مرتضی محمدی نژاد، ایده پرداز این نمایشگاه با اشاره به اینکه استان یزد قطب اسب اصیل عرب است گفت: از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه در استان یزد، افزایش توجه به صنعت اسب است که در استان یزد از رونق بسیار ویژهای برخوردار است و میتواند زمینه جذب گردشگر را فراهم کند.

محمدی نژاد ایده این طرح را مربوط به سه سال پیش دانست و اظهار داشت: طرح و ایده ساخت صنایعی با نعل اسب از سه سال گذشته در ذهن من بود اما به علت فراهم نبودن شرایط تا به امروز به عرصه عمل نرسید. وی در ادامه گفت: آثار قرار گرفته در این نمایشگاه به صورت تلفیقی از چوپ و فلز است که تعدادی از آنها حتی قابلیت استفاده کاربردی هم دارند و تعدادی هم با هدف تزئینی تولید شده است.

لازم به ذکر است که این نمایشگاه تا ۱۲ فروردین همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ در محل موزه قصر آیینه یزد واقع در خیابان کاشانی روبروی پارک هفتم تیر پذیرای علاقهمندان به هنرهای دستی و صنعت پرورش اسب است، همچنین در زمان برگزاری نمایشگاه امکان فروش آثار وجود ندارد ولی پس از پایان زمان در نظر گرفته شده، فروش از طریق وب سایت naal.ir  انجام می شود

دیدگاهتان را بنویسید