مدیرکل اقتصاد و دارایی از وجود گزارش‌هایی در مورد تحرکات تیم‌های اقتصادی در استان خبر داد:

برخی از تیم‌های اقتصادی قوی قصد دارند سهام عدالت را از چنگ یزدی‌ها در بیاورند

همه سهامداران باید ارزش سهام عدالت را بدانند و این سهام را با ارزش پایین به فروش نرسانند. گزارش هایی وجود دارد که تیم های اقتصادی قوی قصد دارند این سهام را با قیمت های پایین تر از ارزش واقعی از چنگ مردم در بیاورند بنابراین همه ما وظیفه داریم که مردم را از این موضوع مطلع کنیم.


علی نمازی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد صبح روز گذشته در نشست خبری آنلاین با حضور اصحاب رسانه به تشریح مرحله ثبت اطلاعات هویتی و بانکی سهامداران شرکت‌های تعاونی سهام عدالت استان یزد برای دریافت سود سالانه پرداخت.

انتخاب روش غیرمستقیم توسط ۷۰ درصد از سهامداران سهام عدالت استان یزد

به گزارش بشارت یزد مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با بیان اینکه ۶۲۰ هزار نفر در استان یزد سهامدار سهام عدالت هستند، اظهار داشت: ۳۰ درصد از این سهامداران روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کردند و ۷۰ درصد از آنها نیز با اعتماد به شرکت های سرمایه گذاری استان روش غیر مستقیم را برگزیده اند.

ارزش شرکت تعاونی سهام عدالت استان یزد بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان است

وی با اشاره به ۴۵۳ هزار سهامدار شرکت تعاونی سهام عدالت در استان یزد با ارزشی بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان گفت: این تعداد از سهامداران سهام عدالت اغلب بدون مراجعه به سامانه یا دفاتر کارگزاری به صورت پیش فرض روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند که خوشبختانه با پذیرش این شرکت سرمایه گذاری که متشکل از ۴۰ شرکت مهم سرمایه دار نظیر پالایشگاه‌ها، مخابرات، فولاد آلیاژی چادرملو، ایران خودرو و.. است امکان خرید و فروش سهام عدالت فراهم شد و پیش بینی می شود که درآمد و عایدی خوبی برای آنها در آینده وجود داشته باشد.

علی نمازی به تشریح مرحله ثبت اطلاعات هویتی و بانکی سهامداران شرکت های تعاونی سهام عدالت استان یزد پرداخت و افزود: در این مرحله برای اینکه سهامدارانی که مدیریت سهام خود را به روش غیر مستقیم انتخاب کرده اند، بتوانند از منافع این ۴۰ شرکت نفع ببرند، باید اطلاعات هویتی و بانکی خود را در سامانه سجام ثبت و کد بورسی ده رقمی خود را دریافت کنند. بدیهی است که در صورت عدم ثبت نام، سود سالیانه سهام عدالت به آنها تعلق نگیرد. این ثبت‌نام ها کاملاً غیر حضوری است و نیاز به حضور شهروندان در دفاتر کارگزاری یا پیشخوان دولت نیست.

وی با این توضیح که پس از انجام این مرحله امکان حضور آنلاین سهامداران در مجامع عمومی سالیانه شرکت تعاونی سهام عدالت به وجود خواهد آمد، تصریح کرد: در واقع کد ده رقمی کلید ورود بیش از ۴۵۰ هزار سهامدار در مجمع عمومی شرکت‌های تعاونی استان خواهد بود تا در انتخاب اعضای هیئت مدیره از میان افراد با تجربه و دارای صلاحیت علمی مرتبط و اطلاعات بورسی کافی و همچنین اصلاح اساسنامه مشارکت کنند. ضمن اینکه شماره تلفن گویای ۱۵۶۹ به صورت شبانه روزی جوابگوی سوالات شهروندان در این خصوص خواهد بود.

ممکن است ما هم انتقاداتی به بازار سرمایه داشته باشیم

نمازی با بیان اینکه ممکن است ما هم انتقاداتی به بازار سرمایه داشته باشیم، اذعان کرد: اما این سهام عدالت سهمی است که شهروندان از آن برخوردارند و باید به گونه‌ای مدیریت شود که بتوانند با مطالعه کافی و اطلاعات صحیح آن را در بازار سرمایه خرید و فروش کنند باید به شرکت‌های تعاونی استان یزد و به گردانندگان بازار سرمایه اعتماد کرد تا این ارزش ۶ هزار میلیاردی سهام عدالت استان یزد بیشتر شود.

تیم های اقتصادی خاص دارند سهام عدالت را از چنگ یزدی ها در بیاورند

وی با تاکید بر اینکه همه سهامداران باید ارزش سهام عدالت را بدانند و این سهام را با ارزش پایین به فروش نرسانند، گفت: گزارش هایی وجود دارد که تیم های اقتصادی قوی قصد دارند این سهام را با قیمت های پایین تر از ارزش واقعی از چنگ مردم در بیاورند بنابراین همه ما وظیفه داریم که مردم را از این موضوع مطلع کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به ارزش بیشتر سهام عدالتی که به روش مستقیم انتخاب شده‌اند، عنوان کرد: به دلیل اینکه این امکان وجود داشت که سهامداران روش مستقیم چند ماه زودتر سهام خود را به فروش برسانند ارزش سهام آنها ۲۰ درصد بیشتر از سهام عدالت با روش غیرمستقیم است اما نهایتا در پایان سال سبد سهام هر دو روش یکسان خواهد بود.

دلایل کمتر بودن ارزش سهام عدالت استان یزد نسبت به استان‌های دیگر

وی به تشریح دلایل کمتر بودن ارزش سهام استان یزد نسبت به استان‌های دیگر کشور پرداخت و افزود: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از سهامداران هنوز فعال نشده‌اند و عرضه و تقاضا یکسان نیست، ارزش سهام استان یزد کمتر است. برای مثال در استان خراسان جنوبی ارزش هر سهم از ۱۰۰ به ۲۰۰ تومان رسیده اما در استان یزد ارزش هر سهم از ۱۰۰ به ۱۲۲ تومان افزایش پیدا کرده است که امیدواریم با اطلاع رسانی به مردم سهم استان یزد در آینده نزدیک، ارزش و رشد بیشتری پیدا کند.

شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت، کارکرد خود را از دست داده‌اند

علی نمازی در پاسخ به سوال خبرنگار بشارت یزد مبنی بر اینکه «با توجه به اظهارات مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت استان یزد در مجمع نمایندگان و انتقاد از انحلال شرکت‌های تعاونی شهرستانی، در خصوص مشکل بیکاری کارمندان این شرکت‌ها چه تدابیری اندیشیده‌اید» گفت: شرکت های تعاونی سهام عدالت یک تاریخ انقضایی داشتند و با توجه به شرایط خاص آن زمان فقط برای ثبت نام از شهروندان در گروه های ۱۸ گانه تشکیل شده بودند اما در این مرحله کارکرد خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به پرداخت حقوق و کمک‌های بلاعوض طی ۱۰ سال گذشته به کارمندان شرکت‌های شهرستانی توسط دولت و سازمان خصوصی‌سازی، توضیح داد: به مرور جمع آوری این شرکت ها به اطلاع آنها رسیده بود اما با پیگیری هایی که انجام دادیم سعی کردیم برای جلوگیری از بیکاری این افراد تا حد امکان در بخش های دیگر نظیر کارگزاری های بورس و سازمان خصوصی سازی مشغول به کار شوند. ضمن اینکه این شرکت‌ها منحل نشده اند و فقط دیگر وظیفه ای در مورد سهام عدالت ندارند اما می‌توانند در بازار بورس فعالیت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید