مدیرعامل آبفای یزد با اشاره به کسری۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه آب در استان:

«بحران کم‌آبی یزد» سال آینده وخیم‌تر است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد ضمن تشریح طرحهای بزرگ آبرسانی در دست استان، وضعیت تامین آب شرب سال آینده استان را به رغم بارشهای نسبتاً مناسب ماه‌های اخیر، وخیم‌تر از بحران کسری آب تابستان امسال خواند.

به گزارش ایسنا، «جلال علمدار» در پویش دوشنبه‌های «آقای مدیر حرف بزن» در محل استانداری یزد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: استان یزد براساس آخرین آمارها دارای ۶۴۲ هزار مشترک آب است که با قریب به ۱۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع و دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط انتقال، آبرسانی می‌شوند.

وی به بحران تامین آب شرب استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال وضعیت با وجود بارش‌های خوبی که در استان شاهدیم، به مراتب وخیم‌تر خواهد بود.

علمدار تامین آب استان را از محل منابع داخلی و آب انتقالی ذکر و عنوان کرد: در مجموع بیش از ۴۶۰ حلقه چاه جهت تامین آب استان مورد استفاده قرار می‌گیرد که ۴۶ مورد از آنها مربوط به شهر یزد و غالباً با عمق ۲۳۰ متر است ولی با وجود قریب به ۲۳۰۰ لیتر بر ثانیه آب انتقالی که در شهرهای مختلف استان نیز توزیع می‌شود، در حال حاضر با ۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب در شهرها و روستاهای استان مواجه‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به افت فشار آب و حتی قطعی آب در برخی مناطق شهر یزد در زمان پیک مصرف تابستان، از اجرای طرح رینگ شهری آب در این شهر به منظور یکسان سازی افت فشار و کیفیت آب در تمام مناطق شهر خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید