معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد:

با وجود تجمعات صدها نفری، مردم تصور می‌کنند رفتار مسئولین متناقض است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: نباید مردم را در ایجاد وضعیت قرمز کرونایی مقصر بدانیم. بین رفتار و گفتار ما تناقض وجود دارد و این موضوع باعث سردرگمی مردم می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی یزدانه دکتر محمود نوری شادکام در خصوص مصاحبۀ رادیویی اخیرش که حواشی نیز در فضای مجازی در پی داشت، اظهار کرد: مطالبی که از سوی رسانه‌های مجازی پیرامون صحبت‌های بنده انتشار یافت، با گفته‌های اینجانب در مصاحبۀ رادیویی تا حدی متفاوت بود.

وی تصریح کرد: من گفتم نباید مردم را مقصر دانست. به محض افزایش تعداد بستری‌های کرونا، همه مردم را بخاطر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقصر می‌دانند. من با این موضوع مخالفم.

نوری‌شادکام انتقاد خود را در مصاحبۀ رادیویی، مربوط به سطح کلان دانست و عنوان کرد: انتقاد من در مصاحبۀ رادیویی مربوط به سطح کلان بود و نه صرفاً مربوط به استان یزد. در حال حاضر چندین استان وضعیت قرمز کرونایی پیدا کرده‌اند. لذا صحبت‌های اینجانب مربوط به کل کشور و تمامی استان‌های با وضعیت قرمز کرونایی بود و در جهت اینکه کاهش بیماری و کمترین مرگ را داشته باشیم.

وی با اشاره به حرف‌های متناقض برخی مسئولین، ابراز داشت: کاری که باید در وضعیت شرایط کرونا انجام داد، دقت در این است که حرف ضد و نقیض نزنیم. باید بین گفتار و رفتار ما هماهنگی وجود داشته باشد. اینگونه نباشد که از یک طرف به مردم اعلام کنیم که باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید، زدن ماسک مهم است و تأکید داشته باشیم در دورهمی‌ها شرکت نکنید، اما از سویی دیگر، جهت گیری‌ها و اتفاقاتی که در جامعه می‌افتد بر خلاف آن باشد.

وی ادامه داد: مثلاً تجمعات یا مراسم هایی برگزار شود با حضور صدها نفر چنین اتفاقاتی باعث می شود برداشت مردم این باشد که بین گفتار و رفتار مسئولین تناقض وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: در حال حاضر فضای مجازی پر شده است از این بحث که مسئولین می‌گویند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید اما اتفاقی که در جامعه می‌افتد این نیست. برخی تجمعات و مراسم هایی برگزار می شود که همه آنها نقض‌کنندۀ اصول در شرایط کرونایی است.

وی در پاسخ به این سوال که برخی تجمعات مجموعه‌ای که حرف و عملشان در بحث کرونا یکی نیست، نام ببرید، اینگونه پاسخ داد: مصلحت نیست که وارد جزئیات شوم. خود مردم در این زمینه آگاهی دارند و گفته‌ها و اعتراضات آنها در فضای مجازی نشان‌دهندۀ این آگاهی است.

دکتر نوری شادکام یکی از دیگر موضوعات مهم پیرامون کرونا را بحث واکسیناسیون همگانی عنوان کرد و گفت: انتظار مردم این است که واکسیناسیون همگانی چه با واکسن داخلی و چه با واکسن خارجی، هرچه سریعتر در کشور محقق شود.

وی افزود: این انتظاری است که مردم از مجموعۀ کلان سلامت دارند. کشور ایران یکی از کشورهایی است که در حالِ تجربۀ بیشترین موج‌های کرونا بوده و آمار مرگ و میر ناشی از کرونا نیز نگران‌کننده است. انتظار منطقی مردم این است که هرچه سریعتر واکسیناسیون همگانی را به مرحله‌ای برسانیم که مثمر ثمر واقع شود.

محمود نوری شادکام در پایان تصریح کرد: حداقل تأثیر واکسیناسیون این است که هم بیماری شدید را کاهش می‌دهد و هم احتمال مرگ را بسیار کم می‌کند. بنابراین باید به زمزمه‌هایی که در جامعه وجود دارد توجه کنیم. زمزمه‌هایی که حاکی از آن است که مردم از مسئولین انتظار دارند وقتی می‌گویند پروتکل‌ها را رعایت کنید، خودشان تجمعات را ایجاد نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید