اگردیگران نتوانند، پیشگامان آب به یزد می آورد

نشست خبر مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان یزد بمناسبت روز خبرنگار در حالی برگزار شد که همچون سالهای قبل در کنار ارائه گزارش عملکرد این نهاد اقتصادی بخش خصوصی استان، حمایت پیشگامان از ورزش استان و همچنین مشارکت این شرکت در…

نشست خبر مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان یزد بمناسبت روز خبرنگار در حالی برگزار شد که همچون سالهای قبل در کنار ارائه گزارش عملکرد این نهاد اقتصادی بخش خصوصی استان، حمایت پیشگامان از ورزش استان و همچنین مشارکت این شرکت در پروژه انتقال آب به یزد محور سوالات و دغدغه های خبرنگاران بود. خبرنگاری دلیل اصرار همکاران خود از پیشگامان جهت حضور در ورزش را ناامید شدن ورزشکاران از حمایت های دولتی و سایر بخش های خصوصی دانست که در پاسخ مدیرعامل پیشگامان کویر یزد سیاست این نهاد را حمایت از ورزش های انفرادی استان اعلام کرد و گفت: در شرایط فعلی اقتصادی و با توجه به اینکه پیشگامان موظف به حفظ سرمایه سهامداران خود است قصدی برای ورود به تیمداری ورزش های پرهزینه نداریم و تلاش می کنیم در رشته های انفرادی که در سالهای اخیر با درخشش جوانان یزدی روبرو بوده، مشارکت داشته باشیم.

محمدرضا رضایی نژاد با تشریح حضور پیشگامان در هلدینگ انتقال آب دریای عمان به یزد با مشارکت چند صنعتگر بزرگ یزدی در پاسخ به سوال خبرنگار بشارت یزد مبنی بر ارتباط این هلدینگ با اقدامات موسسه کوثر و لزوم همگرایی میان نیروهای بخش خصوصی و دولتی استان در خصوص اجرا شدن طرح انتقال آب گفت: اقدامات پیشگامان کویر با مشارکت چند شرکت خصوصی استان در طرح انتقال آب دریای عمان به یزد ارتباطی با فعالیت های موسسه کوثر ندارد. پیشگامان در فاز نخست به دنبال راه اندازی مجموعه آب شیرین کن در ساحل خلیج فارس یا دریای عمان است و در ادامه اگر دیگران آب آشامیدنی به یزد آوردند، پیشگامان و سایر شرکا آب شیرین خود را به سایر نقاط کشور می فرستند و اگر دیگران در انتقال آب به یزد موفق نشدند آمادگی آن را داریم آب مورد نیاز استان را نیز تامین کنیم.

رضایی نژاد در پاسخ به این سوال که چرا پیشگامان در حوزه زیرساخت های گردشگری و همچنین گردشگری سلامت همانند ساخت بیمارستان مشارکت نمی کند، بیان داشت: در این زمینه ها در استان متخصصینی وجود دارند که در سالهای گذشته فعالیت های خوبی داشته و به همین دلیل نیازی به حضور پیشگامان نیست. در زمینه ساخت بیمارستان هم در حال حاضر مجوز جدیدی برای ساخت بیمارستان در یزد داده نمی شود و به اصطلاح این موضوع فریز شده است.

مدیرعامل پیشگامان کویر یزد در پاسخ به این سوال که فرزندانتان کجا هستند، گفت: البته اصل این سوال را باید از مدیران بخش دولتی پرسید و چندان ارتباطی به بخش خصوصی ندارد و یک کارآفرین باید همه تلاشش را بکند تا فرزندش هم یک کارآفرین موفق شود اما ۳ پسر دارم که پسر بزرگم با خودم کار می کند و دو پسر دیگرم دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه تهران و دانشجوی پزشکی دانشگاه آزاد یزد هستند و هیچکدام هم فعالیت دولتی ندارند.

وی همچنین در خصوص شایعه دوتابعیتی بودن خود گفت فقط چند سفر به خارج کشور داشته و دو تابعیتی نیست.

 

باید دوباره اعتماد مردم را جلب کرد

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد در ابتدای نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار، به سختی های این شغل اشاره کرد و افزود: خبرنگاری شغل بسیار سختی است چراکه در دنیای واقعی باید به دنبال حقیقت بگردی و آن را به جامعه انعکاس دهی، اما در این شرایط نابسامان اقتصادی کار اقتصادی کردن هم کم از سختی دنیای خبرنگاری ندارد و یک فعال اقتصادی با تمام وجودش به دنبال حفظ سرمایه ها و نیز رشد اقتصادی می باشد.

محمدرضا رضایی نژاد اظهارداشت: انعکاس اخباری ناشی از فسادهای اقتصادی و اقدامات نادرست برخی افراد در حوزه اقتصادی کشور منجر به تضعیف اعتماد مردم شده است و این بزرگترین آسیبی است که می توان به یک جامعه وارد کرد چراکه جلب اعتماد به سادگی صورت نمی پذیرد. وی درادامه افزود: برای جلب سرمایه ‎‎ ها و گذر از وضعیت کنونی اقتصادی باید دوباره اعتماد مردم را کسب کرد، پیشگامان به خود می بالد که در طول سالیان خدمت توانسته همچنان اعتماد مردم را به خود جلب کند و و سرمایه های خرد را در بهترین حالت ممکن بکارگیرد.

این فعال اقتصادی با اشاره به سرمایه های خرد مردم به عنوان منبعی برای عبور از بحران اقتصادی گفت: اکنون که کشور دچار بحران اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی شده است، باید با اتکا به سرمایه های خرد به میدان بیاییم و زمانی که اعتماد مردم جلب شود و سرمایه های خود را به عرصه تولید یا خدمات وارد کنند، از این شرایط بحرانی عبور خواهیم کرد.

رضایی‌نژاد اذعان داشت: سرمایه های خرد و به عبارتی نقدینگی زیاد در اقتصاد یک تهدید به شمار می رود و می تواند یک سونامی اقتصادی در جامعه ایجاد کند، اما اگر همین سرمایه ها جمع آوری شود، می توان با آن اقدامات بزرگی انجام داد و بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را نیز از بین برد.

وی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در تعاونی پیشگامان، اظهارداشت: تعاونی پیشگامان در شاخه های مختلفی مانند آی تی، امور بانکی و موسسات اعتباری، توزیع مویرگی کالا، اینترنت و سرویس دهی خدمات متناسب با نیاز جامعه فعالیت می کند تا علاوه بر رشد در فعالیت‏‌های مختلف، زمینه‎‎ های اقتصادی را نیز از دست ندهد.

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان با اشاره به ثبت شرکت تعاونی فرا استانی تولیدی و توزیعی در حوزه آب، گفت: مهترین عنصری که می تواند محور دوستی، ‌همکاری و تعامل استان های فلات مرکزی شود، آب است. وی در ادامه افزود: آخرین اقدام گروه تعاونی پیشگامان، اقدام برای تشکیل یک شرکت خصوصی توسط صاحبان صنایع استان برای انتقال آب به یزد بود که در این زمینه پیشگامان تنها به عنوان یک سهامدار وارد میدان شده است نه مجری طرح.

رضایی‌نژاد بیان کرد: قرار است در انتقال آب از دریا، ابتدا آب را شیرین کنیم که این اقدام یک سال و نیم به طول می‌انجامد و سپس برای انتقال آب اقدام کنیم که در این زمینه نیز حداقل به پنج سال زمان نیاز است.

این مسئول خاطرنشان کرد: شاید این حجم فعالیت با اعتبار دولتی یا سرمایه ی چند سرمایه گذار امکان پذیر نباشد اما می توان با استفاده از ظرفیت پول‌های خرد مردم، کارهای بزرگی انجام داد، اگر به این امید باشیم که کاری برایمان انجام دهند، باید همچنان منتظر بمانیم اما برای رهایی از شرایط بحرانی باید خودمان وارد میدان شویم  به ویژه در بحث آب باید خود مردم دست به یک اقدام جدی و اساسی بزنند.

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان از آغاز فعالیت توزیع مویرگی میوه در بازار داخلی کشور به عنوان یکی از فعالیت ‎‎‎های جدید این تعاونی خبر داد و تصریح کرد: فاز اول این طرح با کسب مجوز اپراتور پست پیشگامان در کنار اپراتوهای پست جمهوری اسلامی و تیباکس برای انتقال تمام بسته‏‏‌های کمتر از ۵۰ کیلو آغاز شده است، در قالب این فاز اجرایی تاکنون ۱۲ تن میوه را به صورت آزمایشی در تهران با ۱۰ درصد زیر قیمت بازار به منظور تسهیل خرید مردم و کوتاه کردن دست واسطه ‎‎ ها انجام داده است. وی  در ادامه افزود: در راستای توزیع راحت تر و ارزان تر میوه چند باغ میوه هم خریداری شده است که به زودی محصولات این باغ ها به سردخانه های بندر خشک فرستاده و از آنجا توزیع خواهند شد./بشارت یزد

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید