اولین نشست شورای رابطین بین الملل دانشگاه یزد برگزار شد

به گزارش دریافتی از دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی در ابتدای این نشست رئیس همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه با تاکید بر سرعت بخشیدن به روند بین المللی سازی دانشگاه یزد، مهمترین پارامترهای بین المللی سازی دانشگاهها را…

به گزارش دریافتی از دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی در ابتدای این نشست رئیس همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه با تاکید بر سرعت بخشیدن به روند بین المللی سازی دانشگاه یزد، مهمترین پارامترهای بین المللی سازی دانشگاهها را افزایش استادان، پژوهشگران و دانشجویان بین المللی، برگزاری نشست ها، همایش ها، و کارگاه های بین المللی عنوان کرد.
دکتر فرهاد نژادکورکی، افزایش تعداد انتشارات مشترک با متخصصین برجسته بین المللی و برگزاری دوره های مشترک دکترا و تبادل استاد و دانشجو در قالب تفاهم نامه های همکاری های بین المللی را از دیگر پارمترهای بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها ذکر کرد. دکتر محمد فرشی، سرپرست دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه نیز در این نشست با تشریح آخرین وضعیت دانشجویان غیر ایرانی به معرفی بورس های تحصیلی دانشگاه یزد پرداخت و خاطرنشان کرد امکان تخصیص تعداد محدودی از این بورسیه ها به دانشگاه های مورد تعامل وجود دارد.

در ادامه این نشست با اشاره به نقش رابطین بین الملل بر لزوم اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه های منعقد شده از طریق رابطین بین الملل تاکید شد. حاضرین نشست نیز به بیان نقطه نظرات خود پیرامون نحوه عملیاتی کردن بندهای مختلف تفاهم نامه های منعقد شده پرداختند. پیش از این، در دومین نشست شورای روابط بین الملل دانشگاه یزد که در آذرماه برگزار شد، افراد ذیل به عنوان رابطین بین الملل دانشگاه یزد انتخاب شدند.


در ادامه این گزارش آمده است رابطین بین‌الملل، اعضای هیات علمی هستند که از سوی شورای روابط بین الملل دانشگاه انتخاب می شوند و به عنوان نماینده اداره همکاری های علمی و بین المللی نسبت به اجرای تفاهم نامه های امضا شده با یک یا چند موسسه خارجی ایفای نقش می نمایند. از مهمترین زمینه های همکاری رابطین بین الملل می توان به تدوین برنامه عملیاتی تفاهم نامه در بازه های زمانی مشخص، جهت دهی و هدایت فعالیت ها و همکاری ها به سمت دستاوردهای مشترک و ملموس نظیر انتشارات مشترک و اطلاع‌رسانی درخصوص دوره‌های آموزشی، فرصت های پژوهشی، بورس‌های ادامه تحصیل،‌ همایش‌های علمی جهت استفاده اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان دانشگاه یزد اشاره کرد

 

دیدگاهتان را بنویسید