اهمیت آموزش برای کاهش تلفات ناشی از حوادث طبیعی

مدیر کل مدیریت بحران استان یزد با بیان اینکه بحث آموزش مهمترین عنصر جهت پایین آوردن تلفات است گفت: باید در راستای کاهش تلفات ناشی از حوادث طبیعی آموزش های لازم صورت گیرد هادی هادی نسب بعد از ظهر شنبه…

مدیر کل مدیریت بحران استان یزد با بیان اینکه بحث آموزش مهمترین عنصر جهت پایین آوردن تلفات است گفت: باید در راستای کاهش تلفات ناشی از حوادث طبیعی آموزش های لازم صورت گیرد

هادی هادی نسب بعد از ظهر شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان اشکذر افزود: دستگاه های متولی در امر مدیریت بحران باید آموزش در زمینه هایی نظیر کمک‌های اولیه، اطفای حریق، مانور زلزله و مانور میدانی را مدنظر خود قرار داده تا اینکه در هنگام وقوع حادثه با کمترین تلفات از حوادث گذر نماییم . 
وی ضمن اشاره به اینکه درراستای مدیریت بحران باید تمام تلاش خود را نمود تصریح کرد: در استان یزد با مطالعه و ارزیابی های صورت گرفته سعی شده است تا از تمام امکانات موجود در استان در راستای مدیریت بحران استفاده گردد . 
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با بیان این که امکانات دولتی به تنهایی جوابگویی نیازهای بحرانی نخواهد بود، گفت: مشارکت با بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت سازمان مردم نهاد از دیگر برنامه‌هایی است که باید در دستور کار ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان ها قرار گیرد . 
وی با اشاره به ضرورت تهیه بانک اطلاعات امکانات خصوصی و دولتی برای مواقع بحرانی گفت: پیشگیری، مقابله، بازسازی و بازتوانی چهار هدف اصلی ستاد مدیریت بحران در استان یزد است.
هادی نسب با بیان اینکه بحث بحرانی شکار لحظه ها است از راه‌اندازی شبکه مشترک ارتباط بی‌سیم اضطرار در دستگاه‌های امدادی استان یزد خبر داد و افزود: با توجه به دستور العمل های آن در سال های قبل در شهرستان تلاش شود تا زیرساختهای لازم جهت راه اندازی شبکه بی سیم اضطرار در این شهرستان جهت بهره برداری از آن در سال آینده فراهم شود. 
وی خاطر نشلان کرد: این شبکه با هدف مدیریت ارتباطات و سهولت و تعامل سازمان‌های مسئول در زمان وقوع بحران در استان راه‌اندازی شده است.
مدیر کل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه بحث بیمه یک نقطه حساس در مدیریت بحران استان هست یاد آور شد: تا کنون ۵۰ درصد از مراجعین ما چه شهری و چه روستایی مشکل بیمه حواث آنها حل شده است که در این شهرستان هم بخش رستاق به عنوان پایلوت انتخاب که سعی ببرآن است تا بحث بیمه کل این مجموعه به عنوان یک بخش روستایی حل شود. 
وی در راستا اختصاص دادن اعتبارات به دستگاه های متولی در امر مدیریت بحران تصریح کرد: دستگاه های متولی در راستای مدیریت بحران شهرستان جهت دریافت اعتبارات برای پیاده سازی طرح های بحرانی خود باید طرح های مربوطه را به ستاد مدیریت بحران استان ارسال نمایند. 

دیدگاهتان را بنویسید