سرهنگ زارع مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد مطرح کرد:

سرداران گمنام زیادی در یزد وجود دارد/ انتشار آثار ۲۰ سردار بزرگ استان

تدوین و چاپ ۴۰ عنوان کتاب با موضوع جنگ تحمیلی، دفاع مقدس و شهید و با محوریت شهدای استان را انجام خواهیم داد و چاپ این آثار را تا پایان سال ۱۳۹۹ و همزمان با اختتامیه کنگره به اتمام خواهیم رساند.

سرهنگ «منصور زارع» رئیس کمیته تدوین و تولیدات دومین کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم استان یزد در نشست خبری آنلاین با بیان اینکه یکی از راهکارهای موثر در زمینه تقویت معنویات دفاع مقدس تالیف و انتشار کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس است اظهار داشت: تدوین و چاپ ۴۰ عنوان کتاب با موضوع جنگ تحمیلی، دفاع مقدس و شهید و با محوریت شهدای استان را انجام خواهیم داد و چاپ این آثار را تا پایان سال ۱۳۹۹ و همزمان با اختتامیه کنگره به اتمام خواهیم رساند.

وی با اظهار تاسف از گمنامی سرداران بزرگ یزدی گفت: تاکنون هیچ آثاری از آنها منتشر نشده و به همین دلیل برای ۲۰ نفر از آنها نیز کارگروه ویژه ای تشکیل و کارهای پژوهشی آن انجام و تا پایان کنگره نیز آثاری از این ۲۰ سردار استان به چاپ خواهد رسید.

سرهنگ زارع با اشاره به اینکه در راستای کیفی سازی آثار چاپ شده تلاش زیادی انجام شده است خاطر نشان کرد: اکنون کارگروه های تخصصی ایجاد شده شامل کارگروه شهدا، کارگروه انتشارات انقلاب ، کارگروه تاریخ شفاهی ، کارگروه آزادگان، کارگروه رمان و داستان، کارگروه جانبازان، کارگروه هنر، نقاشی، طنز و کارگروه کارهای حمایتی با مدیریت افراد متخصص و صاحب نظر تشکیل که نظارت لازم را بر کیفی سازی آثار را انجام خواهند داد.

وی با اشاره به تلاش های سپاه پاسداران و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برای شناسایی چند تن از سرداران استان یزد گفت: سرداران ابراهیم ابراهیمی ترک‌آباد، مهدی بستانی، ابراهیم موحدی مهرآباد، سیدرسول جلایی، علیدهقان‌منشادی، رمضان احمدی، جمال قالی‌مقدم، علی اصغر انتظاری، محمد رشکویان بهابادی، محمدحسین حسن‌زاده، ناصر دادرس، محمدکاظم واعظ، محمود حاج‌مهدی، حاج حسین فیض، سیدمحمدکاظم حسینی‌زاده، علی‌محمد مقدم، محمدرضا فردی، محمدعلی شریفی، علی‌اصغر امینی‌پور و علی خبیری از جمله این سرداران گمنام هستند.

دبیر کمیته تالیف، تدوین و تولیدات دومین کنگره ۴ هزار شهید استان یزد با بیان اینکه بیشترین تالیفات در حدود ۳۰ عنوان کتاب در کارگروه شهدا تنظیم می‌شود و برای مابقی کارگروه‌ها حداقل دو عنوان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: در نهایت ۴۰ تا ۶۰ عنوان کتاب در کنگره ارائه می‌شود. کارگروه اسناد و پژوهش انقلاب کمیته تالیفات به سرپرستی جانباز سرهنگ محمدرضا کلانتری سرچشمه، کارگروه تاریخ شفاهی با مسئولیت سیدمحسنی که از مسئولان تحقیقات حفظ آثار هستند و در حوزه دانشنامه شهدای استان اقدامات خوبی انجام دادند هدایت می‌شود.

وی افزود: برای دو خانواده شهید ادهمی و شهید تقوی که دارای سه فرزند شهید می باشند اقدماتی در زمینه چاپ کتاب در حال انجام است که امیدوار هستیم تا بتوانیم تنها بخش کوچکی از اخلاص و ایثار این خانواده ها وسبک زندگی آنها را منتشر کنیم تا بستر ساز آشنایی نسل جدیدانقلاب با این شهیدان باشیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد با توضیح در خصوص طرح رتبه‌ و درجات نظامی شهدا، تشریح کرد: بیشترین شهدا در این طرح از ارتش و نیروی انتظامی هستند ادامه و تعدادی کتاب توسط ارتش و نیروی انتظامی به عنوان کار حمایتی به کنگره رسیده است، کتاب‌های تالیفی بر مبنای ۴۰ عنوان کتاب هستند و بقیه کتاب ها حمایتی می باشند.

وی ادامه داد: در نظر داریم تا نسبت به انتشار کتاب خاطرات همسران جانبازان قطع نخاعی نیز اقدام کنیم که این مهم در حال تدوین است با توجه به اینکه ۲۴ جانباز قطع نخاعی استان یزد وجود دارد این اقدام می‌تواند باعث گرامی‌داشت این عزیزان باشد

دیدگاهتان را بنویسید