امام جمعه یزد: فضای مجازی و ماهواره، انسان را از کتاب جدا می کند

 محمدرضا ناصری روز یکشنبه در آیین گشایش نهمین نمایشگاه کتاب بزرگ یزد افزود: هر چند تنها مزیت رایانه و سی دی هایی که کتابها را جمع آوری و عرضه می کنند صرفه جویی در زمان است و اما این وسایل…

 محمدرضا ناصری روز یکشنبه در آیین گشایش نهمین نمایشگاه کتاب بزرگ یزد افزود: هر چند تنها مزیت رایانه و سی دی هایی که کتابها را جمع آوری و عرضه می کنند صرفه جویی در زمان است و اما این وسایل سبب بروز بسیاری از مشکلات از جمله تنبلی انسانها می شود.


وی تصریح کرد: کیفیت محتوایی کتابها در برهه کنونی مطلوب نیست که باید تقویت شود و علاقه به کتابخوانی و مطالعه با برنامه ریزی های مناسب افزایش یابد.
استاندار یزد نیز گفت: کتابخوانی به تنهایی هدف نیست، بلکه فهم و درک موضوع های کتاب، هدف نویسنده، کسب دانش و تجربه گذشتگان اهدافی است که سبب هدایت انسانها می شود.
سیدمحمد میرمحمدی افزود: برنامه ریزی ها باید در راستای جریان سازی و ایجاد انگیزه در بین مردم و به منطور کسب اطلاعات و پاسخ به پرسشها از طریق کتاب باشد که در این بین رسانه ها از اهمیت بسزایی برخوردار هستند.
وی خاطر نشان کرد: برای مثال رسانه های دیجیتال در برهه کنونی می توانند کانال مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی باشند. 
همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارایه گزارشی از فعالیتهای این اداره کل در حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: روستای شمسی از توابع شهرستان اشکذر به عنوان روستای برتر کتاب و کتابخوان کشور شناخته شده است.
علی غیاثی ندوشن با بیان اینکه در جشنواره روستای دوستدار کتاب نزدیک به یک هزار روستا شرکت کردند افزود: از استان یزد ۱۳ طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که طرح های روستای شمسی از توابع شهرستان اشکذر و روستاهای رئیس آباد و اسفند آباد از توابع شهرستان ابرکوه در مرحله نیمه نهایی مورد پذیرش قرار گرفت.
علی غیاثی ندوشن افزود: پس از ارزیابی ها، روستای شمسی از توابع اشکذر در مرحله نهایی به عنوان روستای برتر کتاب و کتابخوان کشور معرفی شد.
وی همچنین از قرار گرفتن شهرهای یزد و تفت در بین ۱۰ شهر نامزد انتخاب به عنوان پایتخت کتاب ایران خبر داد. 
نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد روز یکشنبه در آیینی با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان ، امام جمعه و استاندار یزد در محل نمایشگاههای دائمی یزد گشایش یافت. 
در این نمایشگاه ۶۸ هزار عنوان کتاب شامل افزون بر ۵۴ هزار عنوان کتاب از ۵۱۸ ناشر داخلی و ۱۴ هزار عنوان کتاب از ۳۸ ناشر خارجی در قالب ۳۱۰ غرفه عرضه می شود. 
همچنین ۲۰ غرفه به رسانه های دیجیتال شامل کتابهای صوتی، نرم افزارها و بازی های رایانه ای اختصاص یافته است. 
این نمایشگاه تا هفتم اسفند ماه به مدت یک هفته همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاههای استان برپا است. 

دیدگاهتان را بنویسید