امام جمعه یزد: ضد انقلاب به دنبال سوء استفاده از اقلیت هاست

  به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیران انجمن‌های زرتشتی یزد هدف خلقت انسان را رسیدن به مقام عالی انسانیت و قرب الهی دانست و گفت: بر اساس آیات…

 

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیران انجمن‌های زرتشتی یزد هدف خلقت انسان را رسیدن به مقام عالی انسانیت و قرب الهی دانست و گفت: بر اساس آیات قرآن کریم، هر کسی هر عملی که در دنیا انجام می‌دهد، همین اعمال با وی در روز قیامت محشور می‌شود.


امام جمعه یزد یادآور شد: بر خلاف عقیده مارکسیست‌ها، مومنان اعتقاد دارند که انسان باید جوابگوی هر عمل خیر و شری که در دنیا انجام داده باشد. 
ناصری با یادآوری خاطراتی اظهار داشت: در دورانی قحطی در یزد مردم خیلی مشکل داشتند، مرحوم آقا شیخ فقیه خراسانی، زمانی که چیزی بین مردم توزیع می‌شد، به پسرش می‌گفتند که به یهودی‌ها و زرتشتی‌ها و همه یکسان بدهید چون آنها هم مثل ما انسان هستند.
وی با بیان اینکه مرحوم آقا شیخ احترام ویژه‌ای به همه انسان‌ها قائل بودند و به همه از جمله مسلمان، زرتشتی و یهودی توجه ویژه‌ای می‌کردند، ادامه داد: الحمدالله تعامل مناسبی میان زرتشتی‌ها و مسلمانان در یزد شاهد هستیم. 
امام جمعه یزد تصریح کرد: نگرانی هایی وجود دارد که دیگرانی که خوبی ما را نمی‌خواهند و به دنبال تفرقه هستند، زمینه‌ای را پیدا کنند و از اشتباهات ما سوء استفاده کرده و مواردی که نمی‌توانند در جاهای دیگر پیاده کنند، در جمع زرتشتیان و به اسم آنها انجام دهند و ضد انقلاب هم فرصتی برای سوء استفاده و پیاده کردن منویات بد خود پیدا کنند.
ناصری با اشاره به اینکه دشمن تمام توان خود را برای توطئه در راستای دور کردن ما از مسیر الهی به کار می‌بنند، تصریح کرد: ممکن است دست‌هایی از خارج که جزو زرتشتیان هم نیستند سعی کنند از کارهای زرتشتی‌ها برای دستیابی به اهداف خود سوء استفاده کنند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه کسی مخالف جشن‌ها و مراسم‌های زرتشتیان نیست، گفت: اگر بنا باشد از مراسم‌های زرتشتیان سوء استفاده شود و دشمنان تبلیغاتی ضد انقلاب و اسلام انجام دهند و دوئیت به وجود آورند باید احساس خطر کرد.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه زرتشتیان به دنبال ترویج فساد و ایجاد تفرقه در جامعه و حرکت علیه انقلاب نیستند، گفت: این موضوع در عمل زرتشیان دیده شده و آنان باید سعی کنند در جشن‌ها و آیین‌هایشان سلامتی که قبل هم وجود داشته، حفظ شود و نگذارند فضا به دست کسانی که وحدت ما را نمی‌خواهند، بیفتد.
استان یزد حدود شش هزار هم وطن زرتشتی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید