امام جمعه ابرکوه: تربیت دانش آموزان از طریق آموزه های دینی اثرگذار است

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز یکشنبه به مناسبت سالروز تاسیس امور تربیتی درگفت و گو باخبرنگاران  اظهارکرد: مربیان پرورشی در شکل دهی به شخصیت دینی و هویت مذهبی دانش آموز نقش اساسی دارند. وی افزود: مربیان باید در بین…

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز یکشنبه به مناسبت سالروز تاسیس امور تربیتی درگفت و گو باخبرنگاران  اظهارکرد: مربیان پرورشی در شکل دهی به شخصیت دینی و هویت مذهبی دانش آموز نقش اساسی دارند.


وی افزود: مربیان باید در بین دانش آموزان و ترغیب آنان به ارزشهای اسلامی و اخلاق اسلامی و صفات پسندیده روحی و شخصیتی ، اهتمام خاص داشته باشند.
رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه بابیان اینکه مربیان پرورشی به کارشان عشق می ورزند تصریح کرد: مربیان تربیتی با اخلاص تمام در بذل و اعطاء ارمغان تربیتی به نسل جوان و آینده سازان کشور دریغ ندارند.
امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: مسئولیت خطیر عزیزان مربیان تربیتی در جهت اشاعه فرهنگ اسلامی ، نظارت بر برنامه های انضباطی و اخلاقی، تقویت و توسعه فعالیت های پرورشی مدرسه و ایجاد هماهنگی بین عوامل تربیتی از اهداف نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش است.
حسینی با بیان اینکه مساله تربیت و تعلیم دو رکن اساسی هستند و در رشد پویایی در کنار هم تداوم دارند افزود: باید به تعلیم و تربیت به موازات یکدیگر توجه شود زیرا غفلت از هر کدام باعث بوجود آمدن خساراتی بر آینده جامعه است.
در حال حاضر بیش از ۷۰ مربی پرورشی ، مشاور تحصیلی و مربی تربیت بدنی در سطح مدارس ابرکوه در رابطه با برنامه های تربیتی و فرهنگی و ورزشی مشغول به فعالیت می باشند .
نهاد امور تربیتی در هشتم اسفند ماه سال ۵۸ توسط شهیدان رجایی و باهنر بنیان گذاری شد که هدف اصلی آن انتقال ارزشهای اسلامی و دینی به دانش آموزان می باشد به همین مناسبت از هشتم تا ۱۵ اسفند به نام هفته تربیت اسلامی نامگذاری شده است .

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید