رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مطرح کرد:

افراط و تفریط بدنه روشنفکری در برخورد با پروژه‌ زیرگذر زکریای رازی یزد

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر یزد با بیان اینکه زیرگذر غیر همسطح زکریای رازی، شهر را یک گام به سمت تکمیل رینگ میانی پیش خواهد برد، گفت: مدتی است به واسطه افراط در پروژه های سواره محور و بی توجه به پیاده ها، در بین بدنه روشنفکری بازخوردهای منفی در خصوص این جنس پروژه ها شکل گرفته است. اما باید بپذیریم، راه حل افراط، تفریط نیست

به گزارش یزدانه محسن عباسی هرفته تقاطع‌های غیرهم‌سطح را از لوازم شهرهای بزرگ برای مدیریت سواره‌ها و پیاده‌ها دانست و اظهار کرد: تقاطع‌های غیر هم‌سطح در صورت اجرای موثر و سریع می‌توانند سهم به سزایی در افزایش مطلوبیت پارامترهای ترافیکی شبکه حمل و نقل شهری داشته باشند.

وی افزود: کاهش تداخلات ترافیکی، ایمنی بیشتر، سهولت در حرکت و کاهش تأخیر برای وسایل نقلیه و بهبود زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و تولید آلاینده‌های زیست محیطی از جمله مزایای تقاطع های غیرهمسطح است.

عباسی هرفته با بیان اینکه این تقاطع‌های غیر همسطح در طرح‌های بالادست بر روی رینگ میانی شهر دیده شده است، عنوان کرد: رینگ میانی شهر یزد از تقاطع بلوار جمهوری اسلامی و استقلال آغاز شده و نهایتا در میدان شهدای محراب این دو شاخه دوباره به هم می‌رسند.

وی با اظهار خرسندی از اینکه اکثر تقاطع‌های غیر هم‌سطح روی رینگ میانی شهر شکل گرفته است، گفت: آخرین آنها پروژه بزرگ خلیج فارس بود که سال ۹۸ به بهره برداری رسید.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد از زیرگذر زکریای رازی به عنوان یکی از تقاطع‌های غیرهم‌سطحی که در اسناد بالادست شهر دیده شده است نام برد و تصریح کرد: این پروژه تمامی مراحل کارشناسی مانند کمیسون تصویب طرح های شهرداری، کمیسیون ماده ۵، شورای ترافیک استان و … را طی کرده است.

وی با اشاره به اینکه این زیرگذر شهر را یک گام به سمت تکمیل رینگ میانی پیش خواهد برد، گفت: محدوده داخل رینگ میانی یا همان محدوده مرکزی شهر به واسطه ترافیک بالا و ظرفیت پایین معابر، اجرای برنامه‌های مدیریت ترافیک و هوشمند سازی اجتناب ناپذیر است.

محسن عباسی هرفته تاکید کرد: از ارکان پیاده‌محوری در محدوده مرکزی شهر، شکل‌گیری کامل این رینگ و پارک‌سوارهای متصل به آن در نزدیکی شریان‌های ورود به داخل این رینگ است.

وی با بیان اینکه این پروژه عمرانی تا شهریور ماه سال جاری به اتمام رسد، گفت: مدتی است به واسطه افراط در پروژه های سواره محور و بی توجه به پیاده ها، در بین بدنه روشنفکری بازخوردهای منفی در خصوص این جنس پروژه ها شکل گرفته است. اما باید بپذیریم، راه حل افراط، تفریط نیست و سواره ها بخشی از واقعیت شهر هستند که عدم توجه به زیرساخت آن ها، مشکلات و تبعات جبران ناپذیر زیست محیطی، اقتصادی و … را در پی خواهد داشت؛ حتی شعار پیاده محوری بدون مدیریت سواره ها تحقق پذیر نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید